• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • k03san

Nu när det är så tidigt så går man mest och hoppas att allt ska gå bra den här första tiden. Min man och jag vågar knappt prata om namn och sådant som vi kunde skoja om tidigare långt innan vi försökte att bli gravida. Min man gillar innenamn och jag gillar ovanliga namn så vi kan kivas ganska bra om det.
    Hur ställer ni er till att ta reda på barnets kön i förväg?

• Cornellia
    k03san skrev 2010-12-30 15:00:29 följande:

Nu när det är så tidigt så går man mest och hoppas att allt ska gå bra den här första tiden. Min man och jag vågar knappt prata om namn och sådant som vi kunde skoja om tidigare långt innan vi försökte att bli gravida. Min man gillar innenamn och jag gillar ovanliga namn så vi kan kivas ganska bra om det.
    Hur ställer ni er till att ta reda på barnets kön i förväg?

Helt klart för! Det ska vi garanterat göra.
  • Renni
    Vi kommer inte ta reda på barnets kön.
    Det är så otroligt spännande när man inte vet =).... en väldigt speciell & underbar känsla.
    Vi gjorde inte det med dottern heller.
  • k03san

Det känns helt klart bättre att kunna säga hon eller han istället för det...men vi är inte riktigt ense i den diskussionen så det känns bra att höra hur ni andra resonerar.
    Anledningen till att man inte tog reda på det förr var ju helt enkelt att man inte kunde!

• k03san
    Renni skrev 2010-12-30 15:14:28 följande:
    Det är så otroligt spännande när man inte vet =).... en väldigt speciell & underbar känsla.
    Det måste vara bland det mest spännande man är med om =)
    ...jag är väldigt tveeggad...
  • Cornellia
    k03san skrev 2010-12-30 15:18:05 följande:
    Det måste vara bland det mest spännande man är med om =)
    ...jag är väldigt tveeggad...
    Renni skrev 2010-12-30 15:14:28 följande:
    Jag tror ju att känslan efter förlossning är helt underbar och superspännande även om man vet könet....
  • Cat

Hej!
    Letade efter en tråd för oss som väntar barn i september, men hittade ingen. Gjorde därför en egen, men här är det ju full fart redan så jag hoppar gärna in här! Ser att Cornelia är här också! Och Flisan, som gjort typ alla av mina toppenbra julklappsrim i år!!

• Cat

Flisan79: Jag pratade med vår barnmorska idag, och jag äter Kvinna, den där rosa/lila från apoteket, och hon sa att i den finns allt man behöver av folsyran!

• hanna elise

jag vill ta reda på könet på bäbisen, men det vet jag att min man inte kommer att vilja (nu vet han ju inte ens att jag är gravid )
    Så jag kommer nog att ta med mej bästisa vännen och åka iväg (går inte att göra där vi bor) och ta reda på det. Sen gäller det att inte avslöja könet för maken :) 

Svar på tråden BF september 2011