• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM

Hej hej,

jag började äta folsyra innan vi gjorde första inseminationen i september någon gång, så nu har jag laddat med det i flera månader En läkare sa till mig att börja redan i vintras när jag berättade att jag planerade insemination, så det är nog väldigt bra att göra det!

Gällande att berätta... vi håller ju på att spricka, men vill inte säga till all förstås. Däremot är det många som frågar eftersom "alla" vet att vi har gjort några inseminationer nu, och då är det svårt att hålla inne med sanningen. Hittills vet tre av våra närmaste vänner, plus våra mammor. Väntar med resten av släkten till efter ultraljudet i alla fall,och det ska vi göra redan den 24 januari!!! Fick tiden idag Hoppas hoppas hoppas att fröet stannar!!!

En fråga till er "vana" gravida: Är det vanligt att man känner som att man ska ha mens hela tiden såhär i början? Jag har sedan, tja, 9 eller 10 dagar molvärk i nederdelen av magen och korsryggen och det känns som att jag är "öppen" och mensredo liksom. Men mensen skulle ha kommit i måndags eller senast i tisdags, och inget spår av den... ja, och starka plus såklart

• Flisan79
    MuM2girls skrev 2010-12-30 10:36:15 följande:
    Äter folsyra genom tabletterna Kvinna, som innehåller allt nödvändigt för den gravide:) Åt dem förra gången med och det gick bra!!! Började med det när jag fick plusset!

Just det, ni som har fött två barn redan, syndes eran andra gravidmage mycket snabbare en den första??

För min mage var inte så stor med dottern, mina arbetskamrater och bekanta såg inte att jag var gravid förrens 2 månader innan typ v32:( Hoppas på att det går snabbare denna gång:D
    Samma här, äter Kvinna men funderar ändå på att köpa folsyra löst....vet inte om det behövs, ska höra på apoteket.

Fick börja använda mammabyxor i v 8 med andra....hehe....men fick en liten kula ganska tidigt med första med, kanske v 12 eller nåt. Första blev dock aldrig så stor och mitt max SF var bara 33,  med andra kom jag nog upp i sf 38 iaf. Har dock hört att barn 3 kan bli både mindre barn och mage...man kan ju hoppas Barn 2 vägde 4200 g...vill inte få en större bebbe.
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2010-12-30 12:36:36 följande:
    Hej hej,

jag började äta folsyra innan vi gjorde första inseminationen i september någon gång, så nu har jag laddat med det i flera månader En läkare sa till mig att börja redan i vintras när jag berättade att jag planerade insemination, så det är nog väldigt bra att göra det!

Gällande att berätta... vi håller ju på att spricka, men vill inte säga till all förstås. Däremot är det många som frågar eftersom "alla" vet att vi har gjort några inseminationer nu, och då är det svårt att hålla inne med sanningen. Hittills vet tre av våra närmaste vänner, plus våra mammor. Väntar med resten av släkten till efter ultraljudet i alla fall,och det ska vi göra redan den 24 januari!!! Fick tiden idag Hoppas hoppas hoppas att fröet stannar!!!

En fråga till er "vana" gravida: Är det vanligt att man känner som att man ska ha mens hela tiden såhär i början? Jag har sedan, tja, 9 eller 10 dagar molvärk i nederdelen av magen och korsryggen och det känns som att jag är "öppen" och mensredo liksom. Men mensen skulle ha kommit i måndags eller senast i tisdags, och inget spår av den... ja, och starka plus såklart
    Känner likadant och gjorde det länge med första också....känns som om det "rinner till" och man springer till toa men inget kommer. Helt normalt
  • Flisan79
    wanted skrev 2010-12-30 12:34:47 följande:
    Hej! Har varit lite frånvarande men idag pratade jag med BM och jag ska dit på hälsosamtal den 12 sen några veckor efter det blir det inskrivning

Jag äter Tabletterna KVINNA som är super då de inte innehåller så mycket A vitamin..

Vi har berättat för en nära vän som även vet allt om våran utredning.. Ska berätta för min mamma och pappa imorgon och sambons föräldrar om nån vecka då vi vet att dom inte kommer bli så glada pga att jag är arbetslös! Så jag ska försöka börja plugga igen innan vi berättar för dom
    Hehe...har lite samma "dilemma". Tror jag skaffar mig ett jobb och berättar sen.....måste bara få en dagisplats åt Lovisa och lyckas få ett jobb förstås, haha.....kanske blir att berätta straxt innan förlossningen då
  • sockerslav
    SannaMac skrev 2010-12-30 12:36:36 följande:
    Hej hej,

Förra gången jag var gravid hade jag sån fruktansvärd värk runt v 6-8 så jag trodde jag skulle dö. Det var främst på nätterna som jag låg och vred mig och inte kunde sova. Jag var så orolig att min BM rådde mig till att åka till gynakuten så det gjorde vi. Där fick vi se det lilla fröet och ett pickande hjärta genom ett vaginalt ultraljud. Allt såg ut som det skulle. Läkaren lugnade mig och sa att livmodern växer så det knakar så det är inte konstigt att man har lite värk.

Om det skulle hända den här graviditeten skulle jag känna mig betydligt lugnare.

Apropå jobb så är jag mycket lugnare denna gången. Förra gången hade jag ett jobb med usla arbetsvillkor. Nu är jag statligt anställd och har en massa förmåner. Så skönt!
  • Renni

Oh gud så trött jag är..... jag måste egentligen städa huset nu när dottern sover. Imon ska vi har massa gäster här hemma. Men jag orkar inte det... Mår lite småilla hela tiden...

Men det är väl bara till att ta tjuren i hornen :D
    Är ändå glad över att jag känner mig gravid.. hehe...

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2010-12-30 12:37:37 följande:
    Samma här, äter Kvinna men funderar ändå på att köpa folsyra löst....vet inte om det behövs, ska höra på apoteket.

Fick börja använda mammabyxor i v 8 med andra....hehe....men fick en liten kula ganska tidigt med första med, kanske v 12 eller nåt. Första blev dock aldrig så stor och mitt max SF var bara 33,  med andra kom jag nog upp i sf 38 iaf. Har dock hört att barn 3 kan bli både mindre barn och mage...man kan ju hoppas Barn 2 vägde 4200 g...vill inte få en större bebbe.
    OKie:) Ja vill att det ska synnas tidigare denna gång, älskar att visa runt på min mage;D
    Mitt SF mått var 35 som högst, dottern vägde 2840 vid födseln, hoppas på att få en liten större bebbe, och en pojk skulle vara trevligt!

Va vägde din första??
  • SannaM

Flisan och sockerslav: Vad skönt att höra!!!

Kanske ska våga mig på att lägga mig på listan då?

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    9 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• Nonkan82
    Ojdå har skrivit lite fel på BF. Enligt FL har jag BF den åttonde sep och inte den nionde. Inte så stor skillnad men ändrade i listan ändå.

28 aug Elink84 
    (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79