• betula

BF september 2011

givinglife skrev 2011-02-21 11:59:21 följande:
    Har en jobbig dag idag, inte just för graviditeten ... dock drar det rätt mycket energi just nu. Tröttheten är verkligen förlamande.

Det jobbiga är att vi måste lämna bort vår kisse. Hon har börjat kissa i våran säng för några månader sen, vi har verkligen försökt allt, med och utan veterinär hjälp, nu är det ohållbart, att byta täcken, bäddmadrasser etc en gång i veckan.
    Katthemmet i stan tar emot henne i veckan, det kändes bara så jobbigt att vår lilla misse inte kan vara kvar, att vi ska lämna henne på ett katthem med en massa andra katter och folk hon inte känner.
    Vi har inget val i dagsläget, och mycket hellre att de hjälper oss än att vi måste låta henne somna in, då får hon chansen att få ett nytt hem och ett fint liv. Men ledsen blir jag...

Var bara tvungen att få berätta för nån även om det inte har med ämnet att göra...
    Usch vad jobbigt. :( Finns verkligen inget jobbigare än kattpiss på fel ställen. :( Vår hankatt kissade i gästsängen en period då jag var bort mkt, det slutade tack o lov sen när jag var hemma mer igen, men det höll på att driva oss tokiga.

Hoppas det dyker upp ett lämpligt hem för er kisse!
  • betula
    Lillywhite skrev 2011-02-21 16:10:38 följande:
    Är det ngn som fått svar på alla dessa prov som togs på inskrivningsdagen...? Var över en månad sen för mig o jag hat inte hört ngt.
    Antar att allt är som det ska då... var rätt övertygad om att jag skulle ha dåligt på iaf järnvärdet. Stickprovet i fingret visade för lågt o trodde även det andra skulle göra det.

Man borde väl inte ringa barnmorskan o dubbelkolla...? Dom skulle ju ringa om det var ngt på tok- men d e väl lätt hänt o missa...?
    Jag fick svaren vid nästa möte m BM. Alla mina prover var bra, gissar att de kanske hade hört av sig tidigare om något var dåligt och ev behövde åtgärdas.
  • betula
    Allinug skrev 2011-02-21 17:27:24 följande:
    Är så ledsen. Jag blöder och har ont i livmodern. Har haft det på känn eftersom allt har avstannat. Ska få en akuttid till gyn imorgon. Tyckte ju att det gick för lätt. :(
    Håller tummarna att du får ett glädjande besked imorgon!
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-22 10:26:12 följande:
    God morgon!

När jag vaknade tänkte jag känna om jag kände livmodern. Tryckte lite över blygbenet men hittade ingenting. Kände högre upp och upptäckte att kulan låg mellan naveln och ner till blygbenet...haha, var så kiasnödig att urinblåsan tryckte upp livmodern så högt. Knasigt
    Min ligger alltid där på mornarna numer, så det är mysigt att känna den innan man går upp tycker jag. :)

Mitt tips till er som vill hitta livmodern är helt klart att vara rejält kissnödiga och sen se till att komma ;) Det var så jag hittade min första gången, då den drog ihop sig och blev mkt hårdare vid orgasmen.
  • betula

Går in i v 13 nu, vilket känns underbart. :) Bortsett från den härliga känslan så lider jag dock mest. :( sista dagarna har jag mått riktigt illa och har haft svårt att äta + att jag har haft sån huvudvärk att jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Trodde man skulle gå in i den där sköna perioden nu då man bara kan njuuuuta innan magen sen blir för stor och otymplig. *suck*

• betula
    Flisan79 skrev 2011-02-23 12:28:15 följande:
    Många KUB nu i dagarna märker jag. Och på fredag är vi flera stycken. Hoppas så på att få ett positivt resultat, önskar er andra desamma förstås.

Någon fler än jag som är trött på denna vinter nu. Var härliga -14 när jag körde barnen till dagis i morse...brrrrrr. Jag som är frusen som person ändå och föredrar en temp inne på ca 25 grader.
    Jag har varit trött på vintern i över en månad nu! Och igår sa sambon (som förövrigt älsar vintern) att han längtade till sommaren. Hundpromenad i -16 var tydligen för mkt igår :D
  • betula
    Vill bli fyra skrev 2011-02-24 14:05:42 följande:
    Skönt att era kub-test går bra! Alla ni som gör, är ni så "gamla" eller får ni ändå? Jag antar att jag inte kommer få göra. Blir 29 om några månader så är ju för ung. Ska inte på inskrivning förrän om två veckor heller (i vecka 10+4) så då börjar det ju bli sent att bokas in på något sånt också.
    Fyller 29 i maj, men här erbjuds alla KUB oavsett ålder, så vi gjorde det. Mest för att kunna förbereda oss om det skulle visa sig varaen stor sannolikhet för nån kromosomförändring (vilket det nu inte var)
  • betula
    Cornellia skrev 2011-02-24 15:07:29 följande:
    Är det bara jag som i princip inte orkar nånting?

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!
    Samma här! Blir typ svimfärdig av 30 min hundprom! Och då tar jag bara den lilla enkla hunden som mest bara traskar med. Går jag m alla 3 känns 15 min prom övermäktigt. :( Hundarna tycker att de har en värdelös matte numer, men det är väl bra "inskolning" för när en liten bebis kräver mattes uppmärksamhet nonstop...
  • betula
    M y skrev 2011-02-24 18:41:10 följande:
    Fy fasen vad kallt ni har det här i storstan,brrrrr!
    Hittar inga snygga mammakläder och inget annat heller,vilket är väldigt konstigt för min del. Tror jag hamnat i någon slags depression, kan börja gråta när som och så kommer tårarna som på beställning annars har jag svårt för att gråta.
    Fler som känner sig deppiga?
    Här är en till som känner sig låg. Tror dels det beror på att jag totalt saknar ork och inte känner igen mig själv i det, sover dåligt, men sen även alla hormoner så klart. Förra helgen bölade jag ohejdat då sambon berättade att han skulle ut o fiska m några arbetskamrater på fm. Och egentligen visste jag ju att de skulle hitta på något, då de hade en kille över från england, men det hjälpte inte, jag bölade ändå :P
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-24 19:07:38 följande:
    Endast positivt. Antingen får man ju ett positivt besked och dessutom en extra glutt på lill*n. Eller så får man ett dåligt besked i god tid för antingen åtgärd eller åtminstånde chans till förberedelse inför vad som kanske komma skall.
    Håller helt med. Lite nervöst, men såg bara fördelar m att göra det.
Svar på tråden BF september 2011