• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    Lindadjo skrev 2011-01-17 11:22:04 följande:
    Åhhhh... varför har de inte telefonkö när man ska ringa till ett stort sjukhus??? Kommer ju aldrig fram, det är upptaget hela tiden, och snart är ju telefontiden slut
    Fick du någon tid?

Läste innan att dina kommer vara 5 och 7 när de får ett syskon. Mina är då 8 och 6, så jag gör som du väntar så länge som möjligt med att berätta. Fast de undrar om jag är sjuk, då jag mår illa och vilar en gång om dan...vill inte heller att de ska tro att det är något fel på mig heller. Vet inte riktigt NÄR jag ska berätta, hoppas illamåendet går över snart då kan jag dra ut på det.
  • Emelie8409
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:06:13 följande:
    Å nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta
    Vilken underbar känsla det måste vara!! Är så glad för din skull!Hjärta
  • katzon
    rubin skrev 2011-01-17 15:37:53 följande:
    Tror jag har fått öroninflammation Gråter
    Åh nej!! Det som gör så FRUKTANSVÄRT ont!! Stackars!!!

Vi har berättat för Elias, han blir åtta om några månader. Han är nästan den som längtat mest efter en bebis faktiskt. I flera månader har han gått fram och känt lite fint på min mage för att kolla statusen och en gång sken hela han upp då han tyckte att min mage hade blivit stor, men det var ju bara att jag var svullen så då blev han riktigt sur. Så jag kände att det inte var mer än rätt att berätta på en gång.
    Han har ju hört oss prata också så att det är svårt att hålla det hemligt
  • Ullis72
    M y skrev 2011-01-17 14:55:35 följande:
    LitenMy: ännu en gång,härligt att hjärtat slår!

katzon: det var en liten en :) Grattis till ett tickande hjärta.

Själv går jag in i V 7 (6+0) mår fortfarande illa, det kommer när som helst på dagen. Har idag bokat tid för VUL nästa tisdag och nu längtar jag bara dit.

Ni andra som väntar nr 3, har er mage börjat växa? Vilken vecka är ni i ? Min syns tydligt längst ner, den putar ut rätt bra... hur stor ska man bli denna gången? (panik)
    Hej!

Jag väntar mitt 3:de barn, jag tycker att det syns, känner mig väldigt svullen, fast jag bara är i V.6. Så man kan ju undra hur stor man ska bli...????
  • LitenMy
    M y skrev 2011-01-17 14:55:35 följande:
    LitenMy: ännu en gång,härligt att hjärtat slår!

katzon: det var en liten en :) Grattis till ett tickande hjärta.

Själv går jag in i V 7 (6+0) mår fortfarande illa, det kommer när som helst på dagen. Har idag bokat tid för VUL nästa tisdag och nu längtar jag bara dit.

Ni andra som väntar nr 3, har er mage börjat växa? Vilken vecka är ni i ? Min syns tydligt längst ner, den putar ut rätt bra... hur stor ska man bli denna gången? (panik)
    Kom inte in på din sida för jag tänkte svara i din gb...mn tack för att du tänkt på oss Vi kommer får det fint! Jag skäms och säga att jag redan blivit större...men 4 barnet så blir det kanske så! Har sköna mammabyxor med mudd på mig nu
  • M y
    Ullis72 skrev 2011-01-17 16:01:01 följande:
    Hej!

Jag väntar mitt 3:de barn, jag tycker att det syns, känner mig väldigt svullen, fast jag bara är i V.6. Så man kan ju undra hur stor man ska bli...????

Jag får panik bara jag tänker på att jag gick upp 20 kg med min första... det va inget kul alls pga att man är lika stor och smidig som ett kylskåp. Men hade bara 5 kg kvar  när jag kom hem från BB, så det jobbiga är enbart att man är så stoooor. Med nr 2 hade jag en jobbig graviditet så då gick jag upp 12 kg och det va lagom.

Hur har det sett ut för dig?

• M y
    LitenMy skrev 2011-01-17 16:15:13 följande:
    Kom inte in på din sida för jag tänkte svara i din gb...mn tack för att du tänkt på oss Vi kommer får det fint! Jag skäms och säga att jag redan blivit större...men 4 barnet så blir det kanske så! Har sköna mammabyxor med mudd på mig nu
    Nu kommer du och alla andra in,hade tydligen gjort fel i inställningarna.

Då kanske det är så att ju fler gånger man är gravid ju tidigare börjar magen synas, man kanske ska tolka det som att man är mer slapp  (hahaha)
Svar på tråden BF september 2011