• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Heffa
    miqaw skrev 2011-01-17 20:03:41 följande:
    En liten fråga... Följer/följde era sambos med på hälsosamtalet?
    Ja, han ska med. Tror han kommer vara med på alla träffar med BM.
    Over and out
  • LitenMy

Bara jag som är ensam om graviditeten?? Spelar väll ingen roll egentligen för jag är glad ändå även om det kommer bli lite jobbigare....7+3 idag och jag mår så jäkla fantastiskt underbart BRA!!!

• kantarellkisse
    LitenMy skrev 2011-01-18 06:06:59 följande:
    Bara jag som är ensam om graviditeten?? Spelar väll ingen roll egentligen för jag är glad ändå även om det kommer bli lite jobbigare....7+3 idag och jag mår så jäkla fantastiskt underbart BRA!!!
    Nää... Jag är också ensam. Fast väldigt självvalt eller vad man ska säga, har gjort en massa fertilitetsbehandlingar som singel.
  • LitenMy
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 06:32:09 följande:
    Nää... Jag är också ensam. Fast väldigt självvalt eller vad man ska säga, har gjort en massa fertilitetsbehandlingar som singel.
    Å vad kul att vi iallafall är två Är detta dit första barn? Min lilla är nu 10 månader och hennes pappa drog när hon var 4 veckor gammal så jag är ju redan van vid och fixa bebis tiden själv...låter såklart inte så värst kul men jag skulle aldrig välja bort ett barn bara för att den sk pappan gör det!
  • Hannabus
    LitenMy skrev 2011-01-18 08:05:18 följande:
    Å vad kul att vi iallafall är två Är detta dit första barn? Min lilla är nu 10 månader och hennes pappa drog när hon var 4 veckor gammal så jag är ju redan van vid och fixa bebis tiden själv...låter såklart inte så värst kul men jag skulle aldrig välja bort ett barn bara för att den sk pappan gör det!
    Här är en som är i ett förhållande med en karl (planerad grav) men som nu inte vet vad han vill när jag plussat så jag vill väl kalla mig ENSAM för stunden iaf. Det är iaf ingen som springer efter mig hemma o hoppar av lycka över o bli farsa, snarare "hade varit enklare om du fick missfall, jag är inte redo kom jag på nu".

Men vet ni, jag är trött på att sitta o vänta på att en karl tar hand om mig.. jag är stark nog att göra detta själv, synd bara att han inte tar sitt ansvar nu när det väl gäller utan att det bara var tomma ord.

Jag väntar en bebis nu, orkar inte deppa ihop!
    Kram
  • LitenMy
    Hannabus skrev 2011-01-18 08:16:30 följande:
    Här är en som är i ett förhållande med en karl (planerad grav) men som nu inte vet vad han vill när jag plussat så jag vill väl kalla mig ENSAM för stunden iaf. Det är iaf ingen som springer efter mig hemma o hoppar av lycka över o bli farsa, snarare "hade varit enklare om du fick missfall, jag är inte redo kom jag på nu".

Men vet ni, jag är trött på att sitta o vänta på att en karl tar hand om mig.. jag är stark nog att göra detta själv, synd bara att han inte tar sitt ansvar nu när det väl gäller utan att det bara var tomma ord.

Jag väntar en bebis nu, orkar inte deppa ihop!
    Kram
    Å då är vi 3 Skit i gubben då.....ärligt talet är det bättre de backar nu än när du fött. Pappan till min lilla lekte pappa i 4 veckor sen tröttnade han.....fy fan vad jobbigt det var då...men nu mår jag fantastiskt bra! Vi fixar detta utan karlar Skrattande
  • Hannabus
    LitenMy skrev 2011-01-18 08:20:46 följande:
    Å då är vi 3 Skit i gubben då.....ärligt talet är det bättre de backar nu än när du fött. Pappan till min lilla lekte pappa i 4 veckor sen tröttnade han.....fy fan vad jobbigt det var då...men nu mår jag fantastiskt bra! Vi fixar detta utan karlar Skrattande
    Jo.. det är inte långt ifrån att jag kör ut honom.. vi hade det liksom perfekt planerat för ett barn o när det händer så är det katastrof.. man känner sig sviken på något sätt men samtidigt vill jag ju inte ta ett beslut som han blir lycklig av, jag hade ju faktiskt planerat min bebis o är så lycklig.. :) Men vissa mornar vaknar jag o undrar om jag klarar det själv?
  • dea

Jag hade inskrivning och hälso samtal samtidigt. Min sambo var med på alla möten med Bm och givetvis på UlFlört under min förra graviditet. Han räknar med att vara med så mkt han bara kan denna gången med men vi får väl se hur det blir,om han kan ta ledigt från jobbet å såFlört.
    Vill att tiden ska gå liiite snabbare så man kan börja berätta för andra att vi ska ha tillökning,speciellt ska det bli så kul att få berätta det för vår dotter som läääääängtar såå efter en lillasyster, men som hon säger att det går bra med en lillebror meFlört
    Igår när vi hade ätit middag så tittade hon på min mage och tyckte att jag hade blivit tjock, och så  sa hon: "om jag får en lillasyster då kommer din mage att bli så här stor" och så visade hon hur stor och rund jag kommer att bli.....sötnosenTungan ute. Ville ju så gjärna berätta för henne att det faktiskt ligger en liten bebis i mammas mageGravid. Men som du sa Hanne elise så kommer hon att må lika dåligt som oss, om nu inte detta går hela vägen så därav vill vi vänta med att berätta för henne.

Igår hade jag sån energi på dagen,vet inte vad den komm i från. Det är ett tag sen jag kände att jag har haft det. Meeeen så kom kvällen och jag blev sååååå tröttTungan ute för övrigt så mår jag hyffsat bra.

Ha en bra dag alla Gravid

• LitenMy
    Hannabus skrev 2011-01-18 08:26:17 följande:
    Jo.. det är inte långt ifrån att jag kör ut honom.. vi hade det liksom perfekt planerat för ett barn o när det händer så är det katastrof.. man känner sig sviken på något sätt men samtidigt vill jag ju inte ta ett beslut som han blir lycklig av, jag hade ju faktiskt planerat min bebis o är så lycklig.. :) Men vissa mornar vaknar jag o undrar om jag klarar det själv?
    Klart du fixar det själv Jag gjorde det och det kommer du också göra! Låt ALDRIG han trycka ner dig!
  • WildRose03

Ni ensamma tjejer : om karlarna inte har bättre förstånd så är det helt och hållet deras förlust !! Barnet mår bättre utan en pappa som inte önskar det och ni fixar det galant själva !! Pappan till min äldsta drog innan hon kom till världen , mina yngstas pappa dog tyvärr i en olycka , men vi har fixat det bra trots allt och dom är helt underbara små personer :) lägg energin på er själva och plutten i magen :) kramar

Svar på tråden BF september 2011