• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LitenMy

Å nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta

• miqaw

Nu har illamåendet anlänt... Men tack o lov inte så farligt utan endast ett gnagande illamående och yrsel! Och jag gillar det!!!!!!! Men, har inte försökt äta lunch ännu så det kanske blir en uppdatering lite senare Flört
    Förresten, ni som har fått ert första och ni som väntar första... När är det "ok" ( i vilken vecka) att börja använda mammabyxor???? mina jeans klämmer något fruktansvärt obehagligt på magen...

• Miss Lisen

Grattis!! Va roligt!! Ska ju kolla min lilla v 9. Längtar!! Med min flicka va jag jätte orolig efter att jag hade fått missfall innan och då gjorde jag ett tidigt redan v 6 och sen ett v 9 och 12 och sen det riktiga. Jag var jätte orolig och nojjig då. Nu känner jag mig inte riktigt lika orolig men visst är det många tankar. Men det känns bra att göra ett i v 9

• Ullis72
    Lindadjo skrev 2011-01-17 10:08:20 följande:
    Grattis och välkomna alla nya

Idag ska jag ringa och boka in KUB, är lite nervös för det faktiskt. Och jag hatar att ringa till okända människor. De har telefontid om en timme. Samtidigt tycker jag ju att det är lite spännande med, att få se den lilla igen. Hoppas bara allt ser bra ut!

Vi har två äldre barn, och vi kommer vänta så länge det går innan vi berättar för de. Väntan är nog lång ändå, när man är så liten, och de längtar verkligen efter ett syskon, båda två. De kommer vara 7 år och 5 år när bebisen föds.
    Tackar!! Jag har oxå 2 äldre barn, som kommer att vara 7 och 9 år innan bebisen ska komma, vi tänker oxå vänta så länge som möjligt innan vi berättar för dom, barn förstår ju inte riktigt och man vill ju inte göra dom besvikna i onödan!!
    Är oxå lite orolig för KUB, har aldrig gjort det tidigare, men som du säger så ska det bli kul att få den lille eller lilla ganska snart, annars är det ju ganska lång väntan till V.17-20 när ultraljudet annars görs för första gången...
    Till vilken dag är du beräknad??

Kram
  • HannaPannas
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:06:13 följande:
    Å nu ska ni få höra!! MIN LILLA BEBIS LEVER!!! Å jag är så jäkla LYCKLIG!!! Är idag i v 7 +2 och hjärtat slog så fint!! Herregud undrar när min panik kommer släppa?? Jag fattar det knappt själv Hjärta
    GRATTIS!!!

Härligt.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Miss Lisen

Miqa tycker du ska börja med det när du själv känner att du vill. Är inte alls skönt när något trycker på magen

• HannaPannas
    v i r r a skrev 2011-01-17 10:01:34 följande:

Kul att hitta den här tråden! Hoppar in som ny.

Är i v 6 och ett extremt hormonmonster! Startade dagen med leta febrilt efter en anledning att få storböla. Vaknade med mycket gråt i halsen. Kunde inte hitta någon så jag storbölade ändå. Sen ställde jag mig - mitt arma nöt -  på vågen! Det skulle jag inte gjort. Där visade sig en mycket bra anledning att störtböla, nämligen  + 2,5 kg på EN HELG! Buääähhh! Och så grät jag lite till.

Detta är min andra graviditet och kan absolut inte komma ihåg att det kändes såhär när jag väntade sonen. Hoppas det vänder snart. Känns sådärdå att sitta på jobbet och lipa. Tur jag har eget kontor och kan stänga dörren.

Haha =) Känner igen mig. Tycker att alla på jobbet är EXTEMT dumma och ger mig massa jobb. Kan de inte fatta att jag behöver vila och lite glass?? Det där våg-misstagen gjorde jag förra veckan...inget bra. Tur för mig med att jag kan stänga in mig på kontoret, halva tiden iaf..resten är i en reception och stackars dem satarna om de kommer och ställer till besvär idag. ...
  • Lindadjo
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:06:13 följande:

Grattis!!! Åh, vad underbart. Skönt att höra, och så skönt för dig! Tycker du ska passa på att njuta nu

Ullis72 skrev 2011-01-17 11:13:40 följande:
    Tackar!! Jag har oxå 2 äldre barn, som kommer att vara 7 och 9 år innan bebisen ska komma, vi tänker oxå vänta så länge som möjligt innan vi berättar för dom, barn förstår ju inte riktigt och man vill ju inte göra dom besvikna i onödan!!
    Är oxå lite orolig för KUB, har aldrig gjort det tidigare, men som du säger så ska det bli kul att få den lille eller lilla ganska snart, annars är det ju ganska lång väntan till V.17-20 när ultraljudet annars görs för första gången...
    Till vilken dag är du beräknad??

Kram

Ja, det är lite olika besked på när jag är beräknad till. Jag vet inte riktigt själv Har haft rätt oregelbunden mens, tror själv jag är i vecka 10, men var på vul för en vecka sen och han drog tillbaka mig 2 veckor. Så enligt gyn är jag i vecka 8 nu. Men som sagt, jag känner mig tveksam till om han såg rätt, tycker jag testade possitivt för tidigt då i såna fall. Men, men... jag vet inte. Får väl kanske veta mitt BF när jag gör kub-testet kanske.
    Har inte heller gjort kub innan.

2010 blev ett bra år! Har +:at
Svar på tråden BF september 2011