• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    Miniapa skrev 2011-01-16 20:45:47 följande:
    Började precis att blöda...håller tummarna för att det inte fortsätter :(
    Åhh, nej! Ska hålla hårt!!!! 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • N e m i
    Nej, vad jobbigt! Hoppas verkligen det är en ofarlig blödning!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79
    Nej, hoppas det är en "normal" blödning och inget mer. Håller tummar och tår!
  • N e m i
    Renni skrev 2011-01-16 19:59:05 följande:
    Det där med arbetsnamn så är det väl pyret här hemma =)

Det där med att ta reda på könet. Där vi bor så har vi inte dem möjligheten att ta reda på det så därför gjorde vi inte det med första barnet men ibland kan jag känna att det skulle vara kul att ta reda på det denna gången.
    Då har man fått känna hur det känns att INTE veta och sen att VETA =)

Just nu sitter jag hemma o oroar mig lite inför imon på vul.... jag är så rädd att dem ska komma och säga att det inte finns något foster. Likadant som det blev sist....Men också förväntansfull att få se =)

jag uppdaterar imon när vi varit på KK.....
    Lycka till imorgon då! Jag börjar själv bli nervös inför torsdag då jag ska till BM. Dock vet jag inte om jag får vul då, men har ju inte haft mens sen MF, så jag hoppas jag får det! Men är samtidigt rädd för vad det ska visa! Ibland känns det "tomt" där inne, ibland inte... Skönt ändå att veta om liten lever!
  • FrSkoogh

Hej alla! Jag plussade för två veckor sen :) Är nu v.6+1 och ska på mitt första mvc-besök på tisdag.
    Blir min första bebis så är väldigt spänd på hela upplevelsen.
    Har inte mått illa ännu, däremot är mina bröst galet stora och ömmar som tusan!

Enligt den egna beräkningen så anländer den lilla mellan den 5 och 11 september.

Lycka till alla tjejer!
    Vi får hålla tummarna tillsammans tills vi passerat den här "osäkra" tiden.
    STOR kram till alla!

• Melinda och Melvin

jösses jag var på bio nu ikväll.. redan innan filmen började när all reklam gick kände jag hur jag blev yr och kände hur jag började må illa.. tänkte för mig själv "snälla jag vill inte spy här" !!! fick kämpa mig igenom genom o smutta på min dricka och försöka tänka på annat men fan det var inte det lättaste.. sen en bit in i filmen sker det yttligare en gång.. sa till killen efter filmen.. jag tänker fan inte gå på bio mer!!  inte än på ett tag iaf Solig hahahha

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Grodlår

Idag har jag skottat en massa snö. Efter bara en lite stund var jag tvungen att vila, orkar ingenting längre. Maken har velat tala om för barnen att det finns en bebis i mammas mage hela dagen. Jag tycker att det är förtidigt. Ni andra som har barn sedan innan, har ni talat om det för dem.

• N e m i
    FrSkoogh skrev 2011-01-16 21:01:39 följande:
    Hej alla! Jag plussade för två veckor sen :) Är nu v.6+1 och ska på mitt första mvc-besök på tisdag.
    Blir min första bebis så är väldigt spänd på hela upplevelsen.
    Har inte mått illa ännu, däremot är mina bröst galet stora och ömmar som tusan!

Enligt den egna beräkningen så anländer den lilla mellan den 5 och 11 september.

Lycka till alla tjejer!
    Vi får hålla tummarna tillsammans tills vi passerat den här "osäkra" tiden.
    STOR kram till alla!
    Grattis! Spännande att vara gravid för 1:a gången!
    Ja, jag tror vi alla här håller alla tummar och tår! 
  • MuM2girls
    NornaB skrev 2011-01-16 17:27:53 följande:
    Ja,  jag har jobbat till ca 2 månader innan förlossning de andra gångerna men då har det bara vatt med grisar och det har funkat bra. Jag har haft foglossning men den blev nästan sämre när jag satt still för mycket. Nu jobbar jag en del med kor också och inte bara grisar. Kossorna mjölkar vi både i mjölkgrop och uppbundna och dom uppbundna kommer det nog att bli problem med då man måste sitta på huk mellan 2 kor... Men jag får se hur det går Jag kommer nog bara att va 100% föräldraledig i 6 månader sen börja jobba deltid. Älskar mitt jobb  
    OKie, ja det är ju inte lätt innan att veta hur enns graviditet ska bli, om jag känner som jag gjorde med min dotter skulle jag kunna jobba tills veckan innan BF, men denna kanske inte bli lika bra. JA va kul att du älskar ditt jobb:) det är ju kul att jobba med lantbruk:) Jag började jobba halvtid när min dotter var 6 månader och hoppas kunna göra det med nästa barn med:)
  • Flisan79
    Grodlår skrev 2011-01-16 21:09:48 följande:
    Idag har jag skottat en massa snö. Efter bara en lite stund var jag tvungen att vila, orkar ingenting längre. Maken har velat tala om för barnen att det finns en bebis i mammas mage hela dagen. Jag tycker att det är förtidigt. Ni andra som har barn sedan innan, har ni talat om det för dem.
    Nej, min äldsta är inte ens 4 år så det är för ovärkligt för henne. Sen så skulle hon gå runt och berätta för alla och vi har inte ens berättat för päronen än så det är för riskabelt. Vi tänkte vänta till magen blir synlig
Svar på tråden BF september 2011