• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior
    NornaB skrev 2011-09-27 15:09:56 följande:
    Hallå! Nu är Elias här! Han kom med sugklocka kl 08.41 Han vägde 3940 och va 53 lång. Han hade en rejäl knutar på navelstrtängen som gjorde ätt hjärtljuden gick ner vid varje värk. Skriver mer när vi kommer hem.

Grattis! Får vi en pojke så ska han också heta Elias
  • jojojenny

Grattis Norna!!

Känner mig så uppgiven idag efter besök hos BM, det har inte hänt någonting alls på en hel vecka trots en massa onda sammandragningar. Fortfarande bakåtriktad tapp, inte helt utplånad men mjuk och öppen 2 cm. En ny svepning gjordes så nu måste det börja hända grejer... Är iaf inbokad på en överburenhetskontroll nästa vecka om inget hänt....

• Frelin
    knorrig skrev 2011-09-27 14:20:14 följande:
    Nu var det evigheter sen jag kikade in här. Var beräknad till 10/9, men vi fick en augustibebis istället. Den 29/8 kikade vår lilla pojke ut, så han blev 4 veckor igår :)

Jag har inte läst längre bak i tråden, men är det någon speciellt tråd för bebisbilder, eller lägger vi in dom bilderna här? :)
    Om du tittar uppe i TS så ser du länken till bebistråden där vi snackar bebisar o lägger in bilder o så :D
  • Frelin

Knorrig: Glömde ju i inlägget att skriva STORT grattis. Har ett augustibarn jag med då hon behagade o komma ut redan i v 34+5

NornaB: STORT grattis! Tur att allt gick bra ändå trots knut på navelsträngen. Min tös kom ut med sugklocka hon med.

• M y
    NornaB skrev 2011-09-27 15:09:56 följande:
    Hallå! Nu är Elias här! Han kom med sugklocka kl 08.41 Han vägde 3940 och va 53 lång. Han hade en rejäl knutar på navelstrtängen som gjorde ätt hjärtljuden gick ner vid varje värk. Skriver mer när vi kommer hem.
    Åh äntligen STORT Grattis! Hoppas ni mår bra.{#emotions_dlg.flower}
  • SannaM
    knorrig skrev 2011-09-27 14:20:14 följande:
    Nu var det evigheter sen jag kikade in här. Var beräknad till 10/9, men vi fick en augustibebis istället. Den 29/8 kikade vår lilla pojke ut, så han blev 4 veckor igår :)

Jag har inte läst längre bak i tråden, men är det någon speciellt tråd för bebisbilder, eller lägger vi in dom bilderna här? :)
    Grattis!! Har undrat lite hur det gått för er  
  • Jo El

Undrade över en sak, man får väl äta vanlig frukost innan igångsättning? Ska vara på sjukhuset kl 07 imorgon. Vet ju att det finns risk för att det blir kejsarsnitt, men läkaren borde väl ha sagt något om jag bara fick dricka innan. Tänkte om man skulle ta nån smoothie eller nyponsoppa isåfall istället för smörgåsar.. Någon som vet?

• Dior

Som sagt så var jag ju hos min Bm idag och jag fick en hinnsvepning som jag ville och nu i eftermiddag/kväll har jag fått bruna flytningar men känner inget...hoppas att det är ett tecken på att det är på G nu då.  

• Flisan79
    Jo El skrev 2011-09-27 19:25:24 följande:
    Undrade över en sak, man får väl äta vanlig frukost innan igångsättning? Ska vara på sjukhuset kl 07 imorgon. Vet ju att det finns risk för att det blir kejsarsnitt, men läkaren borde väl ha sagt något om jag bara fick dricka innan. Tänkte om man skulle ta nån smoothie eller nyponsoppa isåfall istället för smörgåsar.. Någon som vet?
    Åt en pizza på bb ca 10 min innan de tog vattnet. De hade då erbjudit att jag kunde äta lunch där men ville ha något godare än det de erbjöd. Så det verkade mer som att de tyckte att mat var en bra ide för att orka med.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron