• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior
    Mamma0911 skrev 2011-09-28 08:54:57 följande:
    Ja, då är det BF+6 I dag då

Jag är på +3 idag och jag vill helst föda innan denna månaden är slut :(
  • Mamma0911
    Dior skrev 2011-09-28 09:04:10 följande:
    Jag är på +3 idag och jag vill helst föda innan denna månaden är slut :(
    Jo jag med, men lill killen vill vänta. Tror han vill va värre än sin syster för hon va 5 dagar över, många trodde han skulle komma på hennes 2års dag som va i går. Men ingen bebbe kom
  • Dior

Min son är född i oktober och jag vill helst att detta ska bli ett septemberbarn, annars har jag ett i början och ett i slutet av Okt.

Någon som har fött barn efter att man fått hinnsvepning? Jag har lite molande värk i ryggen sen igår eftermiddag och har rätt så mycket brun/röda flytningar, men änsålänge inget nu på morgonen :(  

• katzon

Dior: min förlossning startade på natten efter hinnsvepning nr 2. Då var tappen mjuk o ca 3 cm lång o öppen 1,5 cm.
    Håller tummarna för alla som inte fått än!
    Heja bebisarna!

• jojojenny
    Dior skrev 2011-09-28 09:17:43 följande:
    Min son är född i oktober och jag vill helst att detta ska bli ett septemberbarn, annars har jag ett i början och ett i slutet av Okt.

Någon som har fött barn efter att man fått hinnsvepning? Jag har lite molande värk i ryggen sen igår eftermiddag och har rätt så mycket brun/röda flytningar, men änsålänge inget nu på morgonen :(  
    Gjorde en svepning förra tisdagen men trots onda värkar hände ingenting... Gjorde en ny igår så jag har med massa brunröda flytningar men inte ett enda uns av sammandragningar eller molvärk :( Jag hoppas att din svepning gör verkan, tyvärr har jag tappat hoppet om att det skulle hjälpa för mig.
  • Dior
    katzon skrev 2011-09-28 09:37:15 följande:
    Dior: min förlossning startade på natten efter hinnsvepning nr 2. Då var tappen mjuk o ca 3 cm lång o öppen 1,5 cm.
    Håller tummarna för alla som inte fått än!
    Heja bebisarna!

Åh hoppas att det vill bli så för mig också, vill ju ha bebisen nuuuu
    jojojenny skrev 2011-09-28 09:38:58 följande:
    Gjorde en svepning förra tisdagen men trots onda värkar hände ingenting... Gjorde en ny igår så jag har med massa brunröda flytningar men inte ett enda uns av sammandragningar eller molvärk :( Jag hoppas att din svepning gör verkan, tyvärr har jag tappat hoppet om att det skulle hjälpa för mig.

Min Bm sa att jag helst skulle vänta tills nästa vecka på tis Förvånad men jag lyckades övertala henne om att det ville jag inte så jag fick en igår men sen så gjorde hon inget mer *taskis* Hon kan väl hjälpa mig med att försöka få igång det denna gången. Just nu känner jag inte så mycket eller har någon flytning, men det kan ju komma en brun/röd flytning när som om det nu inte har lagt av om man säger så. Jag orkar inte mer att vara gravid och det sa jag till henne.

• jojojenny
    Dior skrev 2011-09-28 09:43:32 följande:
    jojojenny skrev 2011-09-28 09:38:58 följande:
    Min Bm sa att jag helst skulle vänta tills nästa vecka på tis Förvånad men jag lyckades övertala henne om att det ville jag inte så jag fick en igår men sen så gjorde hon inget mer *taskis* Hon kan väl hjälpa mig med att försöka få igång det denna gången. Just nu känner jag inte så mycket eller har någon flytning, men det kan ju komma en brun/röd flytning när som om det nu inte har lagt av om man säger så. Jag orkar inte mer att vara gravid och det sa jag till henne.
    Det är så konstigt att det är så olika hos olika BM, du hade ju bf dagen efter mig och jag fick den första hinnsvepningen på BF-dagen.. Vilket landsting tillhör du? Jag kommer inte träffa min BM mer nu för nästa kontroll är överburenhetskontrollen på Östrasjukhuset om en vecka idag. Känns helt olidligt att gå en hel vecka till!
  • Mamma0911

Vi som nu väntar på våra små å gått över tiden, nu får vi hålla tummen att våra små vill komma snart.
    För denna väntan är så jobbigt, dagarna går såååå sakta 

• Zargenta

Fortfarande ingen bebis än. Ligger med.droppet påkopplat. Håller tummarna för er andra som ska sättas igång och även er som är på övertid

Liten olycka men älskad och efterlängtad