• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Thegran

Nu kan jag ansluta mig till övertidsgänget. BF + 1 idag.
    Räknar kallt med att bebis är här om en vecka...hm.

• Dior
    jojojenny skrev 2011-09-28 09:59:35 följande:
    Det är så konstigt att det är så olika hos olika BM, du hade ju bf dagen efter mig och jag fick den första hinnsvepningen på BF-dagen.. Vilket landsting tillhör du? Jag kommer inte träffa min BM mer nu för nästa kontroll är överburenhetskontrollen på Östrasjukhuset om en vecka idag. Känns helt olidligt att gå en hel vecka till!

Min Bfdag var i söndags efter Ul så jag får ju räkna därifrån nu, här är det Skåne. Jag funderar på om jag ska ringa in till förlossningen och prata med dom istället. Jag fick en ny tid den 4/10 men jag VILL INTE, sen där efter är det förlossningen som gäller. Jag fick typ tjata mig till denna hinnsvepningen som hon egentligen inte ville göra förens 1 vecka över tiden, men vad spelar det för roll egentligen? Hon är så medveten om att jag tycker det jobbigt nu och att jag inte orkar mer eftersom att jag får knappt någon sömn på nätterna för jag har ont + att jag är så rädd för att gå över länge denna gången också.
  • jojojenny
    Mamma0911 skrev 2011-09-28 09:59:36 följande:
    Vi som nu väntar på våra små å gått över tiden, nu får vi hålla tummen att våra små vill komma snart.
    För denna väntan är så jobbigt, dagarna går såååå sakta 
    Ja, nu ska dom ut! ;) Jag är ungefär lika sprickfärdig som du.. Går omkring med ett SF-mått på 40 cm.
    Zargenta skrev 2011-09-28 10:04:55 följande:
    Fortfarande ingen bebis än. Ligger med.droppet påkopplat. Håller tummarna för er andra som ska sättas igång och även er som är på övertid
    Håller tummarna att det blir bebbe snart för dig, det är en envis gosse du har i magen ;)
    Thegran skrev 2011-09-28 10:17:40 följande:
    Nu kan jag ansluta mig till övertidsgänget. BF + 1 idag.
    Räknar kallt med att bebis är här om en vecka...hm.
    Välkommen i denna hemska klubb ;)
    Dior skrev 2011-09-28 10:18:24 följande:
    Min Bfdag var i söndags efter Ul så jag får ju räkna därifrån nu, här är det Skåne. Jag funderar på om jag ska ringa in till förlossningen och prata med dom istället. Jag fick en ny tid den 4/10 men jag VILL INTE, sen där efter är det förlossningen som gäller. Jag fick typ tjata mig till denna hinnsvepningen som hon egentligen inte ville göra förens 1 vecka över tiden, men vad spelar det för roll egentligen? Hon är så medveten om att jag tycker det jobbigt nu och att jag inte orkar mer eftersom att jag får knappt någon sömn på nätterna för jag har ont + att jag är så rädd för att gå över länge denna gången också.
    Ja ring om du känner att det är nog nu... är nära att göra det jag med!
  • Mamma0911
    jojojenny skrev 2011-09-28 10:24:45 följande:
    Ja, nu ska dom ut! ;) Jag är ungefär lika sprickfärdig som du.. Går omkring med ett SF-mått på 40 cm.
    Zargenta skrev 2011-09-28 10:04:55 följande:
    Fortfarande ingen bebis än. Ligger med.droppet påkopplat. Håller tummarna för er andra som ska sättas igång och även er som är på övertid
    Håller tummarna att det blir bebbe snart för dig, det är en envis gosse du har i magen ;)Välkommen i denna hemska klubb ;)
    Dior skrev 2011-09-28 10:18:24 följande:
    Jag vet inte mitt mått nu, men hinner jag på BM på fredag så få jag se va det är. Men hoppas att jag inte kan komma på det mötet Glad
  • jojojenny
    Mamma0911 skrev 2011-09-28 10:26:41 följande:
    Jag vet inte mitt mått nu, men hinner jag på BM på fredag så få jag se va det är. Men hoppas att jag inte kan komma på det mötet Glad
    Mitt mått är så högt eftersom hon, den lilla busan ligger med huvudet fullt rörligt fortfarande ;) BM sa att om hon bara hade trängt ner lite så hade måttet varit lägre... Ska hålla tummarna att du slipper dit på fredag!!
  • Mamma0911
    jojojenny skrev 2011-09-28 10:36:42 följande:
    Mitt mått är så högt eftersom hon, den lilla busan ligger med huvudet fullt rörligt fortfarande ;) BM sa att om hon bara hade trängt ner lite så hade måttet varit lägre... Ska hålla tummarna att du slipper dit på fredag!!
    Då jag va hos BM för 8 dagar sen så hade min inte fixerat huvudet riktigt, men tror han ha gjort det ny. För det känns annorlunda nu
  • Dior
    jojojenny skrev 2011-09-28 10:24:45 följande:
    Jag fick tag på min Bm nu och jag berättade att jag hade fått dessa brun/röda flytningar och haft ont inatt men typ inget nu, sa bara att det var normalt att och att det var för hon svepte så mycket som hon gjorde. Så det kunde tydligen vända när som helst och sättas igång sa hon också, men hallå, jag har ju dessa flytningar men känner noll just nu :( jag blir så frustrerad på detta asså. 
  • jojojenny
    Dior skrev 2011-09-28 10:53:58 följande:
    Jag fick tag på min Bm nu och jag berättade att jag hade fått dessa brun/röda flytningar och haft ont inatt men typ inget nu, sa bara att det var normalt att och att det var för hon svepte så mycket som hon gjorde. Så det kunde tydligen vända när som helst och sättas igång sa hon också, men hallå, jag har ju dessa flytningar men känner noll just nu :( jag blir så frustrerad på detta asså. 
    Nu håller vi tummarna för oss att svepningen gör verkan!!
  • Dior
    jojojenny skrev 2011-09-28 10:56:53 följande:
    Nu håller vi tummarna för oss att svepningen gör verkan!!

Ska göra allt för att det ska sättas igång (om det nu fungerar)