• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Snow Crash

Nu är vi hemma igen! I torsdags kväll kl 20 kom vår lilla mysgris, en pojke på 4165 g och 54 cm. Större än väntat, men det skyller vi på att han jäste i tre veckor extra. Han har inget namn bestämt än men jag funderar på Epidural i andranamn, för jävlar vilken bra uppfinning det är!

• AngelandDevil
    Snow Crash skrev 2011-10-09 05:03:55 följande:
    Nu är vi hemma igen! I torsdags kväll kl 20 kom vår lilla mysgris, en pojke på 4165 g och 54 cm. Större än väntat, men det skyller vi på att han jäste i tre veckor extra. Han har inget namn bestämt än men jag funderar på Epidural i andranamn, för jävlar vilken bra uppfinning det är!
    Hahaha, ja visst är det! Flört
    SandraP1990 skrev 2011-10-08 16:59:36 följande:
    Hello! Ni som har fått barn härinne en fråga: hur många ggr i veckan badar ni era bebisar å använder ni tvål å sånt då lr bara olja??? Jag badar lillan 1gång i veckan kan bli två om hon lyckas smutsa ner sig lr spytt extra mkt på sig sj! E detta förlite? Å då badar jag henne bara i vatten å massa olja!
    Vi badar ca 1 gång i veckan om det inte hänt något speciellt som gör honom väldigt smutsig, som att ha pissat ner halva oss, rummet och sig själv. Haha. Tungan ute Vi badar dock utan någon olja, bara rent vatten helt enkelt då vi läst att allt annat är inte nödvändigt. Glad Verkar dock vara många som använder olja! Han har också fått ta sin första dusch med mamma och det gick jätte bra! Det där med att få vatten på sig vill jag att han ska vara van vid tidigt! Har jobbat som simlärare nämligen och har träffat många barn som är rädda att få vatten över huvud och ansikte (i duschen och bassängen!). Det är inget jag vill tampas med när han blir äldre i alla fall!
  • AngelandDevil
    Förresten glömde säga stort grattis till er! Solig
  • Zenobia
    Grattis Låter som ett bra namn Vår kille här hemma går under namnet Farbror, fast han har fått ett namn då men han ser ut som en grubbel gubbe som vi säger.
  • Frelin

Mollee: Stort grattis!

Vi badar ca 1 gång i veckan här med och har i ca 4 droppar babyolja. Räcker gott o väl.
    Det tråkiga är att jag tycvker hon blir så fet i håret av det. Men men.

I fredags kväll körde jag Sempers baby semp bifidus för första gången o det stod att det kunde ta 1-2 dygn innan man märkte resultat.
    Och ALDRIG har jag varit så glad över bajs som jag var inatt när jag vaknade.
    ÄNTLIGEN hade hon bajsat o vad avslappnad hon blev efter det.

• Dior

Vi har fått en väldigt snäll son, sover större delen av dagen OCH natten, är bara (knappt det) vaken när det är tid för mat, han säger inte ens ifrån själv när han är hungrig. Att amning skulle göra dödensont trodde jag aldrig, har redan fått blödande sår men är på god väg att läkas tack vare att jag använder amningsnapp, annars hade jag aldrig klarat det. Är glad för att jag har mycket mat då jag både ammar och pumpar, det var likadant med storebror men han ville inte ta bröstet så det blev ersättning och pump. Idag fick han sitt första bad och verkade tycka om det. På tisdag är det dax för röntgen av hans höft och jag hoppas att han slipper skenan, har lite glapp i höftleden så vi fick Ul för att veta mer exakt om hur det kommer bli. Nu väntar vi bara på OPtiden för storebror och jag hoppas att det bli efter hans 4årsdag.

Storebror Jonathan och Elias Hjärta

• Molly

Stort grattis till alla som fått bebisar sista veckan.

Tänkte berätta om hur det gick till när lillebror kom till världen. Jag gick och la mig kl 22 på söndagen,  vaknade 00.20 månad morgon den 2 oktober, av att jag hade värkar. Klockade dessa och låg på 3-4 min mellan värkarna. Ringde förlossningen och de bad mig komma in. Väckte mannen och ringde efter barnvakt. Klockan 02.00 var vi inne på förlossningen. Öppen 4cm. Börjar med lustgas för det gör så ont att jag inte kan prata när värkarna kommer. Vid 04.00 tar jag ett bad men fixar bara att bada två värkar då det inte finns tillgång till lustgas i badet... Får sterila kvaddlar efter badet, FY SATAN, det gjorde helt sjukt ont! Strax före fem ber mannen att jag ska få ryggbedövning för smärtan tilltar nåt så in i... Kvart över fem har narkosläkaren gjort sitt och informerar att smärtlindring bör infinna sig på ca 10 min. Efter 15 min har jag mer eller mindre panik, det enda jag kan tänka på är att ryggbedövningen sitter fel, får ingen som helst smärtlindring. Ringer på Bm, och hon säger att det kan dröja upp till 45min tills att man känner effekt. "klockan 6 bör du vara hjälpt". Jag flyger nästan ur sägen när värkarna kommer och BM ber mig lägga mig på rygg, så undersöker hon mig och säger: " Og nu ska vi visst föda barn".- Öppen tio!
    06,05 kommer en liten kille till världen. 4090gram och 54cm lång!

Jag är så glad att denna förlossning gick bra, förra förlossningen var ett helvete och jag höll på i 25h. Från första känning tills han var ute så tog det strax över 5½h.

Vi åkte hem från BB dagen efter att Malte kom, vi ville åka hem samma dag, men han hade dels ett blåsljud på hjärtat och dels hade han bajsat i fostervattnet. Dagen efter vara alla tester ok och vi fick grönt ljus för hemfärd!

• Snow Crash

Tack allihop! Dior, vår knatte vill också suga precis hela tiden! Hoppas det blir bättre när mjölken rinner till, han sög sönder ena vårtan första dan redan, men nu tipsade en kompis om vitkålsblad i behån och det verkar hjälpa! Känns lite hippie men hellre det än sår och blåsor som blev som ett skal.

• Misslilja

Hej allihopa!

Kom på att jag glömt kika in här och berätta att vår skatt kommit.

den 15 september, 04.42 kikade hon ut. 4005 gr och 53 cm!

Förlossningen gick hur bra som helst och det är en välmående tjej!