• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Snow Crash

Igångsättning imorgon! Kroppen har ändå gjort en hel del jobb själv; tappen är mjuk och öppen ca 3 cm, och slemproppen gav sig av alldeles nyss. Så det skulle antagligen startat vilken dag som helst, men nu har jag gått här med varannandags-värkar i tre veckor och orkar liksom inte mer. Läkaren trodde att det skulle räcka med dropp och ev ta hål på hinnorna, hoppas att det inte blir allt för segdraget!

• haptic
    Dior skrev 2011-10-05 16:34:27 följande:
    Hej tjejer!

Igår vid 08:00 fick jag ringa hem sambon från jobbet, värkarna började vid 07:15 (började känna mensvärk vid 03:30-04:00) och blev bara mer och mer.Det blev snabba ryck in till förlossningen, stack hemifrån vid 08:40 och kom in till förlossningen 09:00 då det var bara att "hoppa" upp i sängen och börja krysta och 09:39 tittar en liten kille ut på 4182g och 52cm. Jag var helt öppen när jag kom in, så jag hade fixat allt här hemma och i bilen på väg in, men fy tusan för att åka bil med värkar. Vi mår bra trots en 40min förlossning och är hemma igen. Barnläkaren tittade över sonen och upptäckte "glapp" i vänster ljumske så det blev ner till ortopeden för att träffa läkaren, ska få remiss till UL för ljumsken som avgör om han ska få skena eller ej. Har ärvt höftledsluxation från mig. Skönt att vara hemma så man slipper dela rum på BB.
    GRATTIS! Elias, fint! Kul att han är här :)
  • jojojenny
    Snow Crash skrev 2011-10-05 22:02:53 följande:
    Igångsättning imorgon! Kroppen har ändå gjort en hel del jobb själv; tappen är mjuk och öppen ca 3 cm, och slemproppen gav sig av alldeles nyss. Så det skulle antagligen startat vilken dag som helst, men nu har jag gått här med varannandags-värkar i tre veckor och orkar liksom inte mer. Läkaren trodde att det skulle räcka med dropp och ev ta hål på hinnorna, hoppas att det inte blir allt för segdraget!
    Lycka till! Hoppas det går smidigt för dig!! Väntar på en uppdatering ;)
  • mumia

Stoort grattis till alla som nu fått sina älsklingar!! Inte många kvar här i tråden nu va?

Själv har jag svårt att hinna in här och hålla mig uppdaterad...fullt upp att få i ordning en ny vardag med 2 knoddar. Jolina är visserligen 4 år och väldigt hjälpsam men samvetet tryter då man känner det svårt att hinna med henne riktigt så här i början.

Jolina är helt underbar!
  • N e m i
    Mamma0911 skrev 2011-10-06 14:46:57 följande:

Den 4:e Oktober 15:40 så kom våran lilla Melvin till världen. 
    52cm lång & vägde 3875g.
    Grattis!!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Roxanna 11 09 23 ¸.?°´¯) ♥
  • kallevallevanna

Ojoj, så många bebisar som har kommit!  GRATTIS till er allihopa! 

Mamma till Elenor (april -09) och Teodor (augusti - 11)