• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • blivanderoten

Grattis till er alla som fått och lyckatilloch styrkekramar till er som väntar eller krystar.

Min lilla prinsessa är helt underbar men att ha både en prins och en liten prinsessa gör så man inte får tid till något annat har janmärkt. Men underbart är det!

• Snow Crash

Ja, "åh fy" sammanfattar det hela rätt bra tycker jag. Men nu har de i alla fall lovat att sätta igång mig på torsdag, om inte kroppen fattar vad den ska göra innan dess. Fast nu börjar jag bli orolig för förlossningen; för tre veckor sen var jag superpeppad, men nu är jag bara trött och har liksom gett upp mentalt. De får väl skicka in en hejaklack till mig, eller nåt...

• Thegran

14.57 idag föddes Valter! 4.4 kg och 54.5 lång! Gjorde olidligt ont, men det var det värt :)

• Zargenta
    Thegran skrev 2011-10-03 19:14:18 följande:
    14.57 idag föddes Valter! 4.4 kg och 54.5 lång! Gjorde olidligt ont, men det var det värt :)
    Grattis!!!
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • denovana
    Thegran skrev 2011-10-03 19:14:18 följande:
    Grattis!
    Dior skrev 2011-10-03 10:02:41 följande:
    Man blir så besviken på det. Jag har tid 11:30 hos bm i morgon. Just nu struntar jag i om jag blir igångsatt en gång till eller om det kommer igång av sig själv, jag vill bara föda barn nu. Oj 21 dagar, låter dom det gå så långt där du bor? Min Bm sa att det kan bli stress när man sätts igång, men min igångsättning var hur lugn som helst, 5 timmar och jag krystade i 1 timme sen var min son född. Men visst hade det varit spännande om det hade kommit igång av sig själv denna gången. 
    Jag ska också be henne känna efter om det har hänt något mer sen sist jag var hos henne och be om en hinnsvepning till, som hon egentligen inte vill göra.   
    vad skönt att du hade en hyfsat okej igångsättning sist! Jag har alltid hört sånna skräckhistorier om igångsättning att jag känner mig nervös inför en eventuell sådan. Hoppas hoppas besöket idag går bra då! Jag ska dit halv tre, men vet egentligen inte vad jag ska säga (alltså till sjukhuset iofs, inte till min BM). Ja i Gbg är det 21 dagar, men jag kan liksom inte acceptera att gå så långt över... Har dessutom hört att bebben börjar gå ner i vikt efter 14 dar ca eftersom moderkakan slutar försörja barnet (eller något sånt) och då är det väl inte så bra att låta det gå tre veckor över tiden tänker jag... 

Hur känns en hinnsvepning? Gör det ont? För en som är superkänslig "där nere"? Kanske något jag ska be om på sjukhuset..? hm.. 

• Thegran

Nu är vi hemma igen!

02.00 natten mot måndagen gick vattnet, ca 30 min därefter kom värkarna med 10 min mellanrum. Fick tid på FL för kontroll pga vattenavgång kl.8.30 så vi åkte och lämnade dottern på dagis, packade i bb väskan o så i bilen och grejade lite.
    Väl på FL kom värkarna med ca 7 min mellanrum, och de tyckte att vi kunde stanna. Pratade lite om förra förlossningen, och att jag blivit igångsatt då och sa lite skämtsamt att "vi kan väl ta det nu med", och till vår stora förvåning tyckte barnmorskan att det lät som en bra idé att hjälpa det på traven vid lunch om värkarna inte tilltog av sig självt.

Värkarna ökade dock både i styrka och täthet, däremot gick öppningen sakta. Var öppen 4 cm kl. 14, och de satte värkstimulerande dropp för att skynda på förloppet. 45 min (!!) senare var jag öppen 10 cm och det var bara att börja krysta.

Krystningen var hemsk. Ont ont ont. Men 30 min senare, kl. 14.57 kom Valter till världen <3

Lycka till ni som är kvar, snart har ni också era små!

• denovana

Huvva TessaG det låter tufft! Tog du någon smärtlindring? Massa grattis iaf! Vad skönt att ni redan är hemma :)