BF september 2011
Det är mäktigt, längtar tills sambon får känna... det är hans första...
Det är mäktigt, längtar tills sambon får känna... det är hans första...
Andra trimestern enligt familjelivs kalender idag 13+2
Min yngsta undrar när bebisen tänker komma ut. Inte än på ett bra tag :) Kanske hade varit bra om man hade lyckats vänta ett tag med att berätta.
Äldsta pussar även magen godnatt på kvällarna. Hon ska absolut ha en lillasyster till. Triss i tjejer i så fall.
Hoppas bara att tröttheten börjat avta lite snart. Jag skulle lätt kunna somna direkt efter jobbet varje dag, men det går ju inte. Bara en gång i veckan ungefär. ;) Fick börja med niferex direkt efter inskrivningen. Hb var 112.
Underbart fint väder idag!! Ha det bra alla
Fick en extra koll hos bm idag pga min oro efter mitt ma i somras.
Fick lyssna på hjärtljuden som låg mellan 150-155 och allt lät bra.
Går in i v 15 imorgon. Måste försöka släppa min oro. Känner ju trots allt fosterrörelser dagligen.
De spänningar i nedre delen av magen jag känner vid stress, var helt normalt. Bara ligamenten.
Kändes ändå bra att få komma dit fast jag delvis känner mig lite fånig för min oro, men det var bara att ringa om jag vill komma och lyssna.
Jag får snällt vänta till efter påsk med mitt RUL.Känns som en evighet, men det närmar sig.
Igår när jag la mig försökte jag få känna något, men den vägrade.
Imorse därimot kändes det som den gjorde en kullerbytta.
Lycka till alla med RUL idag. Lite lagom avis, jag som måste vänta ända till 26/4, efter påsk. Jag har alltid varit emot att kolla kön, men känner mig lite sugen på att kolla denna gång faktiskt.
Hemma med en sjuk tjej idag, som just nu spelar på syrrans nintendo.
Såg att ni pratat bilar. Här blir det VW Touran. Känns som ett bra val med tanke på att vi måste ha tre bilbarnstolar.
Angående vikten, har jag ökat 3-4 kg, känns ganska lagom. 17+2 idag
Tidigare har jag landat på strax över 70 kg båda gångerna (165cm lång)
Då har jag dock startat något lägre 53-54 kg. Nu starta jag på 56, med båda gångerna har jag gått ner till runt 50 efter amning.
Har någon slags övre gräns att jag inte vill gå över 70 kg, så ärligt talat så slutade jag väga mig andra gången för jag närma mig 70, så jag vet inte riktigt vart jag hamnade, gick dessutom över med henne (40+1)
Angående bil, har vi nu bestämt oss, VW Sharan blev det, något större, men som sagt med tre barn som behöver bilstol så blir det nog bra.
Jag börjar få ont i nedre delen av ryggen när jag ansträngt mig. Börjar bli oroväckande då jag har ett rätt tungt jobb och har tänkt jobba v29 ut. Lilla tjejen har haft öronont den här veckan, så lite vab satt inte helt fel ändå.
Ni får ha en bra dag i solen alla
RUL imorgon, så kul...
Nu känner jag en massa rörelser, så det känns bra
RUL idag.
En livlig liten pojke och allt såg ut som det ska.
Så skönt, nu kanske jag kan börja slappna av lite och njuta av att vara gravid
Jag har vaknat med kramper i vaderna 2 gånger denna gång. Detta är mitt tredje barn och känner igen det sen tidigare, har dock inget minne att det kom så tidigt.
Det enda som hjälper är att sätta ner foten helt i golvet, vilket kan vara väldigt svårt att göra ibland när det riktigt krampar och man är nyvaken.
Tror inte man kan göra något åt det för att förebygga, men även jag tar tacksamt enot tips...