• OoOoO

BF september 2011

Bm-besök även för mig igår, 24+1

Hb 111 (112 vid inskrivningen)
    Blodtryck 129/67
    Glukos 4,0 
    SF-mått 24 
    Vikt 64 kg (57kg vid inskrivningen) 
    Hjärtljud 155 

Allt såg bra ut.

Har mycket kramper i vaderna på nätterna, så jag har fått träningsvärk.

Har kännt mig svimfärdig och illamående senaste två veckorna så jag trodde inte jag skulle ha så bra värden.

Har troligen Ischias-nerven i kläm, inte särskillt behagligt. Ska bli så skönt med 5 dagar ledigt nu. Sen har jag kortat ner mina veckor till 4 dagar fram till semestern v27. Börjar bli rätt jobbigt. Går och lyfter hela dagarna

• OoOoO

Bm-besök idag. (30+1)
    Hjärtljud 143
    SF-mått 32
    Har gått från mittenkurvan till övre senaste två veckorna. Nästa över.
    BM frågade om jag kände mig stor, men hon sa att det kanske inte alls växt till nästa gång istället.

• OoOoO

Första dagen på ledigheten.

Har nu först 2 veckor FL med äldsta, sen 7 veckor semester (skönt att ha sparad när man verkligen behöver) Sen är bebis beräknad och då tar jag nya dagar.

Kände verkligen att det var skönt att sluta jobba nu, sista veckan har varit rätt jobbig. Mycket sammandragningar som jag hoppas avtar nu.

Vi har gjort iordning  rummet med säng, den är tom bäddad :)

Vagn är betälld

Skötbord ska inhandlas, förhoppningsvis till helgen

Babyskydd ska också inhandlas. Har ett gammalt, men äldsta är sju år och det köptes till henne så enligt rekomendationer är det för gammalt och det känns dumt att snåla på säkerheten i bilen.

Kläder har jag köpt lite, har inget sen gammalt. Har ju dessutom två tjejer och ska få en grabb.

Nu börjar man verkligen längta, men samtidigt vill man ju inte få för tidigt heller 

• OoOoO
    melwin11 skrev 2011-07-25 20:08:45 följande:
    Hej tjejer!
    HAr en fråga som jag tänkte någon av er kanske har lite mer koll på än jag..
    Sitter här å funderar på hur jag skall bädda vagnen så  den är redo för ankomst..
    Har tre minuters gångväg till BB så blir väll om det går en promenad hem...
    Vad tror ni behövs för början/mitten av september?
    Har hårdlift i min..

TAck på förhand!
    Praktiskt att ha så nära till förlossningen.

Jag skulle gärna ha lite närmre då min förra förlossning gick väldigt fort, hann vara inskriven 15 min. Den här gången åker jag in tidigare. 
  • OoOoO

I vår bil kan man koppla ur air-bagen själv med nyckel. Riktigt praktiskt.

Jag har haft den i babyskydd i framsätet med båda barnen, fast då hade vi volvo 240 utan airbag.

Fast vi väntar på leverans av ny, sjusitsig, då vi kommer ha 3 barn med bilstol/kudde.

Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska placera barnen ännu.

V 33 idag! Jag vill ha allt klart, men sambon har inte riktigt samma brådska 

Hickan har jag börjat känna rätt långt ner, nästan varje dag

• OoOoO
    Thegran skrev 2011-07-26 22:41:19 följande:

Ni som hämtat ut er Pampers babyboxar, vad fick ni i dem? :)

funderar på att åka till västerås någon dag och köpa en ståbräda till vagnen och samtidigt hämta ut babyboxen.

Jag tänkte hämta ut min box i västerås, men fick inte det då jag gått genom babylands hemsida. Trodde de var samma eftersom det är länkat till samma sida varifrån man än går, men tydligen inte.

Istället hämtade jag ut på babyland i helsingborg på semestern. 

Jag fick en nappflaska, babybubbelbad, en liten pekbok, amningsinlägg, 2 pampersblöjor. Rabattkupong och reklam.

Tyckte apoteksgruppens babytobe-box var trevligare fast föräldrar och barn tidningen i den var från januari.

Fick även hem en gratis mam-napp häromdagen eftersom jag gillat sidan på fb :)

Men det är ju alltid kul med lite gratisprylar.  
  • OoOoO

Har nästan fått sova hela natten, skönt det var länge sen, vaknade bara till en gång vid 1,30.

Sen har jag börjat drömma väldigt mycket att vattnet går och att jag inte haft någon som kunde ta hand om  barnen så jag lyckas aldrig ta mig till förlossningen. 
    Tror att det har att göra med att min förra förlossning gick så fort.

Någon annan som börjat drömma om förlossning? 

• OoOoO
    She is Me skrev 2011-07-28 10:45:33 följande:
    OoOoO. Känner igen det där med drömmar om att inte hinna el att man inte får tag på barnvakten eller maken. Jag hade oxå snabb förlossning så lite orolig är man ju. Nu bor vi ju iofs bara 10 min från sjukhus med bil, förra gången hade vi 40 min plus att maken hade 40 min till mig så vi var på förlossningen i 30 min innan tösen kom
    Jag var inskriven 15 min innan hon kom, fast jag hade iofs värkar halva dagen, men eftersom förlossning 1 började med vattenavgång tyckte jag att det är nog inte så nära eftersom vattnet inte gått. Då hade vi ca 40 min in och när det började göra ondare åkte vi. Kände på vägen att jag hade behövt krysta.
    Nu kanske vi har 25 min in. 
    Blir spännande att se hur denna förlossning startar 
  • OoOoO
    Ullis72 skrev 2011-07-28 11:09:23 följande:
    Du får nästan campa utanför förlossningen den sista tiden hihihi!!!  Skrattande
    Haha, jag lär nog åka in alldeles för tidigt
Svar på tråden BF september 2011