• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hanna elise

jag har också blivit svullen om magen. men jag har tyvärr gått upp flera kilo under hösten så det döljs lite bland allt extra fett, men det känns. Jag hade planerat att gå ner i vikt nu under jan-feb till min normalvikt, men nu får det vänta.
    Däremot tänker jag försöka att inte gå upp allt för mkt i vikt under den här grav (säger hon som just ätit godis :P) 

• sandqvist

Plussade i tisdags och är beräknad den 7 sep enligt denna sidan :) är inte hundra på när jag hade min sista mens men vet på ett ungefär :) Första barnet, ett missfall i bagaget så man är lite nojjig :/

• sandqvist

Min mage är som vanligt, när är det normalt att man börjar se något? När ska man berätta för föräldrarna? :)

• Flisan79
    sandqvist skrev 2011-01-01 19:39:22 följande:
    Min mage är som vanligt, när är det normalt att man börjar se något? När ska man berätta för föräldrarna? :)
    Vid första barnet kommer magen vanligen lite senare än vid andre, tredje osv. Min kom relativt tidigt...v 9 tror jag och v 11 var jag tvungen att ha mammabyxor. Men har en vännina som var helt platt v 21 så det är så olika.

Du väljer själv när du ska berätta. Vissa vill vänta för att vara mer säkra på att graviditeten ska gå bra...vanligen då till v 12+. Andra berättar på en gång. Ofta om man tycker det är skönt med stöd om något skulle gå fel.
  • BonBon

Fick jätteont i magen igårnatt, är orolig. Strålade som på vänstersida en stund, sedan gick det över. Behöver jag oroa mig? 

Något som känt samma sak? 

• BonBon

Någon som känt samma sak skulle jag skriva. Kan inte stava idag=)

• Grodlår

Jag tycker så synd om min man. Igår snäste jag åt honom i varenda mening tror jag. Mitt humör är som en storm. Har också märkt att jag gråter mycket lättare. Jag hoppas att jag lugnar ner mig snart. Annars har jag inga symtom alls. Tror att jag mådde illa vid den här tiden de andra graviditeterna. Men man kanske ska sluta fåna sig och börja leva normalt igen. Känner mig helt besatt. Någon mer än jag som är besatt?

• Izz

Enligt mina beräkningar blir det 6-7 september för vår del. Men jag har fått missfall tidigare, för 11 år sedan och har inte försökt sedan dess. Vågar inte säga något, knappt till maken för jag tror det ska gå åt helskotta. Så alltså första

Svar på tråden BF september 2011