• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

Gott Nytt År alla! Min svägerska är gravid, så jag behöver inte hålla på med vad jag får o inte får äta Sen dricker jag inte i vanliga fall heller, så ingen lär fråga..
    Vi ska vänta lite med att berätta.

• Renni
    Gott nytt år alla!

Vilket underbart år vi har framför oss ni tjejer.
    Underbart!

Hoppas att ni alla får en jätte trevlig kväll ...
  • Svalan8

Cicci89? Jag hade också jätteont i magen åkte och kolla hos gyn i onsdags. Det var 2 cystor. Den misstänkte utomhavandeskap men idag hade hcg värdet stigit rejält. Läkaren sa att man kan ha ganska ont bara av att livmodern växer. Hoppas att det bara är det:)

• Kurbits

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR & hoppas att vi alla får behålla våra små gryn i magarna våra!

Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över!
  • Joel4ever

Jag tror jag snart blir tokig. Jag spricker nog snart av att hålla tyst. Vill så gärna berätta för de närmsta familjen och vännerna men jag vill samtidigt hålla mig till min mans önskan att vänta till första besöket hos BM.

Min familj bor inte i närheten så att hålla tyst för dem är inte så svårt. Det svåra är att inte säga något till min allra bästa vän som jag träffar nästan varje dag. Det som gör det ännu värre är att hon och jag har sagt att vi ska börja det nya året med att tillsammans gå ner i vikt och börja med Herbalife för en hjälp på traven. Nu när jag blivit gravid så vill jag inte började med det och jag vet inte hur jag ska göra för att slingra mig ur det. Kommer inte berätta för henne förrän den 26 jan och om jag lyckas att dra ut på att börja med Herbalife så känns det taskigt att "lura" henne en hel månad. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag förstår min man att han vill vänta. Hör honom känns det som att det inte riktigt är verkligt än och det är inte förrän den 26 som vi vet allra säkert, och som sagt vill jag hålla mig till hans önskan. Har försökt att förklara för honom om mitt dilemma men han förstår inte riktigt problemet.

Nu ska jag försöka att släppa allt det och ha en riktig kul nyårafton tillsammans med goda vänner =)

Gott nytt år på er allihopa!

• Miniapa

Gott nytt år alla blivande (nya som gamla) mammor :)

• SannaM

Ja, gott nytt år! säger jag också! Hoppas alla får en finfin kväll Vi ska på fest hos några som blev gravida genom insemination förra hösten, så de har en liten (eller, ja, en typ 9-kilos) 6-månaders hemma nu. De vet redan att jag är gravid...

Idag ledde jag spinningpass, nyårsstämning i salen, partyhattar och godis - och en svag svag oro hos mig; får man verkligen träna??? Men samtidigt vet jag ju att JA det får man. Tog det så lugnt jag kunde, men att hålla sig under den där tillåtna gränsen som experter pratar om pulsmässigt är heeelt omöjligt...De menar att man inte får gå över 75% av sin maxpuls, men kära nån, det gör jag redan i uppvärmningen. Jaja. Mådde i alla fall bra hela passet , trots att pulsen nådde 200 slag, sån är ju jag liksom

Vad gäller magen så är det hård och lös om vartannat, och illamåendet kommer och går. Är sjuuuukt trött och gick och la mig kl 19 igår och sov middag två timmar nu precis. Puh, hur ska kvällen orkas med???

Som sagt, ha det fint i afton!

• DaniellaG

Jag är törstig hela tiden, men det går ändå inte över när jag dricker? Och så har jag "mensvärk". Nån skrev att det kan va att livmodern växer eller nåt va?

• Flisan79
    DaniellaG skrev 2010-12-31 19:14:17 följande:
    Jag är törstig hela tiden, men det går ändå inte över när jag dricker? Och så har jag "mensvärk". Nån skrev att det kan va att livmodern växer eller nåt va?
    Japp det stämmer och är helt normalt. Törstighet är också ett vanligt gravsymtom.
Svar på tråden BF september 2011