• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    betula skrev 2011-01-01 16:06:18 följande:
    Här är en till som inte alls känner sig gravid idag :( Oroar mig så klart o inte blev det bättre av att jag drömde två gånger inatt att jag fick missfall :( Brösten ömmar inte längre, känner inge spänningar i magen och visst mår jag lite illa, men det kan lika gärna bero på den konstiga gårdagen matmässigt (mår lätt illa oavsett gravid eller ej :P )

Nästan så jag känner behov av at springa till affären o köpa ett till g-test...
    Har samma tanke...ett till test kanske? Till hur många veckor visar veckoindikatorn?

Vill ju  inta att andra ska oro sig men det känns lite skönt att inte vara själv.
  • Saranen

Får man hoppa in?!

Fick plus för 2 dagar sedan och är hur lycklig som helst :) Enligt BF-kalendern här på FL är det BF i mitten på september!

Jag mår bra än, ont i ländryggen från och till samt humörsvängningar deluxe!!!

• Flisan79
    Saranen skrev 2011-01-01 17:15:23 följande:
    Får man hoppa in?!

Fick plus för 2 dagar sedan och är hur lycklig som helst :) Enligt BF-kalendern här på FL är det BF i mitten på september!

Jag mår bra än, ont i ländryggen från och till samt humörsvängningar deluxe!!!
    Självklart! Välkommen
  • She is Me

Hur är det med att bada i bassäng det går bra va? Brukar aldrig göra det annars så jag har inte koll, bubbelpool ska man väl undvika? Hur är det med varmvatten bassäng?

• hanna elise
    betula skrev 2011-01-01 12:17:43 följande:
    Men åh hur klarar du av att vara tyst?

Jag gjorde mitt test i smyg på morgonen innan sambon skulle till jobbet och hade väl inte tänkt att säga något, men när jag fick positivt så bara flög jag ut o visade honom teststickan. Han fattade väl inte så mkt m en gång, men sen gick det upp för honom vad det betydde :D

Lycka till ikväll! Han vill ju oxå veta och dela glädjen m dig vet du! Och får du inte sagt det så ta ett kort på stickan och skicka till honom m mailen eller msn ;)
    Jo, jag vet.
    Men jag antar att jag är lite rädd för att ngt ska gå snett :(
     jag har ju några dagar kvar till BIM (även om jag plussat tydligt), han skulle bli så sjukt besviken om jag skulle säga att jag är gravid och sen så kommer mensen på onsdag. Jag vill helt enkelt vara mer säker på att jag verkligen är gravid, för jag känner mej inte det minsta gravid.

Kan tillägga att jag ville helst bara ha ett barn, även om jag år jätteglad nu, men han har längtat och tjatat och gråtit efter fler barn i flera år.

Dessutom så har han varit på så grinit humör idag och vi har småtjafsat om det mesta, jag vill gärna att det ska vara lite mysigt och så när jag berättar det. 
  • Imasim
    Flisan79 skrev 2011-01-01 17:08:46 följande:
    Har samma tanke...ett till test kanske? Till hur många veckor visar veckoindikatorn?

Vill ju  inta att andra ska oro sig men det känns lite skönt att inte vara själv.
    Jag ska nog oxå köpa ett till test med vecko-"skiten"...
    Även om jag i höstas sa att jag ALDRIG mer ska använda en sådan... efter att ha fått 2-3 veckor då jag egentligen skulle ha varit på >3 och mycket riktigt hade graviditeten avstannat och jag fick missfall några dagar senare...
    Jag kände det som tortyr av oron som kom då och under de dagarna innan missfallet var ett faktum..
    Jaja, men nu kanske jag måste köpa ett till ändå...
    Fick ju "1-2 veckor" för en vecka sedan. Borde ju visa "2-3 veckor" nu då?  Och om en vecka till ">3 veckor"...

Jag har ju haft missfall 2 ggr (och fött två barn) och oron gnager hela tiden. Men jag bara SKA HA denna lila augusti-septeber-bebis...Det får bara inte gå fel igen... Kram/Misa

• BettyBoop 123

Får jag vara med? Plussade på julafton men fortfarande svårt att förstå att det är ett ett barn på g.
    Enligt fl har jag bf den 1a sep och är min första graviditeten

Läst i forumet tigare men då det är så tidigt vecka 6 (5+1) har jag inte vågat skiva än.
    Känner inget mer än att jag är trött och lite ömma bröst, nån mer som inte har så mkt känningar?

kram kram

• betula
    Imasim skrev 2011-01-01 17:25:39 följande:
    Jag ska nog oxå köpa ett till test med vecko-"skiten"...
    Även om jag i höstas sa att jag ALDRIG mer ska använda en sådan... efter att ha fått 2-3 veckor då jag egentligen skulle ha varit på >3 och mycket riktigt hade graviditeten avstannat och jag fick missfall några dagar senare...
    Jag kände det som tortyr av oron som kom då och under de dagarna innan missfallet var ett faktum..
    Jaja, men nu kanske jag måste köpa ett till ändå...
    Fick ju "1-2 veckor" för en vecka sedan. Borde ju visa "2-3 veckor" nu då?  Och om en vecka till ">3 veckor"...

Jag har ju haft missfall 2 ggr (och fött två barn) och oron gnager hela tiden. Men jag bara SKA HA denna lila augusti-septeber-bebis...Det får bara inte gå fel igen... Kram/Misa
    Gah nu vågar inte jag köpa ett sånt där test m veckoangivelse! För ett sånt svar vill jag verkligen inte ha :( Nä, biter ihop och ringer BM i veckan som kommer. Får jag missfall så märker jag ju det så småningom... :/

MEN ingen av oss skall ju få mf! :)
  • betula

Just det, gick in i v 6 idag, så ett litet litet minimalt steg närmare de där 12 veckorna iaf :)

• Miniapa

Idag är jag i v 5, 4+2, och jag har INGA symtom som jag känner av alls. Men det kommer väl så småning om.

Men veckan innan jag plussade så "poppade" min mage ut! Det hände förra graviditeten med väldigt tidigt. Jag har ju inte blivit av med magen helt sedan Alva (född juli -09) men nu har jag gått ner några kilo och fått bort den värsta magen men VIPS så är den tillbaka. Förra gången så var den mjuk och "degig" och fylldes och hårdnade den allt efter som och det verkar bli lika dant nu.

Hade på mig en svart nyårsklänning som jag köpte i november och magensyntes tydligt. Det kommer att bli svårt att dölja de 7 veckor som är kvar till v 12 men får väl köpa lite större tunikor Glad

Så här ser den ut idag.

Svar på tråden BF september 2011