• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • dea

God fortsättning på det nya året :))
    Såg att ni har skrivit lite om era grav symtom,jag kissar väldigt ofta,har ömmande bröst,mådde lite illa igår på dagenKräks(under min förra grav så hade jag inget illamående alls.....skönt )
    När det gäller att berätta för andra så väntar vi lite. Vill träffa Bm först och kolla så allt är ok med lilla knodden i magen ;) Är så sjukt orolig över att nått ska vara fel (beror nog mest på min ålder)
    Ang vitamin tabletter så under min förra grav så åt jag järn tabletter och folsyra tabletter. Än så länge har jag faktiskt inte börjat med nått än men det blir väl att jag susar till närmsta apotek nästa gång det är öppet och köper mig några vitaminer,få se vad det bli för någraFlört
    Jag minns inte riktigt med hur det är med kosten men kan/får man äta gratänger som innehåller ÄDELOST?? Nån som har koll på det??

Välkommna alla nya som har Plus.

Kram {#emotions_dlg.flower}

• hanna elise

jag hade ju tänkt berätta för maken igår kväll, men det blev inte av. Och i morse tog jag ett nytt test som var betydligt starkare. Men jag klarade ändå inte av att säga något till honom. Så fånig jag är!!!!!
    Ikväll måste jag ju säga det.... 

• hanna elise

För övrigt så har jag inga symptom på att jag skulle vara gravid, möjligtvis lite hård i magen.
    Men det är ju väldigt tidigt in i grav ännu, Har ju inte BIM förrän om 4 dagar :) 

• Flisan79

God förmiddag i det nya året

Jag tycker jag mår lite för bra. Mår inte illa alls på morgonen och även om det i sig är skönt kan man inte låta bli att nojja sig. Drar lite äggstockarna eller ligamenten som är där och har lite ont i huvudet mest hela tiden....men alla de symtom som är skulle kunna vara tex vanliga PMS symtom.

Ska försöka få tid för privat VUL runt v 8 som jag gjorde förra grav. Bara för att se att det värkligen bor någon där inne och att det såklart ser bra ut. Måste ju påstå att det även är för att om det nu skulle vara/bli ett MA så vill jag inte få reda på det först i v 13 då jag antar att KUB:et blir. Positiv som jag är

• Lunas mamma

Hänger på här jag med, plussade både igår och idag efter första ivf försöket. Trodde aldrig jag skulle få vara med på en sån här lista men efter 3 år började äntligen något gro i mig, hoppas h*n stannar kvar nu oxå!

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84
     (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• SannaM

God förmiddag!
    Jag ligger i sängen och känner mig alldeles tokbakis - kan det vara det alkoholfria vinet från igår kanske? Molvärken finns där varje dag från och till och brösten fortsätter ömma, de har tamejtusan blivit ganska rejäla nu - fascinerande!!!

Var skönt igår på middagen att prata med våra vänner som fick sin inseminationsbebis i somras (han är 6 månader nu och väger 11 kilo - det ni! Hoppas inte vi har samma donator, haha, eller varför inte? Riktigt söt och, förstås, stabil är han!) Frågade massor om hur hon som födde hade känt i början, och om barnmorskebesök osv.

Längtar så till 24 januari när vi ska göra ultraljud...

• Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-01 12:01:25 följande:
    God förmiddag!
    Jag ligger i sängen och känner mig alldeles tokbakis - kan det vara det alkoholfria vinet från igår kanske? Molvärken finns där varje dag från och till och brösten fortsätter ömma, de har tamejtusan blivit ganska rejäla nu - fascinerande!!!

Var skönt igår på middagen att prata med våra vänner som fick sin inseminationsbebis i somras (han är 6 månader nu och väger 11 kilo - det ni! Hoppas inte vi har samma donator, haha, eller varför inte? Riktigt söt och, förstås, stabil är han!) Frågade massor om hur hon som födde hade känt i början, och om barnmorskebesök osv.

Längtar så till 24 januari när vi ska göra ultraljud...
    Fuskit med större bröst , mina är lika små och urammade som vanligt..haha. Var ju redan inne på att fixa dem, som tur var han grav 3 bli före men efter det här ska de bli permanent större.
    Under mina grav har du vuxit först ca en storlek och det har nog mest berott på min egen viktökning (18 och 25 kg Skäms) men sen när mjölken kommit så PANG....wawawoom lixom....hello dolly parton. Riktigt nice då jag alltid velat ha större...resultatet efter blev ju förstås mindre kul.

Hehe...mina döttrar har båda vägt över 10 kg vid 6 månader trots att de varit av "normal" längd. Fick höra att jag hade grädde i brösten
  • betula
    hanna elise skrev 2011-01-01 11:05:56 följande:
    jag hade ju tänkt berätta för maken igår kväll, men det blev inte av. Och i morse tog jag ett nytt test som var betydligt starkare. Men jag klarade ändå inte av att säga något till honom. Så fånig jag är!!!!!
    Ikväll måste jag ju säga det.... 
    Men åh hur klarar du av att vara tyst?

Jag gjorde mitt test i smyg på morgonen innan sambon skulle till jobbet och hade väl inte tänkt att säga något, men när jag fick positivt så bara flög jag ut o visade honom teststickan. Han fattade väl inte så mkt m en gång, men sen gick det upp för honom vad det betydde :D

Lycka till ikväll! Han vill ju oxå veta och dela glädjen m dig vet du! Och får du inte sagt det så ta ett kort på stickan och skicka till honom m mailen eller msn ;)
  • SannaM
    Flisan79 skrev 2011-01-01 12:10:53 följande:
    Fuskit med större bröst , mina är lika små och urammade som vanligt..haha. Var ju redan inne på att fixa dem, som tur var han grav 3 bli före men efter det här ska de bli permanent större.
    Under mina grav har du vuxit först ca en storlek och det har nog mest berott på min egen viktökning (18 och 25 kg Skäms) men sen när mjölken kommit så PANG....wawawoom lixom....hello dolly parton. Riktigt nice då jag alltid velat ha större...resultatet efter blev ju förstås mindre kul.

Hehe...mina döttrar har båda vägt över 10 kg vid 6 månader trots att de varit av "normal" längd. Fick höra att jag hade grädde i brösten
    Hehe jo min sambo tycker det är trevligt, fast hon får ju knappt röra dem eftersom de ömmar så Men ja, när mjölken väl sinat sen blir de väl inte riktigt lika fylliga direkt...

Yeah, vilka bebisar! Det är bra, då vet man att de klarar en rejäl förkylning eller några dagar utan att äta om något plötsligt skulle hända. Har en liten kusin på snart två år som knappt kommit upp i 8 kilo än pga. massa operationer som spädbarn och problem med kräkningar, och så fort hon lyckas gå upp ett par gram och bara blir liiite snuvig så tappar hon mer än hon lagt på sig. Sånt är ju definitivt värre!
Svar på tråden BF september 2011