• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • rubin

Lääängtar så till nästa helg för jag har bestämt att besöka mina föräldrar då och berätta. Annars har vi berättat lite för kompisar och jag har även berättat för min chef.
    Vi fick göra ett UL hos barnmorskan i torsdags och allt såg bra ut med ett guppande foster och nästa fredag är jag i v.11+3, så det vore väl inte katastrof om mamma/pappa inte kan hålla tyst och berättar för hela släkten.
    Min mor tycker mycket om att sy lappteknink och har gjort jättefina babytäcken till bebisar i släkten, så jag tänkte visa henne en bild på et babytäcke och säga att hon har fram till september på sig :) 

• Lillywhite

Apropå shopping - nu står en barnvagn i våran hall! :P

Ville egentligen vänta med att köpa eftersom jag bara är i vecka 14 men fick ett jättebilligt pris på min kollegas begagnade vagn av märket Teutonia så jag kunde inte säga nej. Väldigt välskött och fin duovagn för bara tusenlappen!

Tittade lite på Kronans duovagn för 6500 men slapp nu tänka mer på den o lägga pengarna nån annanstans istället. :)

• Ellebellebi2010

Idag går jag in i vecka 14 Jag får ju inget KUB, känns skönt att bara ha 5 veckor kvar till RUL

• 83Lovika

Längtar också till RUL, får inget kub test heller.
    Men det verkar ställa till med en del oro med kub-test också om man inte får de bästa resultaten vilket jag förstår såklart.

Skulle så gärna vilja se den lilla på bild!

• hanna elise

Vår vagnfråga har också löst sig :)
    Vi vill absolut inte lägga ut hur mkt pengar som helst på en vagn, så vi var inne på att köpa en begagnad för max 4000.
    Men svägerskan sa att vi skulle få ta deras, den köpte den för 3 år sedan så den är fräsch, bara använd till ett barn.
    Jag tror att det är en emmaljunga om jag minns rätt, den är iaf svart och beige. 

• NornaB
    hanna elise skrev 2011-02-26 10:12:31 följande:
    Vår vagnfråga har också löst sig :)
    Vi vill absolut inte lägga ut hur mkt pengar som helst på en vagn, så vi var inne på att köpa en begagnad för max 4000.
    Men svägerskan sa att vi skulle få ta deras, den köpte den för 3 år sedan så den är fräsch, bara använd till ett barn.
    Jag tror att det är en emmaljunga om jag minns rätt, den är iaf svart och beige. 
    skönt att hade det löst Vi kommer nog också att lägga max 4000 kr. Jag har bara köpt en enda helt ny vagn till mina barn och det va en sulky för 1000 kr. Annars har jag kört på begagnat.

Tyvärr har jag inte kvar varken vagen eller kläder från mina pojkar.  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79

Vi har kvar vår brio happy samt baby travel syskonvagn så vi har vårt på det torra

Enda större köp som behövs är en ny säng till 2:an som nu sover i spälisen.

Nästa helg är det kalas för dottern som fyller 4. Funderar på att berätta då genom att inte dölja magen

• WildRose03

Mitt midjemått i början på december var 78 cm ( gick på diet och mätte regelbundet) . Idag är måttet ETTHUNDRASJU CM!!!
    Behöver jag säga att det är mammakläder som gäller?
    Vad har ni för midjemått? Är i vecka 14..

Svar på tråden BF september 2011