• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Nelia82

Usch och aj. Jag som alltid förespråkar att växtvärk är bra att ha i livmodern osv, men nu håller min på och krampar nåt fruktansvärt, kan knappt sitta rakt upp eller stå... aj aj aj... hoppas inget är på tok...

• lillagreizn

Blev så irriterad på vårdcentralens läkare så ringde faktiskt och rådfråga akuten, dom tyckte jag skulle komma in och träffa deras läkare, var och lämnade urinprov. Han sa att jag hade urinvägsinfektion och frågade hur länge jag hade varit gravid. Sedan gick han och kolla vilken medicin kan kunde skriva ut. Så efter 10 minuter på akuten hade jag min medicin i  handen.

Kan säga att det är halleluja moment för mig just nu. Bara tanken att det förmodligen kommer gå över efter ett par dagars behandling och att besvären kommer bli lindrigare efter några tabletter. Känns underbart.

Nu ska jag dricka en massa citron vatten & tranbärsjuice för att lindra besvären så mycket jag kan.

• lillagreizn
    lillagreizn skrev 2011-02-25 19:36:58 följande:
    Blev så irriterad på vårdcentralens läkare så ringde faktiskt och rådfråga akuten, dom tyckte jag skulle komma in och träffa deras läkare, var och lämnade urinprov. Han sa att jag hade urinvägsinfektion och frågade hur länge jag hade varit gravid. Sedan gick han och kolla vilken medicin kan kunde skriva ut. Så efter 10 minuter på akuten hade jag min medicin i  handen.

Kan säga att det är halleluja moment för mig just nu. Bara tanken att det förmodligen kommer gå över efter ett par dagars behandling och att besvären kommer bli lindrigare efter några tabletter. Känns underbart.

Nu ska jag dricka en massa citron vatten & tranbärsjuice för att lindra besvären så mycket jag kan.
    Det kan förresten tilläggas att akutens läkare inte kunde förstå varför vårdcentralens läkare inte hade skrivit ut medicin åt mig, när han hade sett att jag hade en urinvägsinfektion.
  • betula

Jag börjar känna ett ENORMT sug att börja handla till bebis nu, så jag tänkte passa på o fråga er vad so behövs?! Framförallt kanske i klädväg (då det är det jag vill handla just nu iaf). Jag är mest orolig att köpa på tok för mkt, så en lista att begränsa mig efter hade nog uppskattats av sambon Skrattande Tex hur många bodys är rimligt att köpa och vilka storlekar isf?Osv osv...

• Flisan79
    lillagreizn skrev 2011-02-25 19:39:07 följande:
    Det kan förresten tilläggas att akutens läkare inte kunde förstå varför vårdcentralens läkare inte hade skrivit ut medicin åt mig, när han hade sett att jag hade en urinvägsinfektion.
    Jag som lidit av UVI hela mitt vuxna liv ( 1 ggr i mån när det varit som värst) vet både hur läkare kan vara och att det inte alltid syns på kissproven om man har UVI. Numera säger jag min bakrund och att jag VET att jag är sjuk även om det inte visar något. Vissa läkare är lika medvetna som jag, andra.....måste övertalas.

Var sjuk för några veckor sedan och kissade då blod. Fick inget utslag på provet men bemöttes av en bra läkare tack och lov.
  • Flisan79
    betula skrev 2011-02-25 20:38:32 följande:
    Jag börjar känna ett ENORMT sug att börja handla till bebis nu, så jag tänkte passa på o fråga er vad so behövs?! Framförallt kanske i klädväg (då det är det jag vill handla just nu iaf). Jag är mest orolig att köpa på tok för mkt, så en lista att begränsa mig efter hade nog uppskattats av sambon Skrattande Tex hur många bodys är rimligt att köpa och vilka storlekar isf?Osv osv...
    Oj  oj vilken svår fråga . Beror ju så mycket på hur ofta ni kan tvätta, om barnet är ett kräkbarn/bajsbarn osv.

Vi har vid det här laget typ en miljon bodysar hahaha, arv, nytt och presenter.

Sen är det ju svårt att veta om bebben drar st 50 eller kanske behöver 56 direkt. Kan vara bra att ha ett par 50 (och köpa fler om det behövs) sen några fler i 56. Något par 50 byxor och några 56 osv

Vet inte om mitt inlägg hjälpte över huvud taget  
  • hanna elise
    betula skrev 2011-02-25 20:38:32 följande:
    Svårt, en del bebisar kräks ju jämt, andra näsran aldrig.
    VI hade bara jöpt några plagg i 50/56 men fick väldigt mycket när hon var född, Först när hon var 5 månader så bytte vi till det första plagget i strl 62. Men jag har hört att en del växer ur de minsta strl väldigt snabbt.

Jag tipsar om bodys som knäpps på sidan så att man inte behöver dra över huvudet. Jättebra tyckte vi :)
    Jag tänker att en septemberbäbis kanske behöver ngn fleeceoverall eller ngt, alltså nåt "halvvarmt".
  • Flisan79
    hanna elise skrev 2011-02-25 21:49:52 följande:
    Svårt, en del bebisar kräks ju jämt, andra näsran aldrig.
    VI hade bara jöpt några plagg i 50/56 men fick väldigt mycket när hon var född, Först när hon var 5 månader så bytte vi till det första plagget i strl 62. Men jag har hört att en del växer ur de minsta strl väldigt snabbt.

Jag tipsar om bodys som knäpps på sidan så att man inte behöver dra över huvudet. Jättebra tyckte vi :)
    Jag tänker att en septemberbäbis kanske behöver ngn fleeceoverall eller ngt, alltså nåt "halvvarmt".
    Håller med om de med omlott käppning. Mycket smidigare.
  • betula

Men tack för den hjälpen :P Vad är några då? :P

Min mamma säger typ att de växer ju ur allt så himla snabbt. Ingen ide att köpa stl 50, utan gå på 62 m en gång. Sen läser man ju om spy-bebisar som drar hur många överdelar som helst per dag och om bebisar som kan ha 50/56 tills de är 5 månader :P

Min bebis skall vara liten och söt länge och typ aldrig spy eller lorta ner kläderna ;)

• betula
    betula skrev 2011-02-25 22:25:49 följande:
    Men tack för den hjälpen :P Vad är några då? :P

Min mamma säger typ att de växer ju ur allt så himla snabbt. Ingen ide att köpa stl 50, utan gå på 62 m en gång. Sen läser man ju om spy-bebisar som drar hur många överdelar som helst per dag och om bebisar som kan ha 50/56 tills de är 5 månader :P

Min bebis skall vara liten och söt länge och typ aldrig spy eller lorta ner kläderna ;)
    MEN skall jag tillägga, jag vill ju shoppa loss som en galning just nu :P
Svar på tråden BF september 2011