• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    betula skrev 2011-02-25 22:25:49 följande:
    Men tack för den hjälpen :P Vad är några då? :P

Min mamma säger typ att de växer ju ur allt så himla snabbt. Ingen ide att köpa stl 50, utan gå på 62 m en gång. Sen läser man ju om spy-bebisar som drar hur många överdelar som helst per dag och om bebisar som kan ha 50/56 tills de är 5 månader :P

Min bebis skall vara liten och söt länge och typ aldrig spy eller lorta ner kläderna ;)
    Hahah..i lalaland kanske Drömmer

Mina ungar har varit FETA och faktist vuxit i 62 ganska snabbt på bredden men de har båda ändå hunnit ha 50 och 56 ett tag. Även om 50 bara håller ett par veckor skulle 56/62 vara som tält under denna korta period.

Köp typ 2 body i 50 och 4-5 i 56. Är ungen liten så kanske du får köpa fler 50 när den kommit. Det bästa om man inte vill slänga pengar om kring sig är att vänta med det mesta faktist. Just för att man inte vet vad som kommer ut . Det visar sig med tiden vad man behöver och vad som passar just ditt barn. Troligen kommer du på första besöken efter födseln få massor av käder.

Inför första tror jag att jag hade runt 5 bodysar och 3 par byxor i 50/56. Sen fick jag kläder direkt av släkten och köpte efter behov. Overall bör du dock köpa i minst 56 för den kanske du vill använda lite längre samt att det inte gör så mycket om den är lite stor i början. Blir som en åkpåse

Till BB kan det vara bra att ha en sån där liten vit knytmössa. Ett par body och byxor 50/56. Strumpor st 12/13. Overall att åka hem i.
  • lillagreizn
    Flisan79 skrev 2011-02-25 21:08:19 följande:
    Jag som lidit av UVI hela mitt vuxna liv ( 1 ggr i mån när det varit som värst) vet både hur läkare kan vara och att det inte alltid syns på kissproven om man har UVI. Numera säger jag min bakrund och att jag VET att jag är sjuk även om det inte visar något. Vissa läkare är lika medvetna som jag, andra.....måste övertalas.

Var sjuk för några veckor sedan och kissade då blod. Fick inget utslag på provet men bemöttes av en bra läkare tack och lov.
    Jag tycker man blir så dåligt bemött inom sjukvården. Första läkaren visste juh att jag hade urinvägsinfektion så varför släppa hem mig med dom smärtorna utan medicin. Helt sjukt enligt min mening, vissa läkare är inget annat än idioter.

Sjukvården borde ses över, det är sånt här som gör att vissa människor skickas hem fast dom fortfarande är sjuka och sedan dör.
  • betula

Men bara 7 bodys?! *suck* Varför skall släkten få handla när jag vill? Kan de inte bara ge mig pengar istället Flört Overall tänkte jag kika närmare på när jag sall in till stan på tisdag, då det såg ut att reas ut en del vintergrejer nu. Lika bra att passa på då ju ;)

• Flisan79
    lillagreizn skrev 2011-02-25 23:02:13 följande:
    Jag tycker man blir så dåligt bemött inom sjukvården. Första läkaren visste juh att jag hade urinvägsinfektion så varför släppa hem mig med dom smärtorna utan medicin. Helt sjukt enligt min mening, vissa läkare är inget annat än idioter.

Sjukvården borde ses över, det är sånt här som gör att vissa människor skickas hem fast dom fortfarande är sjuka och sedan dör.
    Oooojaaa. Har många kul historier. Men nästan alla är från VC och inte "riktiga" sjukhus.

Kan ge ett bra exempel:

Min man fick en svetsloppa i örat och åkte in till VC för han fick så ont och hörde dåligt på det örat. De sa att allt såg bra ut med trumhinnan. Fick några dropar till örat och åka hem. Smärtan blev värre och han åkte in till akuten. Där ser de att 60% av trumhinnan är BORTA!!! Vadå ser bra ut?. Dropparna han fick till örat fick han absolut inte använda heller. Han var tvungen att operera örat och göra en ny trumhinna. Hur kan man missa något sådant?
  • Mliic

har varit så glad hela dagen och flygit som på moln! Förutom på jobbet när pizzan vi beställer varannan fredag blev fel och jag som var så hungrig=P haha gravidhormonerna spökar allt ibland haha, men ni kan ju tänka er??=)

Jag blev framflyttad 2 dagar så den 4:e istället för den 6:e september=) bara två dagar men dom två dagarna är väldigt viktigaFlört

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och titta på en rulle!

Men ha en trevlig helg tjejerSkrattande

• trivsamma forandringar

Usch, jag skulle aldrig våga handla kläder och andra saker till bebisen. Tänk om det händer något, då skulle jag tycka det vore jättejobbigt med alla kläder.
    Förstår att det kan hända saker även vid förlossningen osv och att man måste handla lite och inte utgå ifrån det värsta. Men än tycker jag det känns för tidigt för min del...

• lillagreizn
    Flisan79 skrev 2011-02-25 23:09:04 följande:
    Oooojaaa. Har många kul historier. Men nästan alla är från VC och inte "riktiga" sjukhus.

Kan ge ett bra exempel:

Min man fick en svetsloppa i örat och åkte in till VC för han fick så ont och hörde dåligt på det örat. De sa att allt såg bra ut med trumhinnan. Fick några dropar till örat och åka hem. Smärtan blev värre och han åkte in till akuten. Där ser de att 60% av trumhinnan är BORTA!!! Vadå ser bra ut?. Dropparna han fick till örat fick han absolut inte använda heller. Han var tvungen att operera örat och göra en ny trumhinna. Hur kan man missa något sådant?
    Herregud vad sjukvården är nonchalant, ger första bästa sak och sedan skickar hem en, om det sedan var det man behövde var en annan sak.

Här är ett annat exempel:  Min plastpappas mormor hon, gick juh med diarré och smärtor i benen i flera veckor, men läkarna på VC tyckte inte det var någon fara. Dom skickade hem henne. När hon for till akuten med smärtor, visade det sig att hon hade en blodpropp och att hennes organ hade börja lägga av pga det. Så hon fick bli inlagd och tillbringa sin sista vecka i livet på sjukhus :/
  • skomakarfrun

Jag har också haft en massa UVI och vet hur det är med läkare, men oftast har det gått bra. Man ska även tänka på att läkare har blivit mer restriktiva med antibiotika så är de osäkra kanske de hellre skickar hem utan än med. Bara en teori.

Ang klädinköp, jag tänker vänta tills efter RUL, hoppas få reda på könet då så det blir lättare med inköpen, även om jag kan tänka mig helt könsneutrala kläder så är utbudet på sånna väldigt dåligt har jag märkt och att enbart köpa vita bodys är inte lika roligt även om det är mest praktiskt... Så jag avvaktar, bara en månad kvar.... Nästa lön, då ni

• NornaB
    Känner också för att handla! Och har redan börjat! Har köpt ett par bodys och byxor, en mössa och pyjamas
    Men nu ska jag vänta till efter RUL, vi ska ta reda på könet. 

Det jag köpt har jag köpt i strl 56. har inte bestämt om jag ska köpa nåt i strl 50. ina pojkar har vaxt och blivit tjokisar FORT! Så dom har haft 62 efter nån månad.

Har kollat blocket efter vagn, men ska int köpa förren till sommaren. Säng blir samma som mina pojkar hade och som jag och min syster hade när vi va små Perfekt när man kan återanvända! 

Mår alla bra nu? Jag mår toppen på dagarna och har massa energi, men när kvällen kommer somnar jag som en stock på soffan! Mannen tycker jag är skit tråkig! HiHi.  Och eftersom jag somnar så tidigt vaknar jag tidigt också, oftast runt 05!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • hanna elise

Vi har kvar ganska mkt kläder från när dottern var nyfödd. De är jättefräscha tycker jag.
    Men en del är kanske väl tjejigt ifall det skulle bli en kille. Men det är klart att man är sugen på att handla lite nytt också.
    Min man har redan hunnit köpa lite grejer ( en sparkdräkt och 2 bodys och en overall med öron, han har dille på bäbiskläder med öron ;) ) 

Jag har sagt att nu vill JAG handla resten, det är ju så kul :) 

Svar på tråden BF september 2011