• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • trivsamma forandringar
    MuM2girls skrev 2011-03-01 10:47:58 följande:
    Någon som ser fram imot den nya serien som börjar snart? En unge i minutet:D (tv4 7mars) Från svenska förlossningen denna gång, ska bli så kul att följa!! JAg har lägntat efter någe från sverige!! Läste visst någonstans att de har gjort någe liknade för några år sedan på samma sjukhus i västerås, någon som kan berätta??
    Det fanns en svensk serie för några år sedan som sändes på SVT som hette Barnmorskorna. Jag tror det var från ett BB i Stockholmstrakten.

Ska bli intressant att se detta program tycker jag. Hade nog kikat även om jag inte varit gravid också! Hoppas det kan få en lugnande effekt på en. Förra gången, alltså då Barnmorskorna sändes kom jag ihåg att jag bölade varje gång, utan gravidhormoner i kroppen, för att jag tyckte det var så vackert.... Ujujuj hur kommer det gå nu då?
  • lillagreizn
    Mamma Tes skrev 2011-03-01 10:33:10 följande:
    Okej. Så sa dom till mig på apoteket, att dom inte ville sälja svampmedlet till mig eftersom jag var gravid och det innehöll kortison. Utan fick återkomma med rekommendationer från läkare. Skumt.
    potatismjöl är bra mot det mesta :) Eftersom det drar åt sig fukt, jag vet många som använt det när dom har haft svamp i jumskar osv.
  • betula

Här är en till som är 13+0 idag! Börjar känna att tiden går så fort! En tredjedel avklarat liksom!

Har dock hamnat i en svacka o känner mig låg, orkeslös och allmänt depp. :( Skitjobbigt då jag egentligen är så lycklig över krypet ju. Men jag fick inte jobbet jag ville ha och som det är nu sitter jag mest hemma och träffar inget folk. Alla vänner jag umgicks m förr har flyttat och inga är kvar i närheten så att man enkelt kan ta en fika eller gå en hundpromenad :(

• Mamma Tes
    lillagreizn skrev 2011-03-01 11:37:43 följande:
    potatismjöl är bra mot det mesta :) Eftersom det drar åt sig fukt, jag vet många som använt det när dom har haft svamp i jumskar osv.
    Jo det har jag också hört. Nu var det inte jag som behöver svampmedel, utan det var när jag var gravid med dottern 2009 som jag fick svamp
  • lillagreizn
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-01 07:05:51 följande:

Bara jag som tycker tiden går fort, Redan veckan 14 (13+0) :O

Nope jag tycker tiden typ rusar iväg.
  • She is Me
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-01 11:03:42 följande:
    She is Me: Då har vi BF sammtidigt.. :) är också på 13+0
    Ja det är en hel hög som har BF den 5e jag tror att jag kommer få en augustibebis ändå, båda mina är födda tidigt, 38+2 och 37+2  men jag hänger i denna tråden ändå
    betula skrev 2011-03-01 11:37:48 följande:
    Här är en till som är 13+0 idag! Börjar känna att tiden går så fort! En tredjedel avklarat liksom!

Har dock hamnat i en svacka o känner mig låg, orkeslös och allmänt depp. :( Skitjobbigt då jag egentligen är så lycklig över krypet ju. Men jag fick inte jobbet jag ville ha och som det är nu sitter jag mest hemma och träffar inget folk. Alla vänner jag umgicks m förr har flyttat och inga är kvar i närheten så att man enkelt kan ta en fika eller gå en hundpromenad :(
    Ja det är ju ett stort delmål, en tredjedel!

Tråkigt att du inte fick jobbet. Var bor du?  Finns kanske en tråd från din ort, där du kan lära kännan nån. Man är ju väldigt känslig mot allt när man är gravid....
    Google is my friend ♥
  • Nelia82

Okej.... jag vet inte om jag ska ta upp detta här ifall det gör någon orolig, men samtidigt vill jag ändå kolla med er vad era bm säger när det gäller att lyssna efter hjärtljud. Pratade med min bm på telefon nyligen för jag ville boka VUL för att se så jag inte väntar tvillingar (både mamma och mormor har burit tvillingar, fast den ena har inte klarat sig, men det ligger uppenbarligen i släkten), i alla fall, hon kunde inte ge mig tid förrän 17 mars så jag frågade om vi inte kunde lyssna efter hjärtljud imorgon när jag ska på inskrivningen. Då svarade hon att hon inte kan göra det för de nya rekommendationerna säger att man inte ska lyssna efter hjärtljud innan vecka 16 pga att det alstrar värme i livmodern som kan ge fostret hjärnskador. Förvånad

Det känns ju inte som att det är något hon bara hämtat ur luften för att inte lyssna efter hjärtljud, men samtidigt är det ju många här i tråden som lyssnat hos sina bm samt några som t.o.m. köpt hem egna dopplers och lyssnar hemma. Vad tror ni om det min bm säger?? Obestämd

Stay Strong Bönan
  • lillagreizn
    Mamma Tes skrev 2011-03-01 11:39:16 följande:
    Jo det har jag också hört. Nu var det inte jag som behöver svampmedel, utan det var när jag var gravid med dottern 2009 som jag fick svamp
    Såg det men tänkte du hade svarat på velvets så, tänkte jag tar första istället för att börja bläddra uppåt :)
    Tänkte då skriver jag där iställt :)
  • Tekla78
    Nelia82 skrev 2011-03-01 12:06:01 följande:
    Okej.... jag vet inte om jag ska ta upp detta här ifall det gör någon orolig, men samtidigt vill jag ändå kolla med er vad era bm säger när det gäller att lyssna efter hjärtljud. Pratade med min bm på telefon nyligen för jag ville boka VUL för att se så jag inte väntar tvillingar (både mamma och mormor har burit tvillingar, fast den ena har inte klarat sig, men det ligger uppenbarligen i släkten), i alla fall, hon kunde inte ge mig tid förrän 17 mars så jag frågade om vi inte kunde lyssna efter hjärtljud imorgon när jag ska på inskrivningen. Då svarade hon att hon inte kan göra det för de nya rekommendationerna säger att man inte ska lyssna efter hjärtljud innan vecka 16 pga att det alstrar värme i livmodern som kan ge fostret hjärnskador. Förvånad

Det känns ju inte som att det är något hon bara hämtat ur luften för att inte lyssna efter hjärtljud, men samtidigt är det ju många här i tråden som lyssnat hos sina bm samt några som t.o.m. köpt hem egna dopplers och lyssnar hemma. Vad tror ni om det min bm säger?? Obestämd
    Jag läste en sådan rekommendation i en pärm i väntrummet på MVC, men det var angående UL, kommer inte ihåg om det var angående hjärtljuden också, men det stod att om den medicinska nyttan överstiger faran är det ändå berättigat. Om du är orolig tycker jag att du ska propsa för att oro inte är bra för barnet.

Förra graviditeten sa BM också att man inte lyssnar på hjärtljud i onödan och "stör bebisen". Den blir ju ofta lite stressad av UL och när man lyssnar på hjärtljud.
  • sockerslav
    Nelia82 skrev 2011-03-01 12:06:01 följande:

Den informationen har jag också fått. Min BM lyssnar inte på hjärtljud förrän tidigast i v 20. Dessutom uttryckte hon sin oro om att det finns maskiner att köpa för hemmabruk, exempelvis på Teknikmagasinet.
Svar på tråden BF september 2011