• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-01 08:50:29 följande:
    Godmorgon!

Började dagen med ett tråkigt samtal från min BM...  Ingen katastrof, men mina cellförändringar är kvar och hon har skickat remiss in till kristianstad. Sen får dom ta beslut om hur vi ska gå vidare. När jag srapades i Juni förra året blödde jag jättemycket! Så jag skulle nog helst slippa skrapning nu när jag är gravid. 
    Är det nån som har koll på hur dom "brukar" göra??

Jag som va helt övetygad om att det va borta och jag skulle slippa detta... Aja, det ska nog bli bra detta oxå  
    Ingen anning tyvärr,men håller tummarna att de på CSK kommer fram till ett bra beslut och att allt går bra. Glad
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-01 08:59:58 följande:
    Ingen anning tyvärr,men håller tummarna att de på CSK kommer fram till ett bra beslut och att allt går bra. Glad
    Tack Ja, det får vi hoppas! Som tur är va det ju inga cancerförändringa förra gången så jag gissar att det inte är det denna gången heller. Glad
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-28 21:10:00 följande:
    Flisan :  Kolla på Vero Moda, 3 våning inne på PUB en massa byxox. Med hög mudd,låg mudd,smala,breda ben och en massa annat. Kanske inte va du som undrade,förlåt i så fallSkrattande
    Har Vero Moda generellt mammakläder? Detta måste undersökas
    Google is my friend ♥
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-01 09:04:55 följande:
    Har Vero Moda generellt mammakläder? Detta måste undersökas
    De har en kollektion som heter "Mamma Licous" som jag dock bara hittat i Stockholm,suber fina kläder och ok priser. Finns även att beställa från nätet.Finns bland annat på www.linuslotta.com Flört
  • Mamma Tes
    velvet skrev 2011-03-01 08:54:16 följande:
    jag blir galen på mina bröst. dom är så jävla ömma att jag vaknar flera gånger varje natt av smärtan. och när jag såg mig själv i spegeln imorse så såg jag att jag fått stora röda fläckar på undersidan av brösten, tror ni att detta är normalt?

sen är jag, precis som alla andra här, sjukt orolig för MA,,,

12+0 på torsdag dock...
    Kliar fläckarna? Isf. kan det vara svamp. Det fick jag då jag var gravid med dottern, bara så. Har för mig att jag fick någon salva att smörja med men man kan inte köpa vad svampmedel som helst då dom innehåller kortison och det är inte alltid så bra då man är gravid.
  • velvet
    Mamma Tes skrev 2011-03-01 09:27:04 följande:
    Kliar fläckarna? Isf. kan det vara svamp. Det fick jag då jag var gravid med dottern, bara så. Har för mig att jag fick någon salva att smörja med men man kan inte köpa vad svampmedel som helst då dom innehåller kortison och det är inte alltid så bra då man är gravid.
    Dom varken kliar eller gör ont, det känns bara innuti brösten... Men jag ska hålla koll på om det börjar klia.

Kortison använder jag dock till andra saker, trots att jag är gravid. Det ska inte vara någon fara.  Kortison är hur som helst ingenting som kan behandla svamp.

Tack!
  • Mamma Tes
    velvet skrev 2011-03-01 09:33:44 följande:
    Dom varken kliar eller gör ont, det känns bara innuti brösten... Men jag ska hålla koll på om det börjar klia.

Kortison använder jag dock till andra saker, trots att jag är gravid. Det ska inte vara någon fara.  Kortison är hur som helst ingenting som kan behandla svamp.

Tack!
    Okej. Så sa dom till mig på apoteket, att dom inte ville sälja svampmedlet till mig eftersom jag var gravid och det innehöll kortison. Utan fick återkomma med rekommendationer från läkare. Skumt.
  • MuM2girls

Någon som ser fram imot den nya serien som börjar snart? En unge i minutet:D (tv4 7mars) Från svenska förlossningen denna gång, ska bli så kul att följa!! JAg har lägntat efter någe från sverige!! Läste visst någonstans att de har gjort någe liknade för några år sedan på samma sjukhus i västerås, någon som kan berätta??

• Två Barns Mamma
    She is Me: Då har vi BF sammtidigt.. :) är också på 13+0
  • Flisan79

Rozensliv: jag tänker också kolla på den serien . Om du är nyficken finns en tråd här inne på gravid som heter typ " fler som ska föda inför kamerorna i Västerås"...ja, något sånt. Har inte läst den själv men varit lite nyfiken. Bra med en realistisk serie istf förlossningskliniken där halva släkten hänger över föderskans underliv och hejar på.

Svar på tråden BF september 2011