• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    skomakarfrun skrev 2011-02-28 22:40:47 följande:
    My: men det är ju jättevanligt att man tom gått ner de första 12 veckorna, jag skulle inte oroa mig om jag var du. Jag har säkert inte gått upp något och jag oroar mig inte.
    Min mamma gick upp 7 kg när hon väntade mig, dvs min födelsevikt, moderkakan och vätska.
    När jag kollar i magtråden blir jag ibland lite orolig, jag har ingen mage. Men är samtidigt så har jag ingen önskan att få en jättemage så jag är nöjd med att vara platt, så länge fostret är vid liv...
    Mycket att oroa sig för och värre blir det nog när barnet väl är ute..,
    Nej,jag vet att det är jättevanligt men jag relaterar till min förra graviditet och då hade jag diarre i hela 15 första veckor tills man konstaterade att jag blivit mjölkintolerant. Samt att jag då som nu har ätstörningar,nu har jag dessutom nötallergi och allt detta gör inte saken bättre vad gäller mina mavanor.Vetskapen om att jag nu "måste"äta ger mig ångest. Får höra vad tant BM säger imorgon på inskrivningen.
  • skomakarfrun

Okej då kan jag förstå att situationen ser annorlunda ut för dig. Ett tips mot ångesten som jag fick av min terapeut: du måste inte, det är bra om du gör det. Vet inte om det fungerar på ätstörningsångest, men det fungerar på min prestationsångest. Ta bort måsten är alltid bra

• Två Barns Mamma

Bara jag som tycker tiden går fort, Redan veckan 14 (13+0) :O

• hanna elise

Jag vägde mej idag, har inte vågat tidigare för jag har ju ätit konstant (för att jag annars mår illa) och varit så trött att jag inte rört på mej det minsta. Jag brukar ju i vanliga fall dansa minst 15 timmar i veckan, så har det inte varit nu... ;)

Men till min förvåning så hade jag gått ner 1,5 kg!

Fattar ingenting, (men jag blev lite glad över det), jag har också en historia med ätstörningar som jag iofs anser mej vara frisk ifrån, men sen jag blev gravid så har jag kommit på mej själv med "ätstörningstankar". Som tur var har det stannat vid bara tankar...

Det tog så mkt tid, kraft, energi och viljestyrka att komma dit jag är nu att jag har aldrig tänkt hamna i den skiten igen. Jag älskar mitt friska jag Glad

• M y

Mamma,jag drömde om bebisen  och den var jätte söt! Det första sonen sa när jag väckte han.
    Haha,stackas barn tänket inte på annat precis som mamma sin.Och så sa han "hejdå bebis" när han skulle gå!

Hanna elise: Skönt att det stannade vid tankarna,för mig känns det som jag fick ett återfall den dagen jag plussade.

• NornaB

Godmorgon!

Började dagen med ett tråkigt samtal från min BM...  Ingen katastrof, men mina cellförändringar är kvar och hon har skickat remiss in till kristianstad. Sen får dom ta beslut om hur vi ska gå vidare. När jag srapades i Juni förra året blödde jag jättemycket! Så jag skulle nog helst slippa skrapning nu när jag är gravid. 
    Är det nån som har koll på hur dom "brukar" göra??

Jag som va helt övetygad om att det va borta och jag skulle slippa detta... Aja, det ska nog bli bra detta oxå  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-28 21:14:41 följande:
    Jag ställde frågan om vikt tidigare idag,har nu läst allas svar och då de flesta gått  upp 1 kg eller mer har jag något nytt att oroa mig för då jag ligger kvar på min gammla vikt....

"Hejhej spec. mödravården, här kommer jag igen " Misstänker att det blir så denna gången också,då allt tyder på det. Inget jag ser fram emot direkt,med ständiga provtagninger och UL.

När ska man igentligen börja oroa sig för utebliven viktuppgång? Hittar inget på nätet.
    Från vecka 16+ räknar man att man ska gå upp i vikt, runt ett halvt kilo i veckan... beroende på hur mycket/lite man väger sen innan....   och det är vanligt att man går ner 1-3 kg de första 12 veckorna med.....
    Google is my friend ♥
  • velvet

jag blir galen på mina bröst. dom är så jävla ömma att jag vaknar flera gånger varje natt av smärtan. och när jag såg mig själv i spegeln imorse så såg jag att jag fått stora röda fläckar på undersidan av brösten, tror ni att detta är normalt?

sen är jag, precis som alla andra här, sjukt orolig för MA,,,

12+0 på torsdag dock...

• M y
    She is Me skrev 2011-03-01 08:52:31 följande:
    Från vecka 16+ räknar man att man ska gå upp i vikt, runt ett halvt kilo i veckan... beroende på hur mycket/lite man väger sen innan....   och det är vanligt att man går ner 1-3 kg de första 12 veckorna med.....
    Åh,tack för upplysningen! Var hittar du denna fakta? Kanske mer nyttigt man borde känna till finns där?
  • She is Me

13+0 idag Skål  illamående är puts väck, däremot har jag börjat få lite sammandragningar på kvällen.... de går över hela magen vilket jag tycker är konstigt när livmodern fortfarande är så liten, nån som haft liknande, det spänner uppifrån och ner över hela buken s a s ....

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011