• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lilla ögat

Kikar in här... Jag är en mamma till tre barn som nu väntar vårt fjärde barn. BF 19 sept. 
    Maken har fortfarande inte riktigt smält att vi ska ha en till så jag får inte berätta för folk än. Men min mamma och tre-4 kompisar vet om, fast jag bara längtar att berätta för fler!!! På tisdag går jag in i vecka 13 och då ska jag även till BM för att ta prover och sånt.

• Wahlma

Nu är jag tllbaka, var inne i början av tråden men hoppade ur, kände mig inte redo på beskedet att bli gravid, ÄVEN om vi är gladaså kom det som en chock plus att jag mått så gräsligt illa o kräkts hela tiden ungefär..... bf 1 september.

• SannaM

Vad kul att så många känner buffar i magen! Jag kände i torsdags att någonting buffade på ordentligt en bit nedanför naveln. Som ett litet litet huvud som slog inifrån - kändes verkligen inte som tarmrörelser och det höll i sig ett bra tag. Coolt

Vet inte riktigt hur jag ska räkna dagarna nu egentligen... 14+0 enligt senaste ultraljudet, 13+4 enligt förra... men barnmorskan sa att det kan variera rätt rejält från en dag/vecka till en annan. Säger helt enkelt att jag är i sisådär vecka 14-15

• katzon
    jessii87 skrev 2011-03-06 14:37:20 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa lite kortare gravid leggings eller liknade? Ska nämligen åka utomlands om 2 veckor o behöver lite sommarkläder...Har bara långa gravid leggings o de kommer bli alldeles för varma..Jag tycker tyvärr utbudet att mammakläder är under all kritik. Finns inte mycket snyggt.... Någon som har bra tips på snygga mammakläder? =))
    www.lillamirakel.se/mama-licious-jeanne-basic-34-dels-leggings--p-2900.aspx

kan det vara något?
    -Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • Cornellia

Någon mer än jag som planerar att bosätta mig i soffan imorgon och kika på nya förlossningsprogrammet?

Tidigare har jag aldrig riktigt funderat på hur en förlossning går till, men nu så är jag supernyfiken!

• NornaB
    Cornellia skrev 2011-03-07 00:04:27 följande:
    Någon mer än jag som planerar att bosätta mig i soffan imorgon och kika på nya förlossningsprogrammet?

Tidigare har jag aldrig riktigt funderat på hur en förlossning går till, men nu så är jag supernyfiken!
    Jag ska absout!! Jag ÄLSKAR förlossningar och kollar på allt dom visar! Längtar till min egen som en tok! 
    Och jah ha mååååånga gånger funderat på att läsa till barnmorska Men det tar ju så lång tid så det förblir nog en dröm {#emotions_dlg.flower} 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me
    NornaB skrev 2011-03-07 06:04:36 följande:
    Jag ska absout!! Jag ÄLSKAR förlossningar och kollar på allt dom visar! Längtar till min egen som en tok! 
    Och jah ha mååååånga gånger funderat på att läsa till barnmorska Men det tar ju så lång tid så det förblir nog en dröm {#emotions_dlg.flower} 
    man kan ju läsa till usk:a och jobba på förlossningen med...   det är inte lika lång utbildning iaf :-P
    Google is my friend ♥
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-03-07 07:42:43 följande:
    man kan ju läsa till usk:a och jobba på förlossningen med...   det är inte lika lång utbildning iaf :-P
    Det är ju ett bra alternativ!! Får se vad som händer efter mammaledighet... Har ju vatt lite sugen på att göra nåt annat än det jag gör ett tag... Men sen skulle jag nog sakna kossorna och grisarna också, få se hur mycket jag saknar jobbet när jag är ledig :-P  Man vet vad man har men inte vad man får..

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
Svar på tråden BF september 2011