• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Fick min remiss till RUL i fredags men jag ska inte dit förrän 13/4 känns som en evighet dit  <3längtar<3
    kommer vara i v19+1 då.... hade hoppats att jag skulle få en vecka tidigare men men.....  bara man får se den lilla krabaten igen.... 
    Tänker inte ta reda på könet, är det fler som inte tänker göra det?  tycker att ALLA gör det nu förtidan

Google is my friend ♥
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:18:38 följande:
    Fick min remiss till RUL i fredags men jag ska inte dit förrän 13/4 känns som en evighet dit  <3längtar<3
    kommer vara i v19+1 då.... hade hoppats att jag skulle få en vecka tidigare men men.....  bara man får se den lilla krabaten igen.... 
    Tänker inte ta reda på könet, är det fler som inte tänker göra det?  tycker att ALLA gör det nu förtidan
    Så bra att den äntligen kommit,själv ska jag dit 14/3 och det är lika långt som till Julafton

Med första barnet skrek maken ut att det va en pojke,hade inte bestämt oss för att ta reda på det direkt. Med nr 2 såg jag det tydligt själv,samt att ena ULbilden bekräftade min gissning.
    Så jag bara måste veta denna gången också,tror aldrig jag skulle klara att gå och undra i 40 veckor...tålamode saknar jag helt. Dessuton vill barnen veta,det har de gjort klart för oss.
  • Jennypenny83

Jag funderade på att låta bli att ta reda på könet denna gången, har en kollega som inte vet och hon ska ha i slutet av april. Tycker det är så mysigt. Men jag tror inte vi kommer kunna hålla oss ändå, dessutom är jag lite för praktisk. Om det blir en tjej ska jag till Sverige för att hämta kläderna, hinna tvätta upp dem etc. Det gör man inte med en nyfödd...

När, var, hur kommer förlossningsprogrammet ni pratar om? Jag älskar att kolla på sånt, längtar tillbaka till sonen förlossning och hoppas nästa blir lika fin/ bra. Men det kräver några näsdukar, för jag gråter som ett litet barn varje gång hihi... Det har jag gjort sen jag fick sonen :)

• She is Me
    M y skrev 2011-03-07 08:27:19 följande:
    Så bra att den äntligen kommit,själv ska jag dit 14/3 och det är lika långt som till Julafton

Med första barnet skrek maken ut att det va en pojke,hade inte bestämt oss för att ta reda på det direkt. Med nr 2 såg jag det tydligt själv,samt att ena ULbilden bekräftade min gissning.
    Så jag bara måste veta denna gången också,tror aldrig jag skulle klara att gå och undra i 40 veckor...tålamode saknar jag helt. Dessuton vill barnen veta,det har de gjort klart för oss.
    åh, 14/3 det är ju nästan i morgon Avis
    om ni nu inte ser det själva, berättar BM hos er, eller måste ni göra Köns-UL ?
    Google is my friend ♥
  • M y

V 14 idag då samt KUB kl: 12.30
     Jag är sjukt orolig,igår kom det lite färskt blod lika lite som när man snyter sig men ändå. Har knappt sovit och när jag gjort det har jag haft marddrömmar om knytet :(
    Ska även lämna blod idag för KUB samt 3 st rör till som jag sedan ska lämna på sjukhuset,då jag vägrade lämna på inskrivningen. Får se hur detta ska gå till,men Emla är inhandlad och ska på om några timmar.

• M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:29:53 följande:
    åh, 14/3 det är ju nästan i morgon Avis
    om ni nu inte ser det själva, berättar BM hos er, eller måste ni göra Köns-UL ?
    Förlåt,jag menar 14/4 en dag efter dig. Önsketänkande att det vore den 14/3 men jag får se knytet idag.

Här har de berättat båda gångerna för oss,samt för alla bekanta vid RUL.
  • She is Me
    M y skrev 2011-03-07 08:35:37 följande:
    Förlåt,jag menar 14/4 en dag efter dig. Önsketänkande att det vore den 14/3 men jag får se knytet idag.

Här har de berättat båda gångerna för oss,samt för alla bekanta vid RUL.
    aha, men KUB idag då,,, det går säkert fint!  Var bodde du någonstans?
    Google is my friend ♥
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-07 08:40:59 följande:
    aha, men KUB idag då,,, det går säkert fint!  Var bodde du någonstans?
    Kristianstad
  • She is Me
    M y skrev 2011-03-07 08:43:21 följande:
    Kristianstad
    aha trevligt, mina hemtrakter då juh
    Google is my friend ♥
  • Jennypenny83

Lycka till idag My! Det kommer gå jättebra, en sådan liten blödning låter mest som en irriterad slemhinna.

Svar på tråden BF september 2011