• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • trivsamma forandringar

Halloj!

Förstår att det måste vara jobbigt för er att jobba på som vanligt med symptom och foglossning.

Själv har jag blivit förbjuden av både läkare och arbetsgivare att fortsätta mitt arbete pga att jag utsätts för sådana kraftiga vibrationer och stötar samt buller. Står i arbetsmiljölagen att gravida ska omplaceras och absolut inte utstättas för sådana typer av vibrationer för att det kan leda till missfall eller tidig födsel. Nu är det  bara att hoppas på att försäkringskassan är av samma åsikt som läkaren och arbetsgivaren.
    Man ska bli omplacerad i första hand om man blir förbjuden, men jag jobbar på ett företag som endast har hand om truckkörning, jag kör stora timmertruckar, och det är samma vibrationer i vilket truck jag än väljer.
    Så omplacering var inte ett alternativ. En annan tjej som blev gravid förra året fick igenom sitt utan problem, så jag hoppas verkligen inte det blir problem för mig. Vad ska jag göra då? Jag får ju inte jobba,,,

Lite långtråkigt vissa dagar att gå hemma. Men när väl våren kommer på riktigt och sen sommaren ska det bara bli underbart att få gå hemma och ta hand om mig själv och magen.

Igår gick jag in i vecka 12, enligt BM beräkningar. Så idag är det v 11 + 1. En vecka kvar till KUB.

• betula
    Cornellia skrev 2011-03-07 00:04:27 följande:
    Någon mer än jag som planerar att bosätta mig i soffan imorgon och kika på nya förlossningsprogrammet?

Tidigare har jag aldrig riktigt funderat på hur en förlossning går till, men nu så är jag supernyfiken!
    SJÄLVKLART! Brukar titta på såna program oavsett då jag finner det fascinerande, men nu lär det ju få en annan betydelse gissar jag.
  • She is Me
    Mamma Tes skrev 2011-03-07 10:51:58 följande:
    Jag går in i vecka 13 idag och jag har redan börjat känna också Känns som jag har en lång spricka långt ner i ryggen som sträcker sig ner mot ena skinkan. Med dottern började det i vecka 17 cirka. INTE roligt. :-/

uschanemej....   har du blivt helt sjukskriven då med, eller deltid? 
    Google is my friend ♥
  • CEEW

Hej Hej!

Nu ger jag mig in i tråden efter att ha läst varenda inlägg sen första skrevs!
    Har varit extremt orolig för MF/MA då jag senast gick igenom ett i november.

Men vi fick se den lilla igår, så nu hoppas jag att oron går över till njutning.
    Är föressten i V 13 - 12+5 idag med ett BF den 13/9 enl. fl.

• Ullis72
    velvet skrev 2011-03-07 10:16:13 följande:
    När jag var på KUB-UL förra veckan och trodde att jag var i v. 12+0 så sa BM att jag var i v. 12+3. Hade ni räknat med det BM sa?

För övrigt känner jag mig som en jävla kossa... inte alls gravid och fin. Bara småtjock och svullen.

Skoj..................
    Hej!! Ska snart bege mig och göra KUB testet, är jättenervös....
    Gör dom ett vanligt ultraljud eller ett VUL???

Vore lite tacksam för info.
  • She is Me
    Ullis72 skrev 2011-03-07 11:05:01 följande:

De gör ett vanligt Ultraljud på magen. 
    Google is my friend ♥
  • velvet

Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL och det var absolut inga problem. Min BM sa dock att det kan handla om hur mycket man väger osv...

Alltihopa tog ca 40 min.

Lycka till!
  • betula

Vanligt UL, men fick info om att vaa kissnödig innan för då blir livmodern mer lättillgänglig.
  • Flisan79

Jösses vad det pratas här idag då

Igår fick min familj veta om tillökningen. Visade sig att alla typ redan fattat....så bra var man på att dölja alltså

Har inte direkt erfarit foglossning så vet inte hur det ska kännas men efter ha städat hela lördagen hade jag så ont i ljumskarna att jag knappt kunde gå och när jag stått upp ett tag får jag väldigt ont längst ner i ryggen när jag sätter mig ner och lixom kutar med ryggen...vet inte om något av det har med foglossning att göra. Ont gör det lik förbannat.

• Ullis72
    velvet skrev 2011-03-07 11:12:11 följande:
    Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL och det var absolut inga problem. Min BM sa dock att det kan handla om hur mycket man väger osv...

Alltihopa tog ca 40 min.

Lycka till!
    Tackar för er info.
    Nu får vi bara hålla tummarna att jag är en av dom 38 åringarna som får bra värde trots min ålder!!
    Vill helst inte göra FV prov.
Svar på tråden BF september 2011