• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • MuM2girls
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 08:28:30 följande:
    Jag funderade på att låta bli att ta reda på könet denna gången, har en kollega som inte vet och hon ska ha i slutet av april. Tycker det är så mysigt. Men jag tror inte vi kommer kunna hålla oss ändå, dessutom är jag lite för praktisk. Om det blir en tjej ska jag till Sverige för att hämta kläderna, hinna tvätta upp dem etc. Det gör man inte med en nyfödd...

När, var, hur kommer förlossningsprogrammet ni pratar om? Jag älskar att kolla på sånt, längtar tillbaka till sonen förlossning och hoppas nästa blir lika fin/ bra. Men det kräver några näsdukar, för jag gråter som ett litet barn varje gång hihi... Det har jag gjort sen jag fick sonen :)
    I kvälll börjar en unge i minuten, ett program från förlossningen i Västerås sjukhus:) Kl 21 tror jag på tv4:)
    De har riggat upp förlossningen som de gör i Big Brother typ:D
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 08:51:13 följande:
    Lycka till idag My! Det kommer gå jättebra, en sådan liten blödning låter mest som en irriterad slemhinna.
    Tack,hoppas det och att jag inte får panik då de ska sticka mig och rymmer. (har händ ett ex antal gånger tidigare)

Angående blödningen,ja det verkar så men jag höll på att svimma. Har ju 2 st blödningar som upptäcktes i v 11 en ovanför moderkakan och en framför livmoderhalsen.Har varken haft ont eller blöt annars,detta ska också undersökas idag.Hoppas de är borta idag,så jag kan börja andas med full lugnkapacitet.
  • Jennypenny83
    M y skrev 2011-03-07 09:03:30 följande:
    Tack,hoppas det och att jag inte får panik då de ska sticka mig och rymmer. (har händ ett ex antal gånger tidigare)

Angående blödningen,ja det verkar så men jag höll på att svimma. Har ju 2 st blödningar som upptäcktes i v 11 en ovanför moderkakan och en framför livmoderhalsen.Har varken haft ont eller blöt annars,detta ska också undersökas idag.Hoppas de är borta idag,så jag kan börja andas med full lugnkapacitet.
    Ja, det måste ge extra oro, men ändå skönt att UL:et ligger just idag då ju :)
    Tänk på kommande barnet, när du ska stcikas, dröm dig bort bland bebisdofter och förställ dig hur det blir att se det lilla knytet för första gången. Använder du emla, borde du knappt känna något alls. De måste ju ha svaren på proverna, för att kunna ge dig den optimala vården under graviditeten. En mamma får ofra så mycket :)
    Dessutom: berätta om din oerhörda rädsla, så sköterskan kan hjälpa dig igenom. Du är långt ifrån den ända med det problemet.
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-07 08:32:28 följande:

V 14 idag då samt KUB kl: 12.30
     Jag är sjukt orolig,igår kom det lite färskt blod lika lite som när man snyter sig men ändå. Har knappt sovit och när jag gjort det har jag haft marddrömmar om knytet :(
    Ska även lämna blod idag för KUB samt 3 st rör till som jag sedan ska lämna på sjukhuset,då jag vägrade lämna på inskrivningen. Får se hur detta ska gå till,men Emla är inhandlad och ska på om några timmar.

Va härligt med KUB idag Jag ska in till CSK på onsdag för mitt KUB, då är jag 13+1. Längtar massor. 

Lycka till idag  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 09:09:49 följande:
    Ja, det måste ge extra oro, men ändå skönt att UL:et ligger just idag då ju :)
    Tänk på kommande barnet, när du ska stcikas, dröm dig bort bland bebisdofter och förställ dig hur det blir att se det lilla knytet för första gången. Använder du emla, borde du knappt känna något alls. De måste ju ha svaren på proverna, för att kunna ge dig den optimala vården under graviditeten. En mamma får ofra så mycket :)
    Dessutom: berätta om din oerhörda rädsla, så sköterskan kan hjälpa dig igenom. Du är långt ifrån den ända med det problemet.
    mm,jag ska tänka på allt det där och lite till. Jag vet att jag MÅSTE,så nu har jag inget val som jag hade gos BM.
    Jag berättar det alltid,men det är långt ifrån alla som förstår tyvärr.
    NornaB skrev 2011-03-07 09:12:31 följande:
    Va härligt med KUB idag Jag ska in till CSK på onsdag för mitt KUB, då är jag 13+1. Längtar massor. 

Lycka till idag  
    Tack,själv får jag åka till Malmö då jag inte är 33 men vad gör man inte för att stilla sim oro. Lycka till själv!
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-07 09:28:18 följande:
    Tänkte bara tipsa om mamma kläder inne på www.leradoute.se hittas under dam/märken/cocoon
    Va bra du skrev det, jag har ett paket nere på posten därifrån som väntar på mig... Får ta mig ner och hämta det dag tror jag Glad 

Hade jag inte fått KUB hade jag oxå åkt till malmö och gjort det. Är det på Emma kliniken? Får vi inte reda på könet på RUL så åker vi ner och gör ett köns UL. Jag har inte vetat med mina 3 pojkar, men denna gången är jag så sjukt nyfiken att jag inte kan vänta! Och mannen han har inget emot att veta  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-07 09:33:10 följande:
    Va bra du skrev det, jag har ett paket nere på posten därifrån som väntar på mig... Får ta mig ner och hämta det dag tror jag Glad 

Hade jag inte fått KUB hade jag oxå åkt till malmö och gjort det. Är det på Emma kliniken? Får vi inte reda på könet på RUL så åker vi ner och gör ett köns UL. Jag har inte vetat med mina 3 pojkar, men denna gången är jag så sjukt nyfiken att jag inte kan vänta! Och mannen han har inget emot att veta  
    Hihi,är det mamma kläder? I så fall får du berätta sen vad du tycker om de.

Ja på Emma,hade först bokat i Köpenhamn men då vi va där i v 11 och jag inte förtåd ett ord utav vad hon sa bara "blödning" *suck* ändrade vi till Emma istället. Sambon jobbar i Köpenhamn och har inga problem,men jag har galet svårt för danskan. Tycket det mest låter som de satt i halsen och inte får upp detSkrattande

Jag har alltid fått veta på RUL på CSK,ska inte vara några problem bara de har tid,hoppas du får reda på det då annars får du vänta längre med tanken på att de inte gör Köns UL fören 18+0
  • Jennypenny83
    M y skrev 2011-03-07 09:45:39 följande:
    Hihi,är det mamma kläder? I så fall får du berätta sen vad du tycker om de.

Ja på Emma,hade först bokat i Köpenhamn men då vi va där i v 11 och jag inte förtåd ett ord utav vad hon sa bara "blödning" *suck* ändrade vi till Emma istället. Sambon jobbar i Köpenhamn och har inga problem,men jag har galet svårt för danskan. Tycket det mest låter som de satt i halsen och inte får upp detSkrattande

Jag har alltid fått veta på RUL på CSK,ska inte vara några problem bara de har tid,hoppas du får reda på det då annars får du vänta längre med tanken på att de inte gör Köns UL fören 18+0
    Hahaha, jag tyckte likadant om danskan, men pratar jag det flytande utan brytning :P Det tog mig 2-3 år ungefär. Men jag tycker fortfarande det är ett fult språk...

Ska kolla länken, jag har tänkt mig att plocka fram mammakläderna denna veckan. Jag kan fortfarande knäppa mina byxor, men magen väller över och det är inte skönt. Igår satte jag en hårsnodd mellan knapp och knapphål, men det kan ju inte fortsätta.. 
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 09:51:19 följande:
    Hahaha, jag tyckte likadant om danskan, men pratar jag det flytande utan brytning :P Det tog mig 2-3 år ungefär. Men jag tycker fortfarande det är ett fult språk...

Ska kolla länken, jag har tänkt mig att plocka fram mammakläderna denna veckan. Jag kan fortfarande knäppa mina byxor, men magen väller över och det är inte skönt. Igår satte jag en hårsnodd mellan knapp och knapphål, men det kan ju inte fortsätta.. 
    Vissa ord är ju helt omöjliga att förstå sig på, siffror och tal ska vi inte prata om... Jag är där minst 1 gång i månaden och har varit det i ca 1 år,men nej det klarnar inte. Och sist jag va där dog jag då jag köpte en plånbok och hon säger "mode pung" till sambon som ska betala.

Önskar jag också kunde vänta med mammakläder,men magen min verkar närmast lycklig över tredje graviditeten och putar ut som en krockkudde.
Svar på tråden BF september 2011