• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • v i r r a

Sofia: Tack! Precis så tänker vi. Ni som inte gjort kub än och funderar - tänk nooooga igenom hur ni kommer hantera olika resultat.

• Tekla78

Virra, fy vad jobbigt för er! Kramar till er!

Vi ska göra KUB-UL 14/3 och vårt resonemang är att vi vill vara förberedda / kunna göra mer tester / avbryta tidigt om det visar sig att det är något allvarligt fel (t.ex. hjärt- eller lungor). Om det "bara" visar sig vara downs syndrom tror jag inte att jag ta bort barnet, men då är det ändå skönt att vara förberedd på hur det ligger till. Hörde precis idag om en tjej som fick reda på det när barnet var fött och det gått någon dag. En BM hade sagt: "förresten, du vet väl om att ditt barn har downs syndrom?". Fruktansvärd kommunikation och jobbigt sätt att få veta det på. Nä, hellre vet jag det innan och hinner bearbeta lite när barnet ligger i magen.

Rozensliv, jag skojar inte när jag säger att jag (i v. 11+3 enl. snurran) känner bebisen i vänster ljumske strax ovanför blygdbenet! Helt otroligt, men jag har kännt "buffar" på samma ställe i ca 1 1/2 vecka. Först tänkte jag att det var för galet för att vara sant, men nu känns det inte som att det är någon slump längre. Känner om jag är lugn / det är lugnt runt mig och jag ligger ner eller sitter på toaletten. Sen är jag omföderska, så det kan ju bidra till att jag känner tidigt kanske.

Hörde jag att någon är från Liljeholmsområdet? Jag bor på Telefonplan i Stockholm.

• sockerslav
    v i r r a skrev 2011-03-05 13:13:55 följande:
    Tack snälla ni!!! Det betyder oerhört mycket att se att det finns människor som förstår valet! De flesta väljer nog i vårt läge att gå vidare och testa mer. Skillnaden då är väl kanske att jag har ett syskon som är ordentligt handikappat och där vi inte vet om det är ärftligt (går inte att testa för, bara se indikatorer för så som stor nacke ev).
    Beklagar verkligen och kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur det känns. Vill i alla fall berätta att en bekant till mig avbröt sin graviditet för någon månad sedan pga kromosomavvikelser och hjärtfel hos bebisen. Att avbryta graviditeten var ett val som hon och hennes man tog. Att folk lägger sig i och har en massa åsikter är beklämmande, det är ju upp till den som är gravid och hennes partner.

Kram till dig.
  • Jennypenny83
    v i r r a skrev 2011-03-05 13:13:55 följande:
    Tack snälla ni!!! Det betyder oerhört mycket att se att det finns människor som förstår valet! De flesta väljer nog i vårt läge att gå vidare och testa mer. Skillnaden då är väl kanske att jag har ett syskon som är ordentligt handikappat och där vi inte vet om det är ärftligt (går inte att testa för, bara se indikatorer för så som stor nacke ev).
    Så tråkigt att höra virra, jag beklagar verkligen. Du har verkligen rätt i att man ska tänka sig om en extra gång eller tre innan man säger ja till KUB. Jag gjorde ju mitt igår, med positivt besked, men jag/ vi hade beslutat innan att avbryta vid missbildningar. Hur jag sedan hade hanterat det vet jag faktiskt inte, det är så oerhört svårt att förbereda sig på eventuella fel.
    Jag önskar dig all lycka till och hoppas på en frisk bebis snart!

Ang. buffar tycker jag mig också ha känt ett par veckor nu, jag blev så paff... Sen har jag skyllt på gaser, tarmrörelser etc. men det stämmer ändå inte in helt. Det är på rätt ställe, väldigt försiktigt, snabbt och litet. Men det kanske inte är omöjligt då, jag är 13+1 idag. Det är inte varje dag heller, men varannan var tredje. Jag är också omföderska.
  • NornaB

Godkväll  {#emotions_dlg.flower} 

Vilket underbart väder vi haft idag! Kossorna på jobbet har vatt tokbrunstiga!! Helt galna Fick seminera 3 st innan jag gick hem ikväll. Bara att hoppas dom blir dräktiga också!

Jag har oxå känt lite buffar den sista veckan från och till Är i 12+4 idag.  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Ellebellebi2010

14+2
    Kände lite fladder i vecka 12, men sedan har det varit lugnt tills denna veckan. Tycker att det liksom buffar och känns "aktivt" ibland, kan det vara så?

• Flisan79

Ellebellebi:samma som för mig
    . Fladder i v 12 sen väldigt lugnt tills nu. Nu är det nästan som små buffar ist. 14+1 idag

• Ellebellebi2010

Jag brukar vara inne via min iPhone o där kan jag inte se ul-bilderna, så jag sitter o tittar p dem nu! Va fina de är!

Är det bara jag som gråter numera när barn föds på tv-program?? Och längtar ihjäl mig efter min bebis? Jag har lämnat in en lapp till min sjuka man på namnjag tycker är fina. (Han är magsjuk, han får vara i sovrummet.. Jag har mått illa o kräkt vad jag ska detta året!!)

• Syster Bettan

Kub-ultraljud på fredag, nervös som bara den, oerhört respekt för dig Virra! En tufft men förståligt beslut enligt mig. Vi är överens om abort om risken är stor men man hoppas ju på annat. Varit sjuk med man och ettåring i magsjuka under helgen, känns som om man återstigit igen i från de döda.... Fått dagisplats till hösten, tänkte ringa dagis efter ultrljudet och planera inskolning men än så länge så är det från 16 augusti så det känns bra. Ha en skön söndag allihopa!!

• jessii87

Någon som vet vart man kan köpa lite kortare gravid leggings eller liknade? Ska nämligen åka utomlands om 2 veckor o behöver lite sommarkläder...Har bara långa gravid leggings o de kommer bli alldeles för varma..Jag tycker tyvärr utbudet att mammakläder är under all kritik. Finns inte mycket snyggt.... Någon som har bra tips på snygga mammakläder? =))

Svar på tråden BF september 2011