• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet
    She is Me skrev 2011-03-04 09:32:19 följande:
    vi var i v12+2 när vi gjorde KUB och kunde se alla fyra kamrar i hjärtat, (vilket BM sa var ganska ovanligt så tidigt)  och skiljeväggen uppe i hjärnan.... det är helt otroligt!  man kan liksom inte sluta stirra på det lilla livet
    vi fick också se hjärtat och allting annat, de zoomande in som tusan. så roligt!
  • SannaM
    Flisan79 skrev 2011-03-02 11:34:55 följande:
    SannaMac: kul att se dig i tråden. Har funderat lite på vart du tagit vägen men då du mådde så illa sist du skrev har jag antagit att det varit orsaken.

På tal om depp, är inne i en riktig depp period där jag undrar hur sjutton jag ska klara en unge till. Kanske har med att göra att hela familjen är syperförkylda och att mitt jobbsökande inte gått särskillt bra
    Japp, har varit för jäkla mycket och på något vis mår jag ännu mer illa av att sitta vid datorn. Bra iofs, haha. Men framför allt har jag bara suttit apatisk hela kvällarna efter jobbet och lagt mig kl 20. Usch och fy. Nu sportlov, men bävar verkligen för måndag

Förstår det måste vara skittufft att behöva söka jobb som gravid och med två småbarn hemma! Önskar all lycka till!!!

...och tvärförkylning härjar även i min kropp, för övrigt, gör en väl ännu deppigare Usch och blä.
  • velvet

ni som har fått bebis tidigare och har blivit framflyttade vid UL runt v. 12-13, har detta visat sig stämma vid RUL?

• dea
    Två Barns Mamma : Här är en till från Blekinge Flört
  • plutteluddelutt

SannaMac, åt du det innan du blev gravid också?

Det jag inte får nått grepp om just nu är om jag har underfunktion av sköldköteln för att jag är gravid eller om det va så även innan, bara det att det inte upptäkts.
    Undrar även om någon vet hur lång tid det tar innan man får kalelse till specialmödravården när man blivit remitterad dit?

• dea

Usch vad det känns jobbigt att behöva gå och vänta på svar. Tog ett blod prov i Måndags för att se om barnet har kromosom avvikelser och nu kan det ta 2v innan jag får svaret,alldeles för lång väntan........suck.
    Magen börjar ju bli väldigt svår att dölja nu och jag /vi vill gärna veta att allt är bra med knådden innan vi berätta om graviditeten för någon. Speciellt jobbigt är det att inte kunna säga nått än till vår dotter som tycker att jag har blivit alldeles för tjock och att jag inte ska äta så mkt mat Flört och sen är det jobb situationen som gör att det känns jobbigt me att inte säga nått. Nu är det ju dags att bestämma sin semester på jobbet å alla frågar när jag ska ha min och mitt standar svar blir alltid : jag vet inte.....suck.......
    Var bara tvungen att skriva av mig liteFlört

Härligt att få se era ul- bilderGlad.
    Kram till er alla där ute{#emotions_dlg.flower}

• SannaM
    plutteluddelutt skrev 2011-03-04 12:34:01 följande:

Det jag inte får nått grepp om just nu är om jag har underfunktion av sköldköteln för att jag är gravid eller om det va så även innan, bara det att det inte upptäkts.
    Undrar även om någon vet hur lång tid det tar innan man får kalelse till specialmödravården när man blivit remitterad dit?
    Jag blev gravid genom insemination och fick börja äta levaxin innan vi började behandlingarna eftersom underfunktion kan påverka chanserna att bli gravid! Så ja, jag började äta det ca ett halvår innan jag blev gravid. Höjde dosen precis innan tredje inseminationen som lyckades, och nu sist låg mitt värde bra. Fick träffa en bra läkare för ett tag sen som förklarade lite mer om det här med TSH och allt, och enligt honom kommer jag förmodligen kunna sluta med levaxin så fort bebisen tittat ut! Men TSH ska ligga under 2 när man är gravid, annars finns vissa risker att det påverkar barnets intelligens. Hmm, svårt att svara på om du hade detta även innan - hur högt var ditt TSH?
  • rubin
    plutteluddelutt skrev 2011-03-04 12:34:01 följande:

Min läkare sa att det finns två gränser ett för när man inte är gravid oc hett för när man är gravid.
    Så jag hade inte behövt äta levaxin om jag inte var gravid. Det är som sagt viktigt för barnet att du har tillräckligt.
  • Jennypenny83

Har inte skrivit på hela veckan tror jag, jag har varit helt slut, så datorn fick en paus... Istället har jag somnat kl 21 senast.
    Men idag var en bra dag, jag var på KUB ultrljud :) Ursäktar den dåliga bildkvaliteten, men jag tog en bild av UL-bilden med mobilkameran. Allt var perfekt, väldigt låg risk för kromosomfel och hjärtat utvecklades som det skulle. Man kunde se 4 rum och hjärtklaffarna helt tydligt. En sprallig liten sak var det, med 10 fingrar och 10 tår, fördelade som dom ska :)
    Jag blev flyttad 5 dagar, så nytt BF är 9 semptember, istället för den 14.e Så jag är 13+0 idag!
    Dessutom har jag nu 2 veckors semester, ska bli helt underbart.
  • v i r r a

Hej alla! Jag fortsätter följa er här ett tag! Det känns bra och gör mig glad att se era fina ULbilder. Troligast är att denna graviditet inte fortsätter normalt och risken att något är allvaligt fel kommer vara allt för hög även om vi får svar som inte visar krom.avvikelser. Vi kommer avbryta graviditeten till veckan om den inte avslutar sig själv innan vi hinner det. Ett helt frukansvärt beslut att fatta! Kram på er alla!

Svar på tråden BF september 2011