• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • melwin11
    She is Me skrev 2011-03-21 09:33:07 följande:
    8/10 visar på flicka för mig om jag räknar cirkel för flicka på ringtestet:) vi ska inte ta reda på det på Rul, är det bara vi som inte vill ta reda på det? Jag tycker det är superkul att spekulera i alla test som finns.
     I västerås får vi inte reda på det på RUL vare sig vi vill eller inte.. Utan får boka på tex tittut i sthlm, men sambon min är lycklig för de  för han vill absolut inte veta innan och jag är benägen att hålla med även om jag är nyfikenFlört Så här tar vi ej heller reda på det:)

Längtar så till 5/4 då e de dax å se skrutt!
  • knorrig

Hallå hallå.
    Jag inte varit så aktiv här inne på ett tag.. Mycket föreläsningar och snart tenta. Huahua!
    Nu kan jag känna kanten på livmodern varje morgon, den är precis under naveln och jag är i v.16.
    Till saken... För några dagar sen så hade jag en markant  "bula"  på vänster sida, morgonen efter
    var den på höger och imorse var den på vänster igen?
    Är det några fler som har så? Glad   Och varför är det så tror ni?

Jag har ytterligare en fundering också.. Förutom sprattel, bubblor och pirr, kan man känna bebisen
    på andra sätt? Typ som att det ilar till lite i livmodern, på samma ställe flera gånger under någon minut ?!
    Tror inte att jag kan förklara på annat sätt :)

Hoppas att Ni mår bra och njuter av era graviditeter {#emotions_dlg.flower}

• She is Me

Har ni testat rödkålstestet? Man kollar ph- värdet i urinen. Genom att koka rödkål i några minuter, låter det svalna och blanda 50/50 med urin

Blir det lila är det flicka och blir det rött/rosa är det pojke

Har inte testat det själv än, men tog en ph- sticka och den visade på surt vilket isf ska vara flicka. :)

• MuM2girls

Hehe vilka tester det finns, jag tror på magkänslan:D Allt känns i dag som en flicka pga jag har pricis kännt mig som när jag väntade dottern, exakt kopia typ!!!

• betula
    She is Me skrev 2011-03-21 07:43:36 följande:
    Godmorgen! Ska ringa läk idag för jag står inte ut med min huvudvärk. Är inne på tredje veckan nu och igår hade jag så ont att jag var nära att åka in till akuten, idag är det bättre änsålänge vill inte knapra citadon för att kunna stå upp. Jätte jobbigt det här! Ni andra som har huvudvärk hur mår ni? Något som hjälper er? Börja tvivla på att det bara är graviditeten som gör detta med mig!
    Fy vad jobbigt. :( Min huvudvärk kommer o går lite, men finns där alltid i bakgrunden. Klarar mig för det mesta utan tabletter då jag ju är arbetslös o sitter hemma störe delen av dagarna. Men så fort jag måste göra något behöver ja ta tabletter för att klara det. Tycker dock att vanlig alvedon hjälper tillräckligt för att klara det jag måste klara.

Hoppas du får nån lösning på huvudvärken för det är verkligen jobbigt och man blir så himla trött av det med!
  • betula
    velvet skrev 2011-03-21 09:07:44 följande:
    Den senaste veckan så har jag uppmärksammat... någonting, haha.

Dock är jag osäker på vad det är för någonting som känns. Det känns inte som vare sig luftbubblor, sparkar eller fiskar.

Går in i v. 16 idag och har inga barn sedan tidigare.

Någon som känner igen sig?
    Jag kände oxå nåt (som jag skrev om i tråden för ett tag sen) i vad jag tror var v 15. Är ganska s säker på att det var liten, men sen jag berättade det för sambon så har jag inte känt det igen :P Går in i v 17 imorgon o väntar första barnet.
  • mymy

Berättade för min mamma om barn nr 4 o väntade mig "ska du befolka jorden själv" (hon sa så när jag berättade om nr 3) men icke.. Hon blev jätteglad! Sen sa hon "oj, då har jag 12 barnbarn sen" :)

• hanna elise
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-21 10:45:14 följande:
    Hejhej!

Vill gärna gå med här! Har BF mellan 31 aug och 3 sep.

Lite mer liv i den här tråden!
    Välkommen :)
  • lilla ögat
    mymy skrev 2011-03-21 11:17:08 följande:
    Berättade för min mamma om barn nr 4 o väntade mig "ska du befolka jorden själv" (hon sa så när jag berättade om nr 3) men icke.. Hon blev jätteglad! Sen sa hon "oj, då har jag 12 barnbarn sen" :)
    Vad kul! Jag väntar själv mitt fjärde barn nu och det blir barnbarn nummer 12 för min mamma och pappa .
Svar på tråden BF september 2011