• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • mymy
    SannaMac skrev 2011-03-18 14:18:41 följande:
    Alla önskar sig väl ett friskt barn? Både för sin egen skull och också för barnets, tänker jag. Och känner man inte själv att man är redo att ta hand om ett barn med t.ex. kromosomavvikelser eller massor av hjärtfel som gör att barnet måste opereras otaliga gånger, då är det ju bättre - för barnets skull om inte annat, att inte behålla det... så tänker nog jag. Det krävs föräldrar som vill och orkar stötta och ta hand om hela vägen för att barnet ska må bra ju

Min ena bror har ett syndrom och kräver hjälp hela dagarna, med blöjbyten, påklädnad, matning osv. Han är världens goaste, jätteglad och social, men eftersom han är på en ett- till treårings nivå mentalt men har en 20-årings kropp kräver det inte bara mycket psykiskt utan även fysiskt från mina föräldrar, som gjort ett underbart jobb med honom.

Jag har valt att inte kolla upp något alls, förutom UL, och det är nog för att jag tänker att jag vill ha barnet oavsett. Men som sagt, självklart önskar jag mig mest av allt ett friskt litet barn!
    Just orken för att ta hand om ett handikappat barn, ett som är handikappat redan från början, ska man absolut ha och jag tycker det är viktigt att man är ärlig mot sig själv. Orkar jag eller orkar jag inte?
    Det är vad jag varit..:)
    sen att man inte kan vara säker på nåt är en sak, men då vet jag med mig att jag gjort allt för att kolla upp från början i alla fall. sen får man ta det som det kommer helt enkelt. :)
  • mymy
    Thegran skrev 2011-03-19 09:11:03 följande:

Hej, får man hoppa in här?

är gravid i v.13, bf 27 sept. Andra barnet, har en dotter på snart 2.5 år.

Välkommen!
  • mymy
    Anna4 skrev 2011-03-19 11:31:15 följande:
    Nu sägs det ju att det är en myt att mjölk skulle hindra järnupptaget. Skönt tycker jag eftersom jag gillar mjölk till blodpudding! :)
    Jag gillar också mjölk till blodpudding och kan bara inte låta bli att dricka det till... förhoppningsvis påverkar det inte så mycket..:)
  • trivsamma forandringar
    mumia skrev 2011-03-19 20:33:42 följande:
    Rozensliv - ja det lät ju inte som de bästa arbetsförhållanderna med onda fogar direkt

Trivsamma forandringar - gu va skönt att få det klart så tidigt.
    jag ska också försöka söka gp de sista veckorna men det kan bli svårt. Förra gången var det inga som helst problem men jag tror fk blivit lite tuffare. Jobbar som sjuksköterska inom kommunal omsorg.
    Har önskat semester under sena perioden (29-30) för säkerhetsskull och hoppas kunna få gp därefter och inte behöva gå tillbaka o jobba efter det.

För övrigt är jag less nu! - Trodde ju illamåendet hade vänt när jag gick in i v 13 i måndags...mådde skapligt i början på veckan, men nu de senaste dagarna har jag kräkits värre än värst! Allt är bara ner o vänder.
    Känner illamående och äcklig smak i munnen - lindrar med ett äpple el. dyl. och nåt att dricka - kräks som en tok kort därefter. Hann inte mer än börja smaka på frukosten i morse så kände jag att den får nog inte stanna länge inte...mycket riktigt
    Tog en postafen idag igen och den hjälpte, men va fan nu är jag ju APTRÖTT i stället!!!
    Ja, det var jätteskönt! Är hemma med GP från vecka 5 till förlossning. Hade trott att det skulle vara svårare att få igenom det, men eftersom det står i socialförsäkringslagen och arbetsmiljölagen att vibrationerna jag utsätts för är skadliga för foster så kan de ju inte säga emot. Däremot var jag lite rädd över att de inte skulle tro på att det inte fanns något annat jobb till mig på min arbetsplats. Men nu har ju allt löst sig, nu kan jag slappna av från det.

Tycker synd om er med foglossningar som måste jobba om ni känner att ni inte klarar av det! Jag känner inget utav det än, men jag är ju bara i vecka 11, så det kommer väl säkert...
    Har känt att det har låst sig lite i höften/bak i ryggen om jag suttit ett tag o sen reser mig upp och ska gå iväg, men jag vet inte om det är det... Det är min första graviditetet så det är mycket man ska vara med om och fundera över!
  • NornaB

Godmorgon tjejer!

Vecka 16 idag! Jippi!
    Jag hade n bra shoppingdag i stockholm igår. Hittade inte jättemycket men ett par byxor och en blus på HM och 3 lote längre toppar på Vero Moda.
    Blev lite inköp till bebis också Hittade ett sånt sött gammelrosa set till en flicka för 129 kr så det va jag tvungen att köpa. (fast jag tror det är en pojke, men jag kan ha fel!)
    Sen blev det 2 set till. 
    Men oj, vad ont i ljuskar och höfter jag har! Blir bara värre och värre..

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB

Men oj ,vad jag skriver ila idag! Får skylla på att jag för första gången på evigheter somnade efter midnatt! HaHa

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • hanna elise
    NornaB skrev 2011-03-20 08:39:30 följande:
    Godmorgon tjejer!

Vecka 16 idag! Jippi!
    Jag hade n bra shoppingdag i stockholm igår. Hittade inte jättemycket men ett par byxor och en blus på HM och 3 lote längre toppar på Vero Moda.
    Blev lite inköp till bebis också Hittade ett sånt sött gammelrosa set till en flicka för 129 kr så det va jag tvungen att köpa. (fast jag tror det är en pojke, men jag kan ha fel!)
    Sen blev det 2 set till. 
    Men oj, vad ont i ljuskar och höfter jag har! Blir bara värre och värre..
    Vad roligt med lite lyckad shopping :)
    jag känner också av fogarna väldigt mycket, men jag har mest ont i vänster höft och just runtom svanskotan. Känns lite jobbigt att det redan är så pass ont, det får en ju att oroa sig lite över hur det ska blir senare i grav. 
  • Alcastar

Hej på er alla!
    Jag hänger fortfarande med och läser i tråden men har svårt att skriva i nuläget, Denna väntan är fruktansvärd. Förhoppningsvis får vi svar på moderkaksprovet i början på denna vecka på tvillingarna. Den ena görs enbart en snabbtest på, me den "dåliga" görs en fullständig analys på....  Min mage syns iaf kan jag säga, kan enbart ha mammabyxor eller tights nu.

Jag vill verkligen börja glädjas nu... Börja shoppa och se framåt. Har bara haft oro sen den dagen jag fick veta att jag var gravid, idag är jag i v. 15 (14+0)

Kram på er alla, det är iaf härligt att läsa era glädjeämnen och "krämpor". Snart är jag delaktig hoppas jag :)

• Flisan79
    Alcastar skrev 2011-03-20 09:52:55 följande:
    Hej på er alla!
    Jag hänger fortfarande med och läser i tråden men har svårt att skriva i nuläget, Denna väntan är fruktansvärd. Förhoppningsvis får vi svar på moderkaksprovet i början på denna vecka på tvillingarna. Den ena görs enbart en snabbtest på, me den "dåliga" görs en fullständig analys på....  Min mage syns iaf kan jag säga, kan enbart ha mammabyxor eller tights nu.

Jag vill verkligen börja glädjas nu... Börja shoppa och se framåt. Har bara haft oro sen den dagen jag fick veta att jag var gravid, idag är jag i v. 15 (14+0)

Kram på er alla, det är iaf härligt att läsa era glädjeämnen och "krämpor". Snart är jag delaktig hoppas jag :)
    Håller tummarna hårt att allt är bra med båda!
  • Melinda och Melvin

Vecka 14 idag och jag känner av min livmoder allt mer nu när man ligger ner =D dock har brösten börjat klia en hel del och bröstvårtorna :( och ömma som tusan.. varför har jag fått klåda tro? fler som kliar?

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011