• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    MelindaBjörk skrev 2011-03-20 12:53:51 följande:
    Vecka 14 idag och jag känner av min livmoder allt mer nu när man ligger ner =D dock har brösten börjat klia en hel del och bröstvårtorna :( och ömma som tusan.. varför har jag fått klåda tro? fler som kliar?
    Jag har med lite klåda på bröst och bröstvårtor, men mest på kvällar tycker jag...
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    hanna elise skrev 2011-03-20 09:36:09 följande:
    Vad roligt med lite lyckad shopping :)
    jag känner också av fogarna väldigt mycket, men jag har mest ont i vänster höft och just runtom svanskotan. Känns lite jobbigt att det redan är så pass ont, det får en ju att oroa sig lite över hur det ska blir senare i grav. 
    Ja, man undrar hur det ska bli senare om man har så här ont nu! Har jag suttit ner en stund är jag jättestel! Jag har mest ont i höger ljumske och höft.. 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • hanna elise
    NornaB skrev 2011-03-20 13:07:59 följande:
    Ja, man undrar hur det ska bli senare om man har så här ont nu! Har jag suttit ner en stund är jag jättestel! Jag har mest ont i höger ljumske och höft.. 
    Jag är också som stelast och ofärdigast efter jag suttit. Då vågar jag knappt lägga någon vikt på min högra höft, det känns som att benet nästan ska vika sig ( höften hoppa ur led)
    men när jag väl kommit igång och blivit varm så känns det som  att jag kan gå hur många mil som helst, Fast då blir jag ju ännu stelare sen.

Inser hur dålig jag är på höger och vänster också, skrev vänster tidigare, men det är höger höft som är ond ;) 
  • SannaM

Ont i höfter = känner igen! Och kliande bröst = känner igen! Är det fler som får skitont i brösten när de blir kalla? Har varit så i flera veckor, efter träning när tröjan är svettig och när jag är ute i kylan liksom bränner det som eld i hela brösten, eller som om jag förfrusit dem totalt.Hemskt! Tidig form av mjölkstockning?!

• hanna elise

har inte märkt att jag får ont i brösten när det är kallt.
    Men man kan säkert få känsliga bröst redan nu (för kyla alltså). Jag har då "mjölk" (eller vad det nu är) i brösten nu som  jag kan mjölka u,t så då borde man ju kunna få någon typ av mjölkstockning också. Eller iaf att brösten blir lite känsligare för kyla. 

• SannaM
    betula skrev 2011-03-19 11:04:08 följande:
    Ni m dåliga järnvärden och som får kämpa m massa järntillskott vet ni att tex c-vitamin kan hjälpa till upptaget av järn? Kanske finns det en brist där med vilket gör att enbart järntillskottet inte riktigt räcker? Bara en tanke.

Tycker min livmoder är hård och sammandragen ganska så ofta och mycket faktiskt. Är det helt ofarligt? Det är inte så det gör ont, men ibland kan det kännas lite obehagligt. Borde jag prata m BM?
    Jadå, har koll Tar även folsyra samtidigt med järntabletterna eftersom de hjälper upp varandra. Och blev tillsagd av BM att laga all mat i vår stora järngryta framöver

Tror inte det är en myt att mjölk hämmar järnupptaget, men det är svårt att undvika - t.ex. äter jag gärna spenat och broccoli, men ofta har jag nåt med mjölk till, typ ost eller creme fraiche eller så.

Kaffe och te hämmar definitivt järnupptaget!! Men inga problem, sånt dricker inte jag.
  • SannaM
    She is Me skrev 2011-03-19 09:15:51 följande:
    Det kan ju varit lite sammandragning du fick. Det känns mer tydligt när livmodern är större.
    Molvärk/ växtvärk har jag nästan inte haft alls, någon av mina graviditeter.

Jag kämpar mest med min förbenade huvudvärk, är så trött på att ha ont jämt... Alla mina värden är bra, blodtrycket var tom bättre nu än vid inskrivningen. Så det är väl hormonhuvudvärk jag har...
    Hmm ja kanske. Kände igår efter att jag lett spinningpass (börjar bli sjukt jobbigt att leda pass, ska nog sluta snart...) att jag hade ont och spänningar i höfter och inne i magen också. Obehagligt och onödigt på nåt vis. Och så blir man förstås orolig... Idag har jag haft molvärk, flera veckor sedan sist, men det tar jag som att livmoderna växer!

Och huvudvärk! Känner definitivt igen!!
  • Anna4
    SannaMac skrev 2011-03-20 16:45:15 följande:
    Jadå, har koll Tar även folsyra samtidigt med järntabletterna eftersom de hjälper upp varandra. Och blev tillsagd av BM att laga all mat i vår stora järngryta framöver

Tror inte det är en myt att mjölk hämmar järnupptaget, men det är svårt att undvika - t.ex. äter jag gärna spenat och broccoli, men ofta har jag nåt med mjölk till, typ ost eller creme fraiche eller så.

Kaffe och te hämmar definitivt järnupptaget!! Men inga problem, sånt dricker inte jag.
    Taget från milkos sida, men har läst det på många ställen nu:    :)
    Hindrar mjölk kroppen från att ta upp järn?

I Sverige har det länge funnits en föreställning om att kalcium kan hämma järnupptaget i kosten. Denna föreställning grundade sig på forskning som numera motbevisats. Det finns därför inte längre några belägg för att hävda att mjölk till maten hämmar järnupptaget.

Vill man förbättra sitt järnupptag ska man äta järnrika livsmedel som till exempel kött. Dessutom kan man komplettera måltiden med C-vitaminrika frukter och grönsaker som stimulerar upptaget av järn.

• SannaM
    hanna elise skrev 2011-03-20 16:44:15 följande:
    har inte märkt att jag får ont i brösten när det är kallt.
    Men man kan säkert få känsliga bröst redan nu (för kyla alltså). Jag har då "mjölk" (eller vad det nu är) i brösten nu som  jag kan mjölka u,t så då borde man ju kunna få någon typ av mjölkstockning också. Eller iaf att brösten blir lite känsligare för kyla. 
    Har du mjölk redan nu?
    Ja fy jag får verkligen så jääääkla ont, det brinner i dem. Fya.
Svar på tråden BF september 2011