• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hadhouda

Hittils har vatten smakat blää och nu upptäckte jag att det smakar mycket bättre med citron i. Äntligen får jag i mig mer vätska. puuh
    Någon som oxo har svårt för att dricka rent vatten?

• hadhouda
    katzon skrev 2011-03-19 18:43:09 följande:
    Här dricks enbart smaksatt Ramlösa!
    Jo det går också bra, men jag har det inte alltid hemma så jag blev såå glad av att upptäcka att ngra droppar citron i vatten" gick ner". Rent vatten smakar pyton.
    Det har kanske med att göra att man redan har så konstig smak i munnen.
  • betula

Citron i vatten klarar jag inte av, men något som är gott är apelsin i vattnet! Gurka kan oxå vara gott!

• MuM2girls

Hmm, sitter och är orolig att jag inte kommer jobba så länge jag tänkt mig (till mitten av juli) HAr redan nu ont när jag går i mina fogar mellan bena båda två, det hade jag aldrig under förra graviditetn så nu börjar jag fundera en massa!! Är ju nu ledig några dar till, bara fasar när jag ska till jobbet,  jobbet just innebär stallstädning inför nästa besättnings höns som kommer om en månad, måste klänga mig upp på redorna och hoppa ner (ca 1m), sedan mycket att gå, vad kommer då hända med mina onda fogar, fy man vill inte enns tänka påt!! Bara hoppas på att det försvinner tills dess, anars har jag säkert sjukskrivning fram över:(

• mumia

Rozensliv - ja det lät ju inte som de bästa arbetsförhållanderna med onda fogar direkt

Trivsamma forandringar - gu va skönt att få det klart så tidigt.
    jag ska också försöka söka gp de sista veckorna men det kan bli svårt. Förra gången var det inga som helst problem men jag tror fk blivit lite tuffare. Jobbar som sjuksköterska inom kommunal omsorg.
    Har önskat semester under sena perioden (29-30) för säkerhetsskull och hoppas kunna få gp därefter och inte behöva gå tillbaka o jobba efter det.

För övrigt är jag less nu! - Trodde ju illamåendet hade vänt när jag gick in i v 13 i måndags...mådde skapligt i början på veckan, men nu de senaste dagarna har jag kräkits värre än värst! Allt är bara ner o vänder.
    Känner illamående och äcklig smak i munnen - lindrar med ett äpple el. dyl. och nåt att dricka - kräks som en tok kort därefter. Hann inte mer än börja smaka på frukosten i morse så kände jag att den får nog inte stanna länge inte...mycket riktigt
    Tog en postafen idag igen och den hjälpte, men va fan nu är jag ju APTRÖTT i stället!!!

Jolina är helt underbar!
  • givinglife

Jag pratade med fk för några veckor sedan om GP, hon jag pratade med sa att det inte är några ändringar i reglerna, att de inte ska ha blivit hårdare. Då sa jag, va bra, då kommer jag få det den här gången oxå efetrsom förutsättningarna är exakt de samma. Det kan vi inte garantera, alla fall bedöms individuellt var hennes svar.... jo men om jag för 2 år sedan, mend samma arbete, samma arbetsuppgifter (arbetsgivare etc), inte kan omplaceras så borde det inte vara några problem, eller.... hon upprepade bara samma sak igen... Så får hoppas de inte strular.

För övrigt är jag mycket osäker till att jag kan fortsätta heltid så mycket längre, kan knappt gå 10 meter och det med bälte på, fogarna hugger och klonkar.... vil inte gärna gå hem redan! Sen vet man ju att fk inte är så pigga på att godkänna sjukskrivningar får foglossning, det gör mig lite orolig.

• mymy
    dea skrev 2011-03-19 13:06:28 följande:
    mymy : Jag tycker inte alls att du ska få/känna några skuld känslor för att du tänker så ang ett friskt barn. Själv tänker jag lika dant,man ska ju faktist orka ta hand om ett barn med tex kromosomfel, det kräver ju dock lite mer av en än vad ett sk friskt barn gör. Jag har själv kommit fram till att jag skulle inte orka det,fast jag vet att dessa personer är helt underbara(jobbar som personlig assistent åt en som är multihandikappad,har gjort det i 14 år )
    Jag tycker det är upp till var och en person vad man känner för det,ingen annan än du själv kan ju säga om du ska orka med att ta hand om ett hanikappat barn hela livet.
    kram{#emotions_dlg.flower}
    Tack..:) Samvetet gnager jämt när jag tänker så men jag känner mig själv. Jag är en underbar mamma men jag har inte orken för ett handikappat barn. Vet vad det innebär då jag har en systerson som är handikappad. Sen att människor, vuxna som barn, är helt underbara med sitt Downs syndrom gör ingen skillnad för mig.
    TACK för de orden Dea!
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-03-18 12:13:07 följande:
    Mymy: har absolut liknande tankar som dig så du behöver inte känna dig dum. Jag har 2 kusiner som har psykiska handikapp (kromsonavvikelser men inte ds) och har ju vuxit upp med dem. De är jättegoa men för deras föräldrar tar omhändertagandet aldrig slut. Det är hårt och jag känner inte att jag vill sätta oss i den situationen om det går att undvika. Om det nu ändå visar sig vara något fel så får vi ju ta det såklart. Kommer ju älska barnet oavsätt.
    Det är ju det, jag vill att mina barn ska kunna bli självständiga varelser när de blir vuxna. Om det sen händer nåt på vägen som gör dem handikappade det är en sak men jag känner att kan jag välja så väljer jag att inte föder ett handikappat barn till världen. Jag får dåligt samvete för tankarna men jag är bara ärlig mot mig själv.
    TacK!!
Svar på tråden BF september 2011