• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

alcastar: Gud så skönt för er.... vilken lättnad!

Mitt illamående har kommit tillbaka igen som sagt innan och jag har spytt i flera dagar.. Jobbigt jobbigt!
    MEN jag känner som små puffar nu i magen.. speciellt på kvällarna när jag ligger i soffan o päser :P
    Gud vilken underbar känsla det alltså!

• Lillywhite

Alcastar: Härligt o höra! :))

Idag var jag på Gynmottagningen o fick träffa en läkare angående mina sammandragningar senaste veckan. Blev ju knappast klokare av det där besöket... Min bm ville ju att jag skulle undersökas så inte livmodertappen var påverkad av sammandragningarna- konstaterades att det hade den inte blivit, enorm lättnad!
    Men sen så sa läkaren direkt att "är det verkligen sammandragningar du känner?"
    "öhm, jag antar det... Det drar ihop sig och livmodern blir stenhård i ngn/ngr minuter o sedan mjuknar igen"

"fast sammandragningar har man inte såhär tidigt, det kanske är ligamenten du känner"

"njae, det känns annorlunda och när det växer o drar i ligamenten har inte livmodern blivit hård"

Som sagt, gick inte direkt klokare därifrån. Herregud det står ju överallt att man kan få sammandragningar tidigt-för mig då i v 16.
    Men men, gick iaf veta att tappen inte var påverkad och det var ju huvudsaken! Gick därifrån m 25% sjukskrivning tom 4/8 så NÅT måste hon ju tyckt iaf för jag sa att jag gärna jobbar fullt bara hon anser att det inte är någon fara.

Snurrigt! :P

• Renni
    Lillywhite skrev 2011-03-21 19:14:41 följande:
    Alcastar: Härligt o höra! :))

Idag var jag på Gynmottagningen o fick träffa en läkare angående mina sammandragningar senaste veckan. Blev ju knappast klokare av det där besöket... Min bm ville ju att jag skulle undersökas så inte livmodertappen var påverkad av sammandragningarna- konstaterades att det hade den inte blivit, enorm lättnad!
    Men sen så sa läkaren direkt att "är det verkligen sammandragningar du känner?"
    "öhm, jag antar det... Det drar ihop sig och livmodern blir stenhård i ngn/ngr minuter o sedan mjuknar igen"

"fast sammandragningar har man inte såhär tidigt, det kanske är ligamenten du känner"

"njae, det känns annorlunda och när det växer o drar i ligamenten har inte livmodern blivit hård"

Som sagt, gick inte direkt klokare därifrån. Herregud det står ju överallt att man kan få sammandragningar tidigt-för mig då i v 16.
    Men men, gick iaf veta att tappen inte var påverkad och det var ju huvudsaken! Gick därifrån m 25% sjukskrivning tom 4/8 så NÅT måste hon ju tyckt iaf för jag sa att jag gärna jobbar fullt bara hon anser att det inte är någon fara.

Snurrigt! :P
    Gjorde dem nån urinodling på dej?
    jag har jätte bekymmer med tidiga sammandragningar och det visade sig bero på GBS.... Om de inte har tagit det så tycker jag att du ska be dem göra det... Hoppas att det blir bättre för dej!
  • MuM2girls

kul att deklarationen hade öppnat för er, för min del försvann barnvagnen totalt!! Skatteskuld på 2800 kr, suck. Pga av att jag har jobbat och varit mamma ledig, de blev knasigt då med skatteavdragen tyvärr. Men lärt mig tills nästa gång iallafall:D Att de drar mer skatt på Fk då!!

• Flisan79

Kom just på att det är "en unge i minuten" ikväll....fler som kommer vara bänkade?

• trivsamma forandringar
    Flisan79 skrev 2011-03-21 19:35:41 följande:
    Kom just på att det är "en unge i minuten" ikväll....fler som kommer vara bänkade?
    Japp, jag gillar programmet. Idag är även sambon hemma och jag ska försöka få honom att titta. Tror han behöver bli lite förberedd, han förväntar sig alltid att allt ska gå lätt som en plätt... Tror han det så kommer han säkert svimma av och allt möjligt och de kommer hjälpa honom istället för mig. Lite solsidan varning över det hela
  • MissMarilyn
    MuM2girls skrev 2011-03-21 19:23:27 följande:
    kul att deklarationen hade öppnat för er, för min del försvann barnvagnen totalt!! Skatteskuld på 2800 kr, suck. Pga av att jag har jobbat och varit mamma ledig, de blev knasigt då med skatteavdragen tyvärr. Men lärt mig tills nästa gång iallafall:D Att de drar mer skatt på Fk då!!
    Ah shit... visste inte jag heller!

Vart ser ni vad ni får tillbaka?
    Loggade precis in och ser inte riktigt vart... Kan bara se förra året!
  • Flisan79
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-21 19:41:20 följande:
    Japp, jag gillar programmet. Idag är även sambon hemma och jag ska försöka få honom att titta. Tror han behöver bli lite förberedd, han förväntar sig alltid att allt ska gå lätt som en plätt... Tror han det så kommer han säkert svimma av och allt möjligt och de kommer hjälpa honom istället för mig. Lite solsidan varning över det hela
    Haha, när vi såg på det igår sa min man "det är ju precis som hos oss". Menade på allt som gick fel
  • Flisan79
    MissMarilyn skrev 2011-03-21 19:54:39 följande:
    Ah shit... visste inte jag heller!

Vart ser ni vad ni får tillbaka?
    Loggade precis in och ser inte riktigt vart... Kan bara se förra året!
    Jag kommer inte in för att så många är inne nu samtidigt. För högt tryck!

Jag går in på logga in med bank id och väljer skattebeslut men som sagt, har inte kommit in än.
  • MissMarilyn
    Flisan79 skrev 2011-03-21 19:58:44 följande:
    Jag kommer inte in för att så många är inne nu samtidigt. För högt tryck!

Jag går in på logga in med bank id och väljer skattebeslut men som sagt, har inte kommit in än.
    Hm.... kommer bara in på aktuellt saldo etc.
Svar på tråden BF september 2011