• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Mliic skrev 2011-03-20 20:25:03 följande:
    Idag införskaffade jag dom första bebiskläderna:) Har ju inte gjort RUL än så det fick bli lite köns neutrala kläder! Men jag tycker det är jätte svårt att hitta neutrala. Är det någon som håller med mig?
    Är själv inte jätte mycket för beiga(stavning?) kläder!
    Jag hade tänkt vänta till jag vart på UL men jag gick ju ändå in i v17 idag:)
    Håller helt m dig! Men jag gillar beige o naturfärgat o idag så föll jag o sambon för hela newbie serien på kaphall (men den gick i väldigt naurfärgat).

Jag har handlat lite och idag har jag vunnit 3 auktioner m bebiskläder på tradera, så nu bör jag väl ligga lågt ett tag kanske...  Men jag tycker det är mysigt att kunna köpa nåt lite då o då och njuta hela vägen, istället för att shoppa loss sista tiden bara.
  • Mliic

Hittade en rolig sida med massa olika test av könet på barnet! Ganska roligt:)

1. Titta ner POJKE
    Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

2. Räkna hjärtslag FLICKA (hjärtslagen låg på 140-150)
    Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.

3. Godisgris? FLICKA (hellre glass än godis iaf)
    Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.

4. Indiansk visdom FLICKA
    Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.

5. Fet och finnig POJKE
    Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?

6. Ringlekar FLICKA
    Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.

7. Bosatt över toastolen? POJKE
    Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.

8. Det hänger på benen FLICKA
    Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

9. Kolla sängläget FLICKA
    Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

10. Kinesiska befruktningskalendern POJKE
    Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka-eller-pojke.php

• She is Me

Godmorgen! Ska ringa läk idag för jag står inte ut med min huvudvärk. Är inne på tredje veckan nu och igår hade jag så ont att jag var nära att åka in till akuten, idag är det bättre änsålänge vill inte knapra citadon för att kunna stå upp. Jätte jobbigt det här! Ni andra som har huvudvärk hur mår ni? Något som hjälper er? Börja tvivla på att det bara är graviditeten som gör detta med mig!

• velvet

Den senaste veckan så har jag uppmärksammat... någonting, haha.

Dock är jag osäker på vad det är för någonting som känns. Det känns inte som vare sig luftbubblor, sparkar eller fiskar.

Går in i v. 16 idag och har inga barn sedan tidigare.

Någon som känner igen sig?

• CEEW

På testet som Mlic skickade med så fick jag 7 av 10 på flicka. (Dock vid frågan om ringtestet så har jag alltid hört tvärtom - flicka = cirklar och pojke = fram o tillbaka. Så jag läste av det på det sättet).
    Hoppas vi ser på UL den 14/4, och att sambon vill veta då med :)

Har också fått en smygande huvudvärk som blir värre o värre mot eftermiddag/kväll. Men känner av den även på morgonen.

Velvet: Jag känner av något liknande, kan ärligt inte säga att det är liten som rör sig därinne även om jag tror det! Jag känner mest att det är något som rör sig. Många andra talar bl.a. om fladder. Jag känner bara att det rör sig. Har även när jag ligger ner känt en liten bula på höger sida av livmodern och lägger jag handen där försvinner den efter en stund... hmm..

• velvet
    CEEW skrev 2011-03-21 09:23:15 följande:

Velvet: Jag känner av något liknande, kan ärligt inte säga att det är liten som rör sig därinne även om jag tror det! Jag känner mest att det är något som rör sig. Många andra talar bl.a. om fladder. Jag känner bara att det rör sig. Har även när jag ligger ner känt en liten bula på höger sida av livmodern och lägger jag handen där försvinner den efter en stund... hmm..

Haha, gud vad roligt med din lilla bula!

Jag skulle nog beskriva det jag känner som någonting som "borstar" mot insidan av mig. Kanske lite flummigt men det är typ så det känns. :)
  • She is Me

8/10 visar på flicka för mig om jag räknar cirkel för flicka på ringtestet:) vi ska inte ta reda på det på Rul, är det bara vi som inte vill ta reda på det? Jag tycker det är superkul att spekulera i alla test som finns.

• Mliic

She is me: jo det har du ju rätt i:) jag kopierade denna från en annan sid men jag har också hört att går den i cirklar så är det en tjej!!

• Mliic

8/10 visade flicka för mig med! Jag hoppas
    på det, men det visar sig på UL då:)

Svar på tråden BF september 2011