• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Cornellia
    MissMarilyn skrev 2011-03-21 20:01:30 följande:
    Hm.... kommer bara in på aktuellt saldo etc.
    Du går in på "inkomstdeklaraktion 1", och sedan så går du till "skatteuträkning".
  • Flisan79

hahaha, jag får tillbaka 375 kr. Ingen ny vagn direkt. Men sen har jag ju haft lägsta fp hela året så det är inte så konstigt.

• Sofiafia82
    She is Me skrev 2011-03-21 09:33:07 följande:
    8/10 visar på flicka för mig om jag räknar cirkel för flicka på ringtestet:) vi ska inte ta reda på det på Rul, är det bara vi som inte vill ta reda på det? Jag tycker det är superkul att spekulera i alla test som finns.
    Nej jag vill inte heller veta könet förrän bebisen kommer. Det är ju det som är så spännande med andra som är gravida tycker jag :) alltså när kompisar varit det och inte vetat könet så undrar man runt bf "har hon fött nu, vad blev det vad blev det?"
    Så jag vill känna lite så för mig själv också. Att man liksom undrar ända tills den tittar ut. Och om jag hade vetat könet så hade jag inte kunnat hålla mig ifrån att säga det till alla =) så då försvinner ju deras spänning också (alltså vänners och familjemedlemmars).
  • Sofiafia82
    Alcastar skrev 2011-03-21 14:38:02 följande:
    YES!!!!!
    Fick svaret från moderkaksprovet idag (snabbtestet) och BÅDA tvillingarnas prov är normala!!!
    Vilken lycka :D
    Nu väntar vi bara svar på den fullständiga analysen för "risk-tvillingen". Det kommer om 2 - 3 veckor. Men jag känner mig väldigt trygg med detta svaret!
    Åh grattis vad roligt! Nu kan du äntligen slappna av
  • Lillywhite

Renni: Jo, jag lämnade in ett urinprov till labbet imorse så återstår att se om det visar något... Hoppas slippa antibiotika...

• katzon

Fy farao vad mycket hormonet det är i omlopp. Jag gråter för ALLT o får finnar på alla möjliga ställen på kroppen! Har haft så sjukt ont i magen idag, typ nere vid blygdbenet har det huggit o gjort ont hela dagen mest när jag burit tungt. Är det nån som vet vad det är? Ligament?

• katzon

Kanske.. Jag hoppas verkligen inte det! Tack för svaret, ska ringa BM imorn o fråga så det inte är nåt farligt.

• Jennypenny83
    katzon skrev 2011-03-21 21:20:19 följande:
    Fy farao vad mycket hormonet det är i omlopp. Jag gråter för ALLT o får finnar på alla möjliga ställen på kroppen! Har haft så sjukt ont i magen idag, typ nere vid blygdbenet har det huggit o gjort ont hela dagen mest när jag burit tungt. Är det nån som vet vad det är? Ligament?
    Låter absolut som fogarna. Tyngd påfrestar jättemycket och trycker/drar i fogarna. Om det är jobbrelaterade lyft tycker jag du ska prata med din chef.

Mina fogar har också börjat spöka, det gör ont i vänster höft och det känns som länden bara låser sig. Inte behagligt, men absolut bättre än illamåendet och kräkningar. Nu kan jag iaf jobba normalt igen.

Spännande med skatten, här kunde vi kolla för en månad sedan ungefär. Det är nästan som att spela i lotto tycker jag haha!
Svar på tråden BF september 2011