• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-24 14:10:00 följande:
    Ja just det, och sockerslav tror jag nog. Vilka veteraner vi är
    haha.... var tvungen att leta upp tråden och läsa lite kul kul.... kan fortfarande inte fatta att vi plussade på första försöket! men det känns som en evighetsen även om det bara är 3månader sen
    tänk snart är det sommar och höst   nu längtar jag till RUL, om tre veckor, och efter det så är det nog skattepengarna som jag ser framemot hihi....
    Google is my friend ♥
  • SannaM
    pluppfamiljen skrev 2011-03-24 12:22:48 följande:
    jag har fått höra babyns hjärt ljud Solig 166 slag i minuten är i vecka 15 nu!
    Vilka supersnabba hjärtljud! Min lilla bebis hade 145-148 när vi lyssnade för envecka sen. Men det är ju förstås olika Då var jag i 15+1.
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-03-24 12:33:25 följande:
    Är såååå ledsen just nu. Fick ett meddelande av en nära väninna. Hon är i v 18 och hennes vatten gick igår. Hon ligger på akuten och det verkar inte finnas mycket hopp. Vi träffades genom mammgruppen jag gick med min yngsta så vi har lika gamla småknoddar och skulle få det igen....det här suger värkligen.

Självklart blir man ju nojjig för sin egen del med. Har haft en del gula och gröna snorliknande flytningar. Kan ju bero på infektion eller förhoppningsvis svamp så nu måste jag genast kolla upp det. Ibland behöver man ett putt för att få eld i baken.
    Oh fy det där är ju verkligen mardrömmen :(
  • elink84

Hej!

Det var jättelängesen jag skrev här. Har varit på UL i dag. Äntligen! Fick tiden vid inskrivningen för 7 veckor sen. Är nu i vecka 17+6. Det är en lång längtan och väntan. Allt såg jättefint ut och jag blev nu tillbakaflyttad 2 dgr så BF är nu 26 Aug. Det var verkligen häftigt att se det lilla livet. Ni har verkligen något att se fram emot. Jag kommer nog sväva på moln resten av denna dag :)

• hanna elise

Igår kände jag bäbis för första gången, ganska tydligt. (är i v 16)  Kändes inte som någon  sprattlande fisk utan mer som tydliga buffar. Nästan som att den dunkade huvet eller rumpan mot livmoderväggen,  
    Så mysigt, var tvungen att väcka maken, som såklart inte kunde känna något, men har blev glad ändå.

Dottern frågar varje dag om inte magen ska bli storsnatr och hon vill så gärna kunna få känna hur det sparkar

Nästa vecka ska jag få träffa en psykolog på sjukhuset angående mina gamla ätstörningsspöken som har vaknat till liv ( i tanken bara). Men det lustiga är att när jag berättade det här för min BM och min make (att tankarna liksom kommit tillbaka) så avväpnade jag mej själv på något vis. Känner mej inte alls lika orolig för att jag ska falla tillbaka i skiten nu som jag gjorde innan jag berättat något.

• SannaM

Väldigt många sidor bak har jag läst mig igenom nu

Jag fortsätter, tyvärr, att känna mig orolig mest hela tiden. Skittrist att jag inte kan få mig själv att glädjas och tro på att det ska gå vägen. Har vid två tillfällen lyckats pricka in en spark/buff så att jag till och med känt den mot handen, och det är ganska ofta som bebisen sprattlar och bökar där inne. Men ändå - jag kan inte få mig själv att tro på att allt är bra! ÅÅÅHHH!!!

Något tips mot oro??

• NornaB

Godkväll i tråden!

Här händer det hur mycket som helst vissa dagar

Idag har jag spenderat hela dagen på sjukhuset med yngta sonen, det opererades bort en polyp bakom näsan. Allt gick jätte bra och han har inte speciellt ont.. Men när jag satt på stolen brevid hans säng så kände jag bebis massor! Mer än jag gjort innan Är 15+4 idag.
    Jag har också endel gulaktiga flyttningar, har behandlat mot svamp men det verkar inte fungera. Kanske skulle kontakta BM igen.. Får se hur det går för dig i morgon Flisan  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • aliceolivia

Någon som har tips på hur man botar restless legs? Har grymt kli i benen och nu har det spridit sig till armar och händer också. Hjälper inte ens att gå omkring. Blir snart tokig!

Svar på tråden BF september 2011