• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • aliceolivia
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-23 18:05:55 följande:
    Vi kollar också ny bil, kan bli en Volvo Är det någon mer än jag som tappat aptiten? Mår inte illa så mycket längre, men blir inte hungrig! Jag äter ändå, men det blir så forcerat!
    Jag har det precis likadant! Har helt tappat matlusten. Jag så trött på kvällarna så det tar emot att laga något och när jag sen inte är hungrig heller känns det ju helt meningslöst. Försöker verkligen få i mig något vid varje mål men det är inte på långa vägar lika mycket som jag brukade äta innan. Har förvisso en del att ta på men det känns ändå inte bra. Bebisen kan ju inte gärna få i sig bra med näring genom att jag har några kilon för mycket. 
  • Flisan79
    givinglife skrev 2011-03-23 20:23:55 följande:
    Jag är sjukgymnast.... Skulle säga att det nog finns några teorier (ev fler beror på vem man frågar ).
    *spänningar som orsakar värk i andra delar av kroppen (tänker kanske främst på axlar/skuldror)
    * knäna kan vara mer relaterade till fogarna så nervutbredningen går ner mot insidan av knäna...
    *ligamenten kan bli påverkade i hela kroppen på olika sätt pga hormoner och belastning

Jag tipsar om vattengympa för lite förebyggande vård...

Själv blev jag sjukskriven 50% pga fogarna idag, ett helvete må jag säga. Känns riktigt frustrerande att bli "patient" när jag vanligtvis är den som hjälper dem som drabbas med det som går...
    Tack snälla!
    Då är jag kanske ändå inte helt knäpp som sätter samman smärtan i de olika delarna av kroppen.

Vattengympa är väl idialiskt under graviditet över huvudtaget men jag får UVI så fort jag kliver ner i en vanlig pool. Du kanske vet om det finns speciella ställen med varmare vatten som har kanske just gravidvattengympa. Menar inget spesifikt ställe men om det existerar
  • trivsamma forandringar

Idag har jag varit på ett läkarbesök som inte gav speciellt mycket. Hon kollade blodtrycket, det låg på samma värden som vid inskrivningen 130/80. Har alltid haft ett ganska högt blodtryck, men hon tyckte inte det var så högt så att det behövde åtgärdas. Men hon ville hålla koll på det och tyckte jag skulle åka till barnmorskan om ca 4 veckor.

Glömde ju fråga om järnvärdet i blodet, kanske kan ta det med barnmorskan när jag åker dit för att kolla blodtrycket igen...
    Tog ett nytt blodprov idag inför nästa försök till KUB-test (åkte dit för tidigt förra gången). Kan UL-sköterskan se järnvärde mm i blodet, eller kollar de bara efter vad de behöver inför testet tro?

• Ellebellebi2010

Aliceolivia: Jag VET ju egentligen att barnet tar vad det behöver, men man vill ju ändå göra så mycket man kan för att h*n ska få bästa möjliga förutsättningar! Och sedan så vill man ju inte gärna bli ex benskör om 15 år för att man inte fick i sig tillräckligt med kalcium under grav... Halsbränna har jag fått idag också Kanske för att jag ätit utan att eg vara sugen?!

• Cornellia

Igår var vi på en information från Fk. Det mest värdelösa jag någonsin varit på tror jag. Men i natt när jag inte kunde sova så har jag gjort en fullständig uträkning hur vår föräldraledigheten ska tas ut.

Det känns jäkligt bra att veta att våra dagar kommer att räcka i två år utan att vi behöver gå ner i inkomst.  Nu hoppas vi bara att barnet sammarbetar så att vår plan fungerar.

• Två Barns Mamma

Hej alla, ska vara i veckan 16+2, åkte te akuten i går.. pgav onda sammandraningar m,m.. efter UL undersökning, ble jag funderasamma..

Enligt mätningar va huvudet i veckan 14+3 bennen på bebisen 15+6.. så nu vet jag ikke alls vilken vecka jag e i..
    :( sammandingar hade dock inte tagit på tappen nu.. så jag får hoppas inget händer denna gången dock..

blir nog extra ul undersökningar för detta. hoppas dock allt kommer stå rätt till endå..

• Två Barns Mamma
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-24 07:14:06 följande:
    Hej alla, ska vara i veckan 16+2, åkte te akuten i går.. pgav onda sammandraningar m,m.. efter UL undersökning, ble jag funderasamma..

Enligt mätningar va huvudet i veckan 14+3 bennen på bebisen 15+6.. så nu vet jag ikke alls vilken vecka jag e i..
    :( sammandingar hade dock inte tagit på tappen nu.. så jag får hoppas inget händer denna gången dock..

blir nog extra ul undersökningar för detta. hoppas dock allt kommer stå rätt till endå..
    Vilket i dag blir huvudet 14+4 och benen 16+0
  • mymy

På fredag är jag i vecka 16+0 och nu måste jag erkänna att jag faktiskt har fått en bebismage..:) Ska låta stora tösen fota den snart, ska bara flytta först. Det sker ju i helgen. Har inte känt av min foglossning speciellt mycket vilket är skönt!
    Längtar till den 11/4 då jag ska på ultraljud..:)

• vanligmänniska

Någon mer som har kramp i benen, främst vaderna?

Inatt vaknade jag av en fruktansvärd värk i båda underbenen, krampen var enorm och jag skrek rakt ut: hjälp hjälp aj hjälp! Min man trodde något allvarligt hade hänt, men jösses, smärtan var enorm! Har vaknat många nätter med småkramp i vaderna, men inatt var i en klass för sig. Kan kramp höra samman med graviditeten eller är jag bara i dålig form och skall ta detta som ett tecken på mer träning? :)
    För övrigt går jag imon in i v17 och kanske kanske börjar jag skymta en bebismage.. en liten, som mest syns på morgonen, men ändock finns där!

• Nelia82

Ghaah, ni skriver så mycket så jag hänger inte med haha Flört Jag har ju börjat jobba heltid nu igen efter min sjukskrivning med illamåendet så det är helt omöjligt att läsa ikapp.

Vill bara uppdatera lite, magen har exploderat på bara en vecka, nu måste jag ha gummisnodd i jeansen så jag kan knäppa upp mitt på dan och på kvällen. Det går an på morgonen, men sen sväller magen och det klämmer obehagligt som sjutton. Dock har inte vågen gått på plus än, det är ju skönt.

Går in i vecka 14 idag och varje vecka känns bra att ha gått förbi, tycker inte det är allt för kul att vara gravid faktiskt.

vanligmänniska: Kramp i vaderna hör till graviditeten, det fick jag jämt förra gången. Än har jag inte fått det, men det handlar nog om dagar innan jag också vaknar med kramp om nätterna...

Stay Strong Bönan
Svar på tråden BF september 2011