• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-03-23 11:13:13 följande:
    Betula: eller inte gillat
    hmm... så kan det ju vara med...
  • Flisan79

Lovika83: är ganska säker påatt det var graviditeten, spydde bara galla och mådde bra direkt efter. Kunde äta efter det och vid magsjuka brukar jag inte enns kunna få i mig vatten. Idag är det bättre men på tal om huvudvärk har jag fått det istället. Jaja, jag överlever ju

• Dezert Roze
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-23 08:01:23 följande:
    Godmorgon tjejer:) Här skiner solen och allt känns riktigt bra.
    En lite fråga bara, är det någon som vet hur stor bebis är rumpa-huvud i vecka 17 snart 18??? Tycker att den borde vara ganska stor nu, men inte känner jag några rörelser än....kanske lite ibland men känns som det borde vara mer.
    På denna sida brukar de skriva längd från rumpa till huvud (CRL) kallas det för:

http://www.barntotal.se/graviditetskalender/graviditetskalender/gravid_vecka_17/ 

Fast det är ju på ett ungefär.
    Välj din vecka så står det längd CRL och vikt.

Kram 
  • Ellebellebi2010

15 dagar kvar till rul! Dagarna går så långsamt, spec eftersom jag är ledig till måndag... Ska på barnklädesparty på lördag, undrar om det blir dyrt?? Haha!

• Mliic

Jag fick min kallelse till RUL igår, jag ska dit den 8/4!! Hoppas tiden går fort!

Jag har fått så jäkla ont i ländryggen och i fogarna+ att hela mina ben värker från hälarna upp till låren på kvällarna..
    Sist hade jag jätte mycket problem och blev sjukskriven ganska tidigt, trodde jag skulle klara mig denna gång men dom sista dagarna har varit olidliga. Rynkar på näsan
    Jag jobbar eftermiddag denna vecka och jag har haft så jäkla ont, för det gör ju som ondast på kvällen när jag gått hela dagen! Måste nog ta kontakt med min BM i morn tror jag.

• betula
    Dezert Roze skrev 2011-03-23 12:04:20 följande:
    På denna sida brukar de skriva längd från rumpa till huvud (CRL) kallas det för:

www.barntotal.se/graviditetskalender/gravidit...

Fast det är ju på ett ungefär.
    Välj din vecka så står det längd CRL och vikt.

Kram 
    Enligt den sidan så är min bebis ca 18 cm crl nu, medan boken vi har så är bebis 11-12 cm crl. Fattar inte hur det kan vara såååå stor skillnad mellan olika källor. Visst bebisar växer säkerligen olika fort, men det skiljer ju 6-7 cm mellan de måtten och det är ju ganska så mkt på en så liten bebis...
  • skomakarfrun

idag är det onsdag vilket betyder ny vecka... v 16 nu då. Prick två veckor kvar till RUL. Kände och såg min livmoder jättetydligt imorse innan jag gick på toa. Den har verkligen växt de senaste veckorna. Hoppas det inte är tvillingar bara, fick för mig det här om dagen och blev alldeles orolig. Men säkert helt i onödan, finns inget som tyder på att det skulle vara två, men nu när jag slutat oroa mig för att bebis skulle vara död, oroar jag mig för annat.
    Summan av all oro är tydligen kostant...

Idag ska vi kolla på bil, behöver en med stort bageage som rymmer en Edge Duo och hundbur för två mellanstora hundar...

lilla ärtan, stanna där du är
  • Dezert Roze
    betula skrev 2011-03-23 12:33:08 följande:
    Enligt den sidan så är min bebis ca 18 cm crl nu, medan boken vi har så är bebis 11-12 cm crl. Fattar inte hur det kan vara såååå stor skillnad mellan olika källor. Visst bebisar växer säkerligen olika fort, men det skiljer ju 6-7 cm mellan de måtten och det är ju ganska så mkt på en så liten bebis...
    Ja det där var ju skumt?

Jag brukar faktiskt följa  http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/17weeks/
    Dom har så bra artiklar och tycker deras fakta verkar mer rimligt.
    Men man får väll följa det man vill och alltid tänka att det är ungefärlig storlek.

Men du har väll UL snart? Då kan du få exakt information om hur lång och stor lillen är.

Lycka till! 
  • OoOoO

Fick en extra koll hos bm idag pga min oro efter mitt ma i somras. 

Fick lyssna på hjärtljuden som låg mellan 150-155 och allt lät bra. 

Går in i v 15 imorgon. Måste försöka släppa min oro. Känner ju trots allt fosterrörelser dagligen.

De spänningar i nedre delen av magen jag känner vid stress, var helt normalt. Bara ligamenten.

Kändes ändå bra att få komma dit fast jag delvis känner mig lite fånig för min oro, men det var bara att ringa om jag vill komma och lyssna. 

• betula
    Dezert Roze skrev 2011-03-23 12:42:06 följande:
    Ja det där var ju skumt?

Jag brukar faktiskt följa  se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/.../
    Dom har så bra artiklar och tycker deras fakta verkar mer rimligt.
    Men man får väll följa det man vill och alltid tänka att det är ungefärlig storlek.

Men du har väll UL snart? Då kan du få exakt information om hur lång och stor lillen är.

Lycka till! 
    Jo visst är det så, men man blir lite förvånad över att det skiljer så mkt liksom. Vid ulet för kub så var bebis mindre enligt BMveckoberäkning utifrån längden än vad vår bok skrev, så vi har liksom tänkt att den ligger i överkant gällande längden och helt plötligt låg den 6 cm mindre än en annan källa. :P
Svar på tråden BF september 2011