• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

13-14 cm stod det i min app, men när jag kollar på growingpeople, så är fostret ung 1 cm mindre än den vecka man är i. runt dessa veckor. (vecka 17-21)

Google is my friend ♥
  • HelenaW
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-23 08:01:23 följande:
    Godmorgon tjejer:) Här skiner solen och allt känns riktigt bra.
    En lite fråga bara, är det någon som vet hur stor bebis är rumpa-huvud i vecka 17 snart 18??? Tycker att den borde vara ganska stor nu, men inte känner jag några rörelser än....kanske lite ibland men känns som det borde vara mer.
    Jag var på UL igår (16+6) och du var bebisen ca 15 cm enligt BM, men den har ju fortfarande väldigt mycket plats i livmodern plus att det beror på hur moderkakan ligger och lutning på livmoder hur väl man känner rörelser.
  • NornaB

Hallå tjejer  

Idag har jag varit på glukosbelastning! Det gick bra ingen graviditetsdiabetes här  Skönt!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Miss Lisen

Jag ska inte göra mitt Ultaljud förren i v 20. Känns jätte långt dit! Gjorde ett i v 13 dock och då såg allt bra ut och den lille levde. Men man är ju lite nojjig och oroar sig. I måndags så köpte vi en hjärtljudsapparat så vi ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Jag tror att det var det jag hörde i alle fall. Det lät väldigt snabbt ungefär som när en häst galopera. Hörde nog även min puls men den var mycket långsammare. känner ju inga fosterrörelser så jag hoppas det var bebisen hjärtljud.

• Ellebellebi2010

Vi kollar också ny bil, kan bli en Volvo Är det någon mer än jag som tappat aptiten? Mår inte illa så mycket längre, men blir inte hungrig! Jag äter ändå, men det blir så forcerat!

• She is Me

3 veckor till Rul här, kommer oxå vara i v 20 då. Var hos SG idag och konstaterade att det mesta av min huvudvärk är stress relaterad och fick massa tips och råd hur jag ska kunna slappna av, de kunde erbjuda akupunktur men först om 3 veckor så jag hoppas jag blivit bättre tills dess.

• hanna elise
    Miss Lisen skrev 2011-03-23 18:04:18 följande:
    Jag ska inte göra mitt Ultaljud förren i v 20. Känns jätte långt dit! Gjorde ett i v 13 dock och då såg allt bra ut och den lille levde. Men man är ju lite nojjig och oroar sig. I måndags så köpte vi en hjärtljudsapparat så vi ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Jag tror att det var det jag hörde i alle fall. Det lät väldigt snabbt ungefär som när en häst galopera. Hörde nog även min puls men den var mycket långsammare. känner ju inga fosterrörelser så jag hoppas det var bebisen hjärtljud.
    Oj vad jag känner igen mej själv.
    Vi gjorde ett UL i v 11 (allt såg bra ut) och om tre v (v 19) så är det dags för RUL.
    Jag mår sen några veckor hur bra som helst, och käner mej inte alls gravid. Inga fosterrörelser känner jag av heller.
    Har så många gånger varit på väg att köpa en hjärtljudsapparat, men jag vågar inte.
    Tänk om jag av ngn anledning inte skulle hitta åt  hjärtslagen, då skulle jag nog bryta ihop och oroa ihjäl mej...
  • She is Me
    hanna elise skrev 2011-03-23 18:29:39 följande:
    Oj vad jag känner igen mej själv.
    Vi gjorde ett UL i v 11 (allt såg bra ut) och om tre v (v 19) så är det dags för RUL.
    Jag mår sen några veckor hur bra som helst, och käner mej inte alls gravid. Inga fosterrörelser känner jag av heller.
    Har så många gånger varit på väg att köpa en hjärtljudsapparat, men jag vågar inte.
    Tänk om jag av ngn anledning inte skulle hitta åt  hjärtslagen, då skulle jag nog bryta ihop och oroa ihjäl mej...
    Jag trodde jag hade lågt HB, så jag ringde min BM och frågade om jag kunde få komma och kolla det. och när jag ändå var där så passade jag på att fråga om vi kunde lyssna efter hjärtljuden♥  hon var lite tveksam, för här har de som regel att man inte lyssnar förrän efter v16+ och jag var ju i v15+ men jag sa, att vi kan väl prova, jag är inte sån som stirrar upp mig och förra gången fick jag lyssna i v14+, då fick vi bara in två slag, men denna gången hördes det perfekt... så ring och boka en tid med BM vettja
    Google is my friend ♥
  • Flisan79

Tänkte höra med er som känner av fogarna. Kan man få ont i andra delar typ leder. När jag känner av fogarna får jag även ont i knäna och skuldror/axlar. Vet inte om det har något samband? Har aldrig haft dessa problem tidigare. Känner mig som en gammal kärring

• givinglife
    Flisan79 skrev 2011-03-23 19:32:00 följande:
    Tänkte höra med er som känner av fogarna. Kan man få ont i andra delar typ leder. När jag känner av fogarna får jag även ont i knäna och skuldror/axlar. Vet inte om det har något samband? Har aldrig haft dessa problem tidigare. Känner mig som en gammal kärring
    Jag är sjukgymnast.... Skulle säga att det nog finns några teorier (ev fler beror på vem man frågar ).
    *spänningar som orsakar värk i andra delar av kroppen (tänker kanske främst på axlar/skuldror)
    * knäna kan vara mer relaterade till fogarna så nervutbredningen går ner mot insidan av knäna...
    *ligamenten kan bli påverkade i hela kroppen på olika sätt pga hormoner och belastning

Jag tipsar om vattengympa för lite förebyggande vård...

Själv blev jag sjukskriven 50% pga fogarna idag, ett helvete må jag säga. Känns riktigt frustrerande att bli "patient" när jag vanligtvis är den som hjälper dem som drabbas med det som går...
Svar på tråden BF september 2011