• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

Flisan: Jag har det med, men doktorn sa att det är normalt. Jag blev undersökt för de bruna flytningarna jag hade de första 14 veckorna, och då såg hon bara de gula o sa att de var ok. Men det finns ju bakteriell vaginos (eller nåt) som kan inverka negativt på grav, men då ska flytningarna lukta mkt illa!!

• Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-24 13:09:45 följande:
    Flisan: Jag har det med, men doktorn sa att det är normalt. Jag blev undersökt för de bruna flytningarna jag hade de första 14 veckorna, och då såg hon bara de gula o sa att de var ok. Men det finns ju bakteriell vaginos (eller nåt) som kan inverka negativt på grav, men då ska flytningarna lukta mkt illa!!
    Ringde MVC nu och fick en läkartid redan i morgon. Lika bra att kolla upp det i fall att. Känns jättebra. Ska nog passa på och fråga om det är fogarna jag känner av med.
    När jag googlade fick jag fram både att det var normalt, att det kunde vara svamp samt BV. Tydligen behöver det inte lukta så illa i början.

Kankse jag har en härlig blandning för jag har andra tecken på svamp (som jag skrivit om tidigare) men BM sa att det sällan blir grönt av det. Hon frågade om jag hade ont nere i magen och ja det  har jag lite gran men jösses, det kan ju vara växtvärk eller fogarna. Hur vet man vad som är vad. Jag sa det och hon höll med
  • Ellebellebi2010

Visar det sig att ditt är ngt så går jag o undersöker mig igen!

• Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-24 13:55:38 följande:
    Visar det sig att ditt är ngt så går jag o undersöker mig igen!
    OK, uppdaterar direkt efter läkarbesöket i morgon!
  • Flisan79

Rozensliv: Var just och spanade i "vi med bim runt första adent" och "Vi med BIM i julhelgen"...nostalgi . Fick nästan en tår i ögat när jag läste våra komentarer då vi plussat...

Är det någon fler kvar här från de trådarna?

• Cornellia
    She is Me skrev 2011-03-24 09:45:36 följande:
    Cornelia: det låter ju utmärkt att dagarna räcker i två år, hur tänker ni då dela upp det? Lite nyfiken för jag vill med stanna hemma så länge det går :)
    Nelia82 skrev 2011-03-24 09:55:14 följande:
    Cornellia: Är också lite nyfiken på hur ni tänker göra så att ni slipper gå ner i inkomst? När jag var föräldraledig med sonen så tog jag bara 3 dagar per vecka för att spara på dagarna, men då gick vi ner i inkomst med ca 10 000 kr/mån. Jag var hemma helt i 8 månader och sedan delade vi 50/50, vilket höjde inkomsten till nästan det normala, tills sonen var 1 år och 9 månader. Detta har gjort att vi har ca 120 fp-dagar och 50 låggaranti-dagar (eller vad de nu heter) och det är ju väldigt skönt att ha att ta ifrån om man vill ha längre ledighet på sommaren osv.

Hade vi kunnat dela föräldraledigheten redan från början hade ju det gått ihop med att stanna kvar i någorlunda likadan inkomst, men när man helammar är det ju omöjligt tyvärr.
    Vi kommer dela från början, min man kommer jobba 3 dagar i veckan och jag kommer plugga halvtid.
    Min man kommer ta ut all fp, 4 dagar i veckan, och jag kommer ju få csn halvtid.
    Dom 4 dagarna fp min man tar ut, täcker inkomstbortfallet för de 2 föräldralediga dagarna.

Då kommer dagarna räcka i 2 år, och när barnet börjar på dagis så har vi bara lägsta dagarna kvar.
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-24 13:59:35 följande:
    Rozensliv: Var just och spanade i "vi med bim runt första adent" och "Vi med BIM i julhelgen"...nostalgi . Fick nästan en tår i ögat när jag läste våra komentarer då vi plussat...

Är det någon fler kvar här från de trådarna?
    haha vad kul, har inte sparat de trådarna.... var med i den BIM i julhelgen tror jag det var så längesen
    Google is my friend ♥
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-03-24 14:08:10 följande:
    haha vad kul, har inte sparat de trådarna.... var med i den BIM i julhelgen tror jag det var så längesen
    Ja just det, och sockerslav tror jag nog. Vilka veteraner vi är
  • Thegran

nån mer än jag som ska fortsätta med heltidsstudier även efter förlossningen?

Svar på tråden BF september 2011