• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    Flisan79 skrev 2011-03-23 22:10:29 följande:
    Tack snälla!
    Då är jag kanske ändå inte helt knäpp som sätter samman smärtan i de olika delarna av kroppen.

Vattengympa är väl idialiskt under graviditet över huvudtaget men jag får UVI så fort jag kliver ner i en vanlig pool. Du kanske vet om det finns speciella ställen med varmare vatten som har kanske just gravidvattengympa. Menar inget spesifikt ställe men om det existerar
    Här (örebro) har vi tidigare haft gravid vattengympa som vi kunnat remittera till, den har tyvärr tagits bort och vi får nu remittera till den "vanliga" varmvatten gympan med blandade diagnoser...

Skulle gissa att det finns lite överallt i landet, varmbassänger finns garanterat i hela landet då reumatikerna (bla) behöver detta, vi har på sjukhuset och finns även hos HAB (handikappade patienter eller hur jag ska säga). Barnmorskan eller sjukgymnasten på vårdcentralen borde veta var det finns (eller om de rent av kan remittera till det).
    I örebro finns även ett privat bad som en dag i veckan har högre temperatur (över 34° för att kallas varm bassäng)... Kanske finns där du bor?
    Lycka till
  • She is Me

Cornelia: det låter ju utmärkt att dagarna räcker i två år, hur tänker ni då dela upp det? Lite nyfiken för jag vill med stanna hemma så länge det går :)

• Nelia82

Cornellia: Är också lite nyfiken på hur ni tänker göra så att ni slipper gå ner i inkomst? När jag var föräldraledig med sonen så tog jag bara 3 dagar per vecka för att spara på dagarna, men då gick vi ner i inkomst med ca 10 000 kr/mån. Jag var hemma helt i 8 månader och sedan delade vi 50/50, vilket höjde inkomsten till nästan det normala, tills sonen var 1 år och 9 månader. Detta har gjort att vi har ca 120 fp-dagar och 50 låggaranti-dagar (eller vad de nu heter) och det är ju väldigt skönt att ha att ta ifrån om man vill ha längre ledighet på sommaren osv.

Hade vi kunnat dela föräldraledigheten redan från början hade ju det gått ihop med att stanna kvar i någorlunda likadan inkomst, men när man helammar är det ju omöjligt tyvärr.

• Flisan79
    givinglife skrev 2011-03-24 09:43:18 följande:
    Här (örebro) har vi tidigare haft gravid vattengympa som vi kunnat remittera till, den har tyvärr tagits bort och vi får nu remittera till den "vanliga" varmvatten gympan med blandade diagnoser...

Skulle gissa att det finns lite överallt i landet, varmbassänger finns garanterat i hela landet då reumatikerna (bla) behöver detta, vi har på sjukhuset och finns även hos HAB (handikappade patienter eller hur jag ska säga). Barnmorskan eller sjukgymnasten på vårdcentralen borde veta var det finns (eller om de rent av kan remittera till det).
    I örebro finns även ett privat bad som en dag i veckan har högre temperatur (över 34° för att kallas varm bassäng)... Kanske finns där du bor?
    Lycka till
    Tack, jag bor ju i Stockholm så om det finns lär det ju finnas här
    vanligmänniska skrev 2011-03-24 08:42:03 följande:
    Någon mer som har kramp i benen, främst vaderna?

Inatt vaknade jag av en fruktansvärd värk i båda underbenen, krampen var enorm och jag skrek rakt ut: hjälp hjälp aj hjälp! Min man trodde något allvarligt hade hänt, men jösses, smärtan var enorm! Har vaknat många nätter med småkramp i vaderna, men inatt var i en klass för sig. Kan kramp höra samman med graviditeten eller är jag bara i dålig form och skall ta detta som ett tecken på mer träning? :)
    För övrigt går jag imon in i v17 och kanske kanske börjar jag skymta en bebismage.. en liten, som mest syns på morgonen, men ändock finns där!
    Japp, hör till graviditet. Fick det själv bara någon gång men min storasyster fick så ofta på nätterna och fick lov att gå upp och gå för att det skulle släppa.
    Läst tidigare vad det beror på men kommer tyvärr inte ihåg vad.

Jag som verkligen älskar 70-tals modet blir lite irriterad. Nu när det äntligen blivit så stort att det finns överallt så är man för fet för det. Allt har ju markerad midja. Älskar jeans med hög midja och vida ben, men de funkar ju inte alls. Finns ju som tur är en hel del klänningar med skärning under bysten...men ååååå...vill ha höga träklackar, utsvängda jeans och ett litet linne till (drömmer mig bort)
  • Ellebellebi2010

I vanliga fall kan kramp i vaderna relateras till att man druckit för lite! Själv har jag lätt för att få en myrkrypeliknande känska i benen om jag sitter fel för länge, främst på kvällen. Men det ger sig om jag går upp och går runt lite. Hoppas att din kramp går över!

• Ellebellebi2010

Flisan: 70-talet är ditt igen om ca 22 veckor Du kan ju köpa något plagg

• Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-03-24 10:16:42 följande:
    Flisan: 70-talet är ditt igen om ca 22 veckor Du kan ju köpa något plagg
    Haha, jo...eller nja. Om jag tittar i backspegeln så går inga sådanna kläder på då heller. Värsta degen på magen. Jag får helt enkelt hålla tummarna att det håller nästa år med så jag hinner komma i form Eftersom att det är sista ungen så ska jag satsa stenhårt sen. Shit va snygg jag ska bli
  • Flisan79
    Två Barns Mamma skrev 2011-03-24 07:14:06 följande:
    Hej alla, ska vara i veckan 16+2, åkte te akuten i går.. pgav onda sammandraningar m,m.. efter UL undersökning, ble jag funderasamma..

Enligt mätningar va huvudet i veckan 14+3 bennen på bebisen 15+6.. så nu vet jag ikke alls vilken vecka jag e i..
    :( sammandingar hade dock inte tagit på tappen nu.. så jag får hoppas inget händer denna gången dock..

blir nog extra ul undersökningar för detta. hoppas dock allt kommer stå rätt till endå..
    När jag var på KUB fick jag ett lite liknande resultat. Huvudet var en v efter men längden på kroppen stämde. Jag lägger ingen större vikt vid det och eftersom att längden stämmer med ÄL så känns det måttet mer tillförlitligt.
  • Två Barns Mamma
    Flisan79 skrev 2011-03-24 10:23:54 följande:
    När jag var på KUB fick jag ett lite liknande resultat. Huvudet var en v efter men längden på kroppen stämde. Jag lägger ingen större vikt vid det och eftersom att längden stämmer med ÄL så känns det måttet mer tillförlitligt.
    Okej, nje för det diffar typ 2 veckor annars.. vanligt att man kan plussa på Gravtest innan man vart gravid annars.. :/ blir endå noojig, da jag redan börja gå egenom allt som jag gick egonom sist, FAst det va då vecka 31, men lillan stannde endå te 39+2, efter brikanly, lungmogna och sängläga i flera veckor.
  • Två Barns Mamma

Fisan, Kanske är flicka? Det växer saktare.. :P

Svar på tråden BF september 2011