givinglife skrev 2011-03-24 09:43:18 följande:
Här (örebro) har vi tidigare haft gravid vattengympa som vi kunnat remittera till, den har tyvärr tagits bort och vi får nu remittera till den "vanliga" varmvatten gympan med blandade diagnoser...
Skulle gissa att det finns lite överallt i landet, varmbassänger finns garanterat i hela landet då reumatikerna (bla) behöver detta, vi har på sjukhuset och finns även hos HAB (handikappade patienter eller hur jag ska säga). Barnmorskan eller sjukgymnasten på vårdcentralen borde veta var det finns (eller om de rent av kan remittera till det).
I örebro finns även ett privat bad som en dag i veckan har högre temperatur (över 34° för att kallas varm bassäng)... Kanske finns där du bor?
Lycka till
Tack, jag bor ju i Stockholm så om det finns lär det ju finnas här

vanligmänniska skrev 2011-03-24 08:42:03 följande:
Någon mer som har kramp i benen, främst vaderna?
Inatt vaknade jag av en fruktansvärd värk i båda underbenen, krampen var enorm och jag skrek rakt ut: hjälp hjälp aj hjälp! Min man trodde något allvarligt hade hänt, men jösses, smärtan var enorm! Har vaknat många nätter med småkramp i vaderna, men inatt var i en klass för sig. Kan kramp höra samman med graviditeten eller är jag bara i dålig form och skall ta detta som ett tecken på mer träning? :)
För övrigt går jag imon in i v17 och kanske kanske börjar jag skymta en bebismage.. en liten, som mest syns på morgonen, men ändock finns där!
Japp, hör till graviditet. Fick det själv bara någon gång men min storasyster fick så ofta på nätterna och fick lov att gå upp och gå för att det skulle släppa.
Läst tidigare vad det beror på men kommer tyvärr inte ihåg vad.
Jag som verkligen älskar 70-tals modet blir lite irriterad. Nu när det äntligen blivit så stort att det finns överallt så är man för fet för det. Allt har ju markerad midja. Älskar jeans med hög midja och vida ben, men de funkar ju inte alls. Finns ju som tur är en hel del klänningar med skärning under bysten...men ååååå...vill ha höga träklackar, utsvängda jeans och ett litet linne till (drömmer mig bort)