• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Izz

Läste precis lite om privat vård här i närheten då jag är gift med en amerikan so har oooootroligt svårt att förstå att man inte får ultraljud mest hela tiden under en svensk graviditet så att säga...

Det jag undrar är dock - om man går privat, har man verkligen större möjligheter för ytterligare UL?

• sockerslav
    Izz skrev 2011-01-04 15:33:09 följande:
    Läste precis lite om privat vård här i närheten då jag är gift med en amerikan so har oooootroligt svårt att förstå att man inte får ultraljud mest hela tiden under en svensk graviditet så att säga...

Det jag undrar är dock - om man går privat, har man verkligen större möjligheter för ytterligare UL?
    Man får nog betala ur egen ficka.
  • HannaPannas
    Izz skrev 2011-01-04 15:33:09 följande:

Ja, det tror jag nog. Där jag kollade kunde man få 3 st iaf. Men man får ju ta kostnaderna själv. I offentliga vården är det väl i regel bara ett?
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • sockerslav
    HannaPannas skrev 2011-01-04 15:35:15 följande:
    Ja, det tror jag nog. Där jag kollade kunde man få 3 st iaf. Men man får ju ta kostnaderna själv. I offentliga vården är det väl i regel bara ett?
    Jag fick ett VUL och ett vanligt ultraljud under min förra graviditet. Men VUL:et kanske gynekologen "bjöd" på för att det är en gammal vännina till min mamma?
  • Emelie8409

Där jag går är det bara att be om ett VUL om man vill ha det.

Är glad och tacksam för att jag har en son som är så duktig på att leka själv för jag är så sjukt TRÖTT!!!

• HannaPannas
    sockerslav skrev 2011-01-04 15:40:02 följande:
    Jag fick ett VUL och ett vanligt ultraljud under min förra graviditet. Men VUL:et kanske gynekologen "bjöd" på för att det är en gammal vännina till min mamma?
    Jag fick det på första barnet men det var bara för att jag inte hade en aning om hur långt gången jag var eftersom jag inte haft mens på flera år, så jag upplevde att jag fick tjata till mig detta. Andra barnet fick jag det inte.
  • Izz

Antar att jag får ringa och kolla, det  finns tydligen bara ett ställe med privatmödravård i det här länet så det finns inte mycket att välja på. Jag kan ju som sagt iaf fråga och se vad dom säger. Lite trött på att höra alla klagomål på svensk sjukvård överlag och det blir inte bättre av detta....

• RonjaLi

Här boas det för fullt
    Någon mer?
    Åkte iväg till Flügger idag och köpte allt jag behövde för att fixa klart sonens rum som jag båbörjade i höstas.
    Det har legat lite på is men nu är det dags att fixa klart det innan jag blir för tjock och orkeslös
    Har ju ett till rum att fixa sen också: bebisens rum

• Flisan79
    RonjaLi skrev 2011-01-04 16:32:18 följande:
    Här boas det för fullt
    Någon mer?
    Åkte iväg till Flügger idag och köpte allt jag behövde för att fixa klart sonens rum som jag båbörjade i höstas.
    Det har legat lite på is men nu är det dags att fixa klart det innan jag blir för tjock och orkeslös
    Har ju ett till rum att fixa sen också: bebisens rum
    Låter hurtigt

Vågar ju inte ta ut n¨ågot i förskott men om detta går vägen MÅSTE vi flytta. Vi bor i en liten 3:a nu som redan är för liten. Ett både svårt och stort projekt när man bor i hyresrätt i stockholm.
  • hanna elise
    Alla Stockholmare:

Söker tips på butiker i Sthlm som säljer mammakläder. VI åker till sthlm i helgen och jag vet att det eg är tidigt att handla gravkläder redan. Men vi bor 10 timmars bilfärd från sthlm och där vi bor finns bara HM (som säljer mammakläer alltsåFlört ). Så jag vill passa på, vem vet när man åker dit nästa gång...

Svar på tråden BF september 2011