• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • LillaLilja
    knorrig skrev 2011-01-05 16:50:14 följande:

Jag börjar bli lite orolig för mina symtom har avtagit en del nu i några dagar.
    Fortfarande lite öm i brösten, på bröstvårtorna och liiite molande i tjejmagen då och då.

Någon fler än jag som nojig?

Oojaaa! Jag har typ inga symptom alls längre "/ Känns skit mysko, men ändå så är jag glad om det är så här hela min graviditet ska vara :) Men ändå skit nervös för att det kanske inte finns något inne där trots allt?? Rynkar på näsan
  • nasj

Nån som har ont i ryggen?Jag har så ont att jag knappt kan gå,har svårt att tänka mig att det har med graviditeten att göra,är säkert nått annat,men tänkte bara dubbelkola med er.Känner mig också väldigt yr,som jag ska svimma,upplever ni det?

• Lunas mamma

Att man kan ha ont i korsryggen har jag hört men att man knappt kan gå låter skumt..yr är nog oxå rätt vanligt

• nasj

Ja vet asskumt,läste att hormoner kan ge ryggont,men det här känns mer som nått annat,har tagit både alvedon och panodil,men det har inte hjälpt ett skit,vet ni om man  kan få så vid ryggskott,alltså att tabletterna inte verkar?

• nasj
    Lunas mamma skrev 2011-01-05 16:46:31 följande:
    Sandra em jag så ledsen för din skull, ta hand om dig!

Vi bor i radhus vi med 4 sovrum varav 2 rum i princip inte används till något. Ett av rummet har varit barnrummet sen vi var på visningen för 2½ år sen. Har stora planer för hur det ska se ut där när vårt lilla knytte kommer till världen :)

3dje dagen med illamående nu, blir lite värre och värre för varje dag som går. Var tvungen att be maken köra mig tillbaka hem efter vi åkt en minut på väg till jobbet imorse. Var sååå nära på att spy ner hela bilen. Ni andra som mår illa eller gjort vid tidigare graviditet, TIPS? Försöker äta lite då och då men nästa allt bara växer i munnen på mig och jag är inte sugen på något alls, inte ens sött. Jag som i vanliga fall är en obotlig gottegris...
    Har hört att man ska tugga på ingefära,inte så gott kanske,men många har sagt att det lindrar illamåendet
  • MuM2girls

Beklagar verkligen Sandra em:( hoppas att ni snart lyckas fullt ut, massa kramar.

Här har jag börjat må lite små illa, är hungrig tittar i kylskåpet inget gott alls:( Har börjat bli kräsen känner jag.
    Men illamåendet är inget allvaligt ännu, vilket det säkrligen kommer bli om allt går bra!!
    Sedan har man molnade värk, lite små hugg, lite ont i ryggen och det värsta TRÖTTHETEN!!

• Emelie8409
    Miniapa skrev 2011-01-04 20:46:59 följande:
    Fy då, stackare. Vi fick avbryta förra graviditeten i v21 (nu i oktober) då det på RUL visade sig att det inte stod rätt till, därav makens väldiga oro. Jag borde väl med vara orolig men av någon konstig anledning är jag inte det. Men nu kommer vi göra moderkaksprov runt v11.

Jag har samma som du, inga direkta symtom och fattar nog inte förrän VUL att det faktiskt bor någon där inne :)
    Det du/ni gått igenom låter ju inte ett dugg bättre!! Vi får hålla tummarna att det går vägen den här gången!

Nä, det ska bli skönt att göra ett VUL, som en bekräftelse på att det faktiskt är någon där inne, och att den lever!! Så det inte blir som sist, eftersom jag då hade fått missfall tidigare men det upptäcktes inte förrän på ultraljudet i v 18 eftersom kroppen inte hade stött bort det döda fostret. Men som sagt, nu hoppas vi på tredje gången gillt!! =)
  • Lunas mamma
    nasj skrev 2011-01-05 18:13:57 följande:
    Har hört att man ska tugga på ingefära,inte så gott kanske,men många har sagt att det lindrar illamåendet
    Har oxå hört att ingefära lindrar, finns ett grönt te med ingefära och citron. Tyvärr tål jag inte koffein men hackade lite ingefära och pressade citron i vatten och lät det koka några minuter och gjorde mitt eget te igår. Var inte så pjåkigt faktiskt men om det hjälpte illamåendet vette fan...
  • Emelie8409

Sandra em: Är ledsen för eran skull, jag vet hur det känns!! =(

Vi bor i ett litet samhälle utanför en stor stad i en enplansvilla på 111 kvm. Vi har tre sovrum och en stor altan och en mysig trädgård. Vi trivs bra, och det är väldigt barnvänligt här men eftersom vi kommer från stan båda två är vi sugna på att en vacker dag flytta tillbaka.

I övrigt är jag väldigt trött, det är det enda symptomet jag har.

Svar på tråden BF september 2011