• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula

Vi har berättat för särföräldrarna (som vart överlyckliga), min lillasyster och hennes man (som är de som vetat om att vi försöker), samt en kompis till mig. Tycker det är skitsvårt att hålla tyst om det, så jag vågar knappt träffa eller prata m folk just nu :P

• sleepingangels

Jag och min kille har barat berättat för min bästa vän.
    Nu väntar vi på att min pappa ska komma upp från hudik så vi kan berätta för han.
    Det känn lätt med dom två.

Men killens familj känns svårare för.
    Dom kommer någ börja klaga på ekonomi och så.
    Så det ska vi vänta med tills vi varit på MVC.

Vill bara ringa min pappa och berätta för jag vet att han kommer bli jätte glad att få bli morfar.
    Men det är ju roligare att få hur han reagerar  så det får vänta tills han kommer!

• Nonkan82

Ikväll berättade jag för min kille att jag verkligen är gravid. Han visste ju bara senaste veckan att jag ev var det, men han hoppades på att jag inte var det. Han reagerade jättedåligt... som om  han är sur och chockad... har varit helt tårögd hela kvällen och jag har försökt dra ur honom vad han tcyker känns värst med tanken på att vi får barn. Han säger bara att allt blir dåligt. Hm... mår inte så jättebra nu.... tänk om han lämnar mig efter snart 6 år tillsammans. Vi har det jättebra oftast, men just nu är det ju riktigt piss. Kan inte glädjas lika mycket åt graviditeten längre :(

• betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-05 19:55:21 följande:
    Ikväll berättade jag för min kille att jag verkligen är gravid. Han visste ju bara senaste veckan att jag ev var det, men han hoppades på att jag inte var det. Han reagerade jättedåligt... som om  han är sur och chockad... har varit helt tårögd hela kvällen och jag har försökt dra ur honom vad han tcyker känns värst med tanken på att vi får barn. Han säger bara att allt blir dåligt. Hm... mår inte så jättebra nu.... tänk om han lämnar mig efter snart 6 år tillsammans. Vi har det jättebra oftast, men just nu är det ju riktigt piss. Kan inte glädjas lika mycket åt graviditeten längre :(
    Vad jobbigt :( Men försök att ge honom lite tid, att försöka dra ur honom nånting kanske bara gör att han känner sig mer pressad? Det blir nog bra i slutänden skall du se :)

KRAM
  • Lunas mamma

Vi har sagt det till nästan alla i vår närhet som visste om våran ivf behandling, gick liksom inte att hålla hemligt då dom visste vilket datum jag skulle testa ;)

• NornaB

Känner det blir lättare att berätta för mannens familj... Min mamma kommer det säkert nån negativ kommentar ifrån.. Jag berätta att jag tagit ut min kopparspiral så sa hon " du ska ju inte tro att du blir gravid" Och jag visste det skulle bli svårare än innan eftersom jag inte hade struma problem tidigare. Hon tycker att de 3 jag har räcker. Men det har ju faktiskt inte hon med att göra! Min an har ju inga barn sen innan och vi vill båda gärna ha fler, kanske blir det en till efter denna

• NornaB
    Nonkan82 skrev 2011-01-05 19:55:21 följande:
    Men åhh vad tråkigt!!! Förstår att det är svårt att glädjas... Kram!
  • Lunas mamma
    Nonkan82 Hoppas han ändrar attityd när det sjunker in, om inte så är det hans förlust! Även om det är svårt, försök tänka possitivt för ditt lilla barns skull. Ni två har ju iaf en framtid ihop no mather what :)
  • betula
    NornaB skrev 2011-01-05 20:01:05 följande:
    Känner det blir lättare att berätta för mannens familj... Min mamma kommer det säkert nån negativ kommentar ifrån.. Jag berätta att jag tagit ut min kopparspiral så sa hon " du ska ju inte tro att du blir gravid" Och jag visste det skulle bli svårare än innan eftersom jag inte hade struma problem tidigare. Hon tycker att de 3 jag har räcker. Men det har ju faktiskt inte hon med att göra! Min an har ju inga barn sen innan och vi vill båda gärna ha fler, kanske blir det en till efter denna
    Min mamma lär nog inte heller bli översvallade glad :( Fast hon inte har några barnbarn ännu och jag ju faktiskt fyller 29 år iår, så lär hon ha nån anledning att tycka det är fel tidpunkt nu. Jag har inte ens vågat berätta att jag slutat m p-plåstrena (vilket jag gjorde mars -09) :P Men förhoppningsvis har jag fel och så blir hon lika överlycklig som de vi redan har berättat för.
Svar på tråden BF september 2011