• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • IdaElinLivia040611

God morgon.

Vaknade 5.30 idag även om jag hade kunnat sova till 9...mådde illa och var hungrig på samma gång. Jobbig känsla. Är lite glad för illamåendet..hehe man e ju inte riktigt klok. Idag är jag i vecka 6+1...tiden går ju ganska snabbt ändå..:)

Jag slutade också röka när jag fick mitt pluss, men fan va svårt det är ibland. Inte bara grav hormoner som ställer till humöret här.

• hanna elise

Men!!! vad händer!
    Imorse fick jag kämpa som ett djur för att få på mej jeansen. (visst de har alltid varit tajta, men det här var ju skrattretande)
    Vet inte om det beror på all julmat eller på bäbis ;) 
    Kanse en kombiantion 

• Mamma87

Hej !
    grattis till er som Plussat !
    Jag gjorde TVÅ test förra veckan och jag är också gravid . Igen.
    Jag har en dotter på 6 månader så här vart det snabba puckar.
    Jag vart lite chockad men nu har chocken lagt sig..
    Jag har Bf den 5 september enligt gravidverktyget här på fl.
    :)

• HannaPannas
    {#emotions_dlg.flower}BF SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    5 sep Jennie f (första barnet)
    6 sep Tingeling 85 
    (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    6 sep HannaPannas (tredje barnet) Göteborg
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 seo knorrig (första barnet)
    8 sep
      Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    9 sep sandra em (andra barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus 
    (första barnet)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    11 sep Mimmi86 (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • RonjaLi
    sleepingangels skrev 2011-01-05 00:09:00 följande:
    Hej.
    jag väntar mitt första barn.
    Fick reda på det i går blev totalt chockad.

Nu har jag fått tid på MVC den 27.
    Jag undrar vad man gör på första besöket.
    Nu är det ju tre år sen jag var på inskrivning med sonen så jag kommer inte ihåg allt, men jag fick väga mig, berätta om jag hade några sjukdomar/går på några mediciner, ta blodprov för att kolla HIV, blodsocker och en massa annat. Prata om rök- och alkoholvanor. Sen får man en del broshyrer om kost, alkohol mm.
    Det är ingenting partnern behöver vara med på om man inte absolut vill.
  • RonjaLi

Vi flyttade till vårt drömhus i somras.
    Det ligger typ 6 mil utanför Stockholm city, och tack vare det så fick vi MYCKET för pengarna!
    Det tar ca 40 min till stan, 50 min med buss och vi betalade 3.250.000kr för:
    250kvm hus med 30 kvm källare, 40 kvm garage med 40 kvm loft ovanpå som ska bli gästvåning, lusthus, vedbod, stor lekstuga med fullhöjd, 2 jordkällare varav ett ska bli vinkällare, 3000kvm tomt.
    2 kakelugnar, vedspis i köket och kamin i sovrummet. STORT badrum med dusch, badkar och inglasad bastu.
    3 sovrum (egentligen 5 men 1 har vi som kontor och 1 som walk in closet), kök, 2 badrum, 2 vardagsrum, matrum, tvättstuga.  Ja, det ska mycket till innan vi flyttar härifrån!

Tänk vad man får för pengarna bara man tar sig en bit utanför Stockholm! Man behöver inte ens ha bil här eftersom det går direktbussar till stan.

• nasj
    RonjaLi skrev 2011-01-05 09:42:22 följande:
    Vi flyttade till vårt drömhus i somras.
    Det ligger typ 6 mil utanför Stockholm city, och tack vare det så fick vi MYCKET för pengarna!
    Det tar ca 40 min till stan, 50 min med buss och vi betalade 3.250.000kr för:
    250kvm hus med 30 kvm källare, 40 kvm garage med 40 kvm loft ovanpå som ska bli gästvåning, lusthus, vedbod, stor lekstuga med fullhöjd, 2 jordkällare varav ett ska bli vinkällare, 3000kvm tomt.
    2 kakelugnar, vedspis i köket och kamin i sovrummet. STORT badrum med dusch, badkar och inglasad bastu.
    3 sovrum (egentligen 5 men 1 har vi som kontor och 1 som walk in closet), kök, 2 badrum, 2 vardagsrum, matrum, tvättstuga.  Ja, det ska mycket till innan vi flyttar härifrån!

Tänk vad man får för pengarna bara man tar sig en bit utanför Stockholm! Man behöver inte ens ha bil här eftersom det går direktbussar till stan.
    Låter väldigt billigt,är det Norrtälje?Vi kollade ut mot Nynäs,men vet inte om jag pallar med pendeltågsgrejjen,där kan man dock också hitta en hel del bra priser på villor.Det är dock ett dilemma,vet inte om jag vill lägga alla pengar på boendet,vi har gjort den grejjen...Min mans familj bor i USA och det känns nästan mer värt att satsa allt på att resa istället,kommer bli dyrt om man ska resa som 4,så det är antingen eller om man vill resa ofta,iallfall för oss
  • systertillknorr

Hoppas det är ok att hoppa inSkrattande
    Preliminärt BF 8 september.
    Testade igår och blev helt chockad, hade verkligen inte förväntat mig ett plus.. Som min sambo sa "det kom så plötsligt" och då har vi ändå försökt ett årTungan ute men man slutar väl nästan tro på att det skulle gå, vi känner oss iaf gladast i hela världen! Men det känns liksom overkligt, nästan som att man går runt och låtsas?!

• MuM2girls

När jag var på inskrivning med dottern  fick jag göra en gyn undersökning för att titta att livmodern kändes gravid!! någon mer som fick göra det?

• RonjaLi
    nasj skrev 2011-01-05 10:12:35 följande:
    Låter väldigt billigt,är det Norrtälje?Vi kollade ut mot Nynäs,men vet inte om jag pallar med pendeltågsgrejjen,där kan man dock också hitta en hel del bra priser på villor.Det är dock ett dilemma,vet inte om jag vill lägga alla pengar på boendet,vi har gjort den grejjen...Min mans familj bor i USA och det känns nästan mer värt att satsa allt på att resa istället,kommer bli dyrt om man ska resa som 4,så det är antingen eller om man vill resa ofta,iallfall för oss
    Boendet är viktigast för mig!
    Visst gillar jag att resa (förutom att jag är sjukt flygrädd!) men jag älskar heminredning och spenderar ju i stort sett all min lediga tid i hemmet så för mig är det extremt viktigt att ha ett funktionellt och praktiskt hus med allt jag behöver och vill ha. Det är ju lite att fixa i huset så jag får ju kombinera det jag behöver med min hobby

Ja vi bor i Rö i Norrtälje kommun (alltså i början av Norrtälje kommun från Stockholm sett).
Svar på tråden BF september 2011