• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • RonjaLi
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:24:40 följande:
    Någon som äter vitaminerna "kvinna" från aco? Eller är det kanske bättre att bara äta folsyra?
    Det beror på hur din kost i övrigt ser ut.
    Äter du varierad kost så du får i dig av allt du behöver så behöver du inte äta vitamintillskott.
    Folsyra är viktigast innan man blir gravid. Också bra att ta i början av grav men sen gör det varken till eller från enligt 2 läkare och en barnmorska jag varit i kontakt med vid planeringen av denna grav eftersom jag äter en medicin som kan ge komplikationer men som jag tyvärr inte klarar mig utan.
  • Lunas mamma
    Någon som äter vitaminerna "kvinna" från aco? Eller är det kanske bättre att bara äta folsyra?
    jag äter dom oxå men funderar på att ta reda på om man häldre ska äta endast folsyra som astrogirls bm sagt. speciellt om det kan öka illamåendet (mår rätt illa och kan knappt äta).
  • BonBon
    Miniapa skrev 2011-01-06 09:16:08 följande:
    Idag går jag in i v 6 Skrattande
    Gör du? Vad roligt, jag gick in i vecka 6 igår.

Har du några symtom?
  • SannaM
    Kolla Astrogirls inlägg ovan! Hennes BM tyckte att Kvinna-tabletterna var lite väl fyllda med vitaminer för det lilla fostret just nu och rekommenderade att bara ta folsyra. Det gör jag, jag käkar Tillval Folsyra en gång om dagen. Gör det! Viktigt särskilt nu i början när fostret utvecklas som mest, för att undvika ryggmärgsbråck och så.
  • BettyBoop 123

var hos bm i måndags och hon sa att jag inte behöver äta vitaminer om jag äter varierat.
    Men frågan är ju hur varierat det behöver vara :D
    Fick iaf för mig att det inte kunde skada att äta vitaminer för att vara säker på att jag får i mig allt jag behöver, men nu blev jag ändå tveksam Obestämd

• BettyBoop 123

Jo fast var inte det mitt val kvinna? eller det kanske innehåller ungefär samma sak.. det var ju för det inlägget jag började fundera haha

• Majmamma1984

Jag äter Acos, de är rätt lika, bara mängden folsyra som skiljer sig vad jag vet. Det är mer av det i Acos.

• BettyBoop 123

Känner alla ni andra av att det växer i livmodern, alltså några symptom på det? Jag känner ingentingRynkar på näsan
    Det ända jag märker av är att jag är trött och behöver äta på regelbunda tider.

Va roligt att vi har blivit så många här nu Glad

Svar på tråden BF september 2011