• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ellebellebi2010

När kan man höra hjärtljud? Kommer stå med stetoskopet mot magen varje dag, haha!

• betula
    NornaB skrev 2011-01-05 20:22:43 följande:
    betula Ja, jag hoppas verkligen att jag har fel angående min mamma... Men jag/vi ska inte låta henne ta glädjen ifrån oss Min man friade på nyårsafton förra året och när jag berätta att vi skulle gifta oss fick jag inget grattis..bara ett " vad ska det va bra för" Vi pratar och träffas ofta men så fort man berättar nåt som har stor betydelse för en själv så kommer en negativ kommentar! 
    Tusan vad trist! Precis sån är min mormor. Mamma är inte riktigt där ännu, men man märker att hon blir mer o mer som mormor...
  • Renni

Jag skriver ifrån min iphone o varje gång jag skrivet något så kommer inte all text med. Min svar blir nog lite konstiga att läsa. Någon mer med samma problem!?

• Ellebellebi2010

Renni: Mitt kommer med, men sidorna är lite röriga...

• Astrogirl
    systertillknorr skrev 2011-01-05 10:23:14 följande:
    Hoppas det är ok att hoppa inSkrattande
    Preliminärt BF 8 september.
    Testade igår och blev helt chockad, hade verkligen inte förväntat mig ett plus.. Som min sambo sa "det kom så plötsligt" och då har vi ändå försökt ett årTungan ute men man slutar väl nästan tro på att det skulle gå, vi känner oss iaf gladast i hela världen! Men det känns liksom overkligt, nästan som att man går runt och låtsas?!
    Låter precis som om jag skrivit detta inlägget. Kände precis samma när jag plussade 28 dec. Vi har också försökt drygt ett år och även genomgått en fertilitetsutredning och spolade äggledarna och helt plötsligt stod vi där med vårt plus. Hade inte alls förväntat mig det för jag kände inga tecken på graviditet. Vi är också superglada. Har varit på inskrivning på MVC idag. 
  • Kurbits
    Lunas mamma skrev 2011-01-05 20:03:48 följande:
    Nonkan82 Hoppas han ändrar attityd när det sjunker in, om inte så är det hans förlust! Även om det är svårt, försök tänka possitivt för ditt lilla barns skull. Ni två har ju iaf en framtid ihop no mather what :)
    Håller med!
    Why is it that when we talk to God we're praying, but when God talks to us we're schizophrenic?
  • Astrogirl

Var på inskrivning på MVC idag. Ingen undersökning eller några test idag. Hon påbörjade vår journal genom att skriva upp en massa uppgifter om oss och om vi har sjukdomar själva eller i släkten som skulle kunna påverka barnet. För övrigt frågade hon oss om våra alkoholvanor, träning och matvanor och allmänna tips vad man kan tänka på. 

Enligt hennes beräkning av BF så skulle det vara 27 augusti. Hon sade att de alltid räknar från senaste första mensdagen. Här i FLs beräkning så tar de ju hänsyn till längden på cykeln, så i FLs beräkning är min BF 4 sept. Så nu vet jag inte om jag är i vecka 5 +2 dgr eller om jag är i vecka 6 + 2. Grav.symptomen har avtagit och jag känner mig i stort sett som vanligt. Frågade om det är normalt och hon sade att det är helt normalt. Grav. symptomen är väldigt individuella och kan variera från att knappt känna någonting till att ha alla symptom man kan ha. Känns bra, så då behöver man inte vara orolig för att man inte känner av graviditeten så mycket än.

Hon frågade också om vi visste var KUB-test var och om vi var intresserade av att göra ett sådant. Vi tror nog vi vill göra ett sådant men det kostar 1600 kr då vi inte är över 35 år. 

Vi bokade in tid för provtagningar den 2 februari och vid provtagningstillfället så kommer de boka in oss för det UL som alla gör senare i graviditeten, men även ett UL(eller VUL) för kubtestet. Hon sade dock att om vi ändrade oss angående KUB-testet så är det helt ok att vi ändrar oss och inte gör det. 

Hon frågade mig vad jag åt för vitamintabletter eller folsyretabletter och jag sade att jag åt MittValKvinna. Hon sade att även om det är bra tabletter så är det lite mycket vitaminer för en sådan liten bebis som finns i magen nu, så hon rådde mig att sluta äta vitamintabletterna och istället köpa enbart folsyretabletter med ca 500 mikgrogram per tablett som man tar en tablett per dag. Hon sade också att vitamintabletter såsom de jag åt även kan öka illamåendet under dessa första veckor. Hon sade dock att när man kommer till ett senare skede i graviditeten (tror hon sade vecka 23), då skulle man kunna börja med vitamintabletterna igen. Så nu kommer jag äta något som heter Tillval Folsyra, men det fanns även andra folsyretabletter att välja på. Känns spännande. Känns som om tiden kommer gå fort. Inte så långt kvar till vecka 12 känns det som. Just nu iallafall. Glad

Berättade för en av mina bästa vänner idag också. Hon är själv gravid 5 månaden och jag ville gärna berätta så vi kan vara gravida tillsammans och prata om allt. Glad Hon är den första som fått reda på det. Får se när vi berättar för föräldrarna och alla andra. 

• Flisan79
    Till Gloria! Fixat in dig på listan...hoppas du dyker upp här snarast

28 aug Elink84 
    (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    5 sep Jennie f (första barnet)
    5 sep sandslott
    (andra barnet) Helsingborg
    5 sep Gloria (tredje barnet)
    6 sep Tingeling 85 
    (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    6 sep HannaPannas (tredje barnet) Göteborg
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    7 sep Sarroh (andra barnet)
    8 sep knorrig (första barnet)
    8 sep
      Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus 
    (första barnet)
    10 sep Clara82 (första barnet)
    10 sept Frka11(andra graviditeten, 1 ma.)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    11 sep Mimmi86 (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)
  • Gloria

Oj det var snabba ryck Flisan!hahaha tack fast enligt sista mensdagen blir det 9.sept.

ähh..spelar ´roll..viktigast att vi uppe halv 12 på natten!haha

Svar på tråden BF september 2011